Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Jag ska själv köpa min första systemkamera och till en början var jag inne på att köpa en Cannon eos 550 men jag undrar hur mycket bättre den är en Sony´s NEX-5? Jag uppfattar det som att Eos är lite bättre men samtidigt dubbelt så stor. Men så får ju inte NEXen plats i fickan ändå. Hur bra hanterar kompaktkameran ison?
NEXen får plats i en rock- eller jackficka, men inte i en byxficka. Men när har man kameran i fickan? NEX-5N har den (något) bättre sensorn och formatet. I övrigt står valet mellan själva typen av systemkamera, som jag skrev där du citerade mig.
Som puppetm säger så är snapsort helt oduglig, sidan gör bara rent maskinella databasjämförelser mellan listor med specifikationer. Listorna är ofta fel och har heller ingen större relevans, och en tydlig tveksamhet finns ju i den jämförelse du länkar till -- NEX har en liten extern blixt som medföljer och som man kan låta sitta på hela tiden om man vill. Ändå står det att den inte har inbyggd blixt -- vilket är bokstavligt talat korrekt, men meningslöst iom att det finns en medföljande blixt, och som inte går att jämföra på det sätt de faktiskt gör ("Canon får poäng för den har blixt"). Snapsort lever på referrals gnm att folk klickar på deras länkar för att köpa produkterna.