2014-01-21, 16:24
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Han väcker onekligen starka känslor, Terry Evans.

Absolut.
Faktiskt extremt tråkigt att bara stå att titta på när en bedragare inte bara får fortsätta utan också få det media utrymme han får. Ett ärkesvin helt enkelt.
Citera
2014-01-21, 16:45
Medlem
Förstår inte hur folk kan gå på det där.
Tänker ingen kritiskt överhuvudtaget? Var finns de vetenskapliga bevisen på att andar skulle existera?
Än så länge finns det inte ett enda objektivt, vetenskapligt bevis på att något övernaturligt skulle existera.
Citera
2014-01-21, 20:39
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Del 3 av 11. Laila tillåts inte sova en hel natt utan att en mystisk skuggfigur angriper henne.

Sömnparalys - inget konstigt med det..!
Citera
2014-01-21, 21:43
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Sömnparalys - inget konstigt med det..!
Kvinnan var vaken när hon upplevde att sängen stod och skakade. Hennes upplevelser ska man nog ta på allvar.
Senast redigerad av enfindam 2014-01-21 kl. 21:45.
Citera
2014-01-21, 21:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Kvinnan var vaken när hon upplevde att sängen stod och skakade. Hennes upplevelser ska man nog ta på allvar.
Jag var också vaken då det kändes som sängen skakade, när jag hade en sömnparalys.
Riktigt obehagligt i början, innan jag förstod vad som hänt.
Citera
2014-01-24, 21:10
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag var också vaken då det kändes som sängen skakade, när jag hade en sömnparalys.
Riktigt obehagligt i början, innan jag förstod vad som hänt.
Det är ett helt annat program.
Citera
2014-01-26, 12:29
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Del 3 av 11. Mediet Terry Evans beger sig till Mariefred för att ta reda på vad det är som stör Laila Nilsson och hennes dotter Sofie. Laila tillåts inte sova en hel natt utan att en mystisk skuggfigur angriper henne. Sofie har tröttnat på att se sin mamma plågas och har vänt sig till "Det Okända" för att få hjälp.
Missa inte reprisen ikväll klockan 20.00!
Citera
2014-01-27, 13:46
Medlem
enfindams avatar
Del 4 av 11. Mediet Lena Ranehag beger sig hem till Rebecca Hallberger och hennes familj i Skara. Rebecca hör hasande steg, knackningar från vinden och ser lampor tändas och släckas i huset. Nu hoppas Rebecca att Lena kan ta reda på vem det är som spökar och varför.
Citera
2014-01-27, 23:32
Medlem
Citat:
Del 4 av 11. Mediet Lena Ranehag beger sig hem till Rebecca Hallberger och hennes familj i Skara. Rebecca hör hasande steg, knackningar från vinden och ser lampor tändas och släckas i huset. Nu hoppas Rebecca att Lena kan ta reda på vem det är som spökar och varför.

Såg på detta program och det var riktigt intressant. Lena Ranehag plockade upp 3 olika spöken som var jordbundna samt en bekant till Mr Hallberger som avlidit i en våldsam trafikolycka. Programmet följde ju rätt så mycket samma gamla tema men det är ändå väldigt intressant att alla dessa människor upplever detta samt att det nästan alltid blir lugnare när medierna varit där och guidat de jordbundna själarna över till andra sidan.

Skulle vara jätteintressant om man kunde göra mer vetenskapliga studier på detta område istället för typ "rökning är skadligt" vilket nog alla redan vet vid det här laget...

Kanske att man kunde låta flera medier komma till ett hemsökt ställe och berätta vad de upplever och sedan kolla om man berättade snarlika historier eller inte, samt checka med historiska fakta osv. Borde också gå att kunna mäta elektromagnetisk strålning osv från spökena.
Citera
2014-01-28, 10:54
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
och ser lampor tändas och släckas i huset.

Ring en elektriker.
Citera
2014-01-28, 11:06
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Borde också gå att kunna mäta elektromagnetisk strålning osv från spökena.

Ja,men eftersom dessa fenomen på ett mystiskt sätt försvinner om man ens sätter upp en kamera
så kommer "det okända" att för all framtid fortsätta att vara just det okända som programtiteln så passande tydliggör.

Dina frågeställningar ger mig anledning att du inom en ganska snar framtid kommer att gå från de troendes skara till att sälla dig till oss skeptiker."Det okända" lämpar sig nämligen inte för tänkande människor som ställer frågor av denna natur.
Citera
2014-01-28, 12:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Såg på detta program och det var riktigt intressant. Lena Ranehag plockade upp 3 olika spöken som var jordbundna samt en bekant till Mr Hallberger som avlidit i en våldsam trafikolycka. Programmet följde ju rätt så mycket samma gamla tema men det är ändå väldigt intressant att alla dessa människor upplever detta samt att det nästan alltid blir lugnare när medierna varit där och guidat de jordbundna själarna över till andra sidan.

Skulle vara jätteintressant om man kunde göra mer vetenskapliga studier på detta område istället för typ "rökning är skadligt" vilket nog alla redan vet vid det här laget...

Kanske att man kunde låta flera medier komma till ett hemsökt ställe och berätta vad de upplever och sedan kolla om man berättade snarlika historier eller inte, samt checka med historiska fakta osv. Borde också gå att kunna mäta elektromagnetisk strålning osv från spökena.
Jag håller med om att det var intressant, Lena Ranehag får snabbt en uppfattning om vad det rör sig om. Att det inte bedrivs vetenskapliga studier inom detta område beror på att det inte finns något intresse och därför finns det heller ingen anpassad teknik som kan mäta dessa fenomen. Tills dess får vi lita på våra medium!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in