2019-03-30, 16:39
Medlem
En vän till mig skulle vara med, ja det är fake, allting är ett skrivet manus som hus ägaren fick skriva under innan dom ens började inspelningen.

Hon som redan var "smått" troende av andar, avböjde så klart.

jag själv tror på en ande när jag möter en, tills det är det schrödingers cat.
Citera
2019-03-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
En vän till mig skulle vara med, ja det är fake, allting är ett skrivet manus som hus ägaren fick skriva under innan dom ens började inspelningen.

Varför ville din vän vara med i programmet överhuvudtaget? På vilket sätt är allt ett skrivet manus? Det är ju ändå helt vanliga människor som är lätt identifierbara som är med i programmet, känns lite långsökt att alla dessa skulle vara med på att fejka programmen.
Citera
2019-03-30, 17:20
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Man ska ju inte glömma bort att spöken/ andar osv existerar i en annan dimension än våran och att det därför kan vara svårt med direkt tolkning.

Ja, det är märkligt det där att enbart den första bokstaven i namnet tycks kunna passera dimensions-gränserna!

Det är dessutom frapperande hur dessa penningkåta mediums definition av vetenskapliga termer som exempelvis dimension totalt skiljer sig från den etablerade.
Varför uppfinner man inte en egen definition när "spökfolket" helt uppenbart inte har en susning vad man talar om när man tar orden "kvant-" och "dimension" i sina munnar?

Jag föreslår den kvasi-intellektuella termen "vibrationsbälte" helt free of charge!
Citera
2019-04-01, 02:41
Medlem
"jag skulle hälsa att .........."
"Jag skulle säga till dig att ............."

Men när det kommer till namn ....... "Han/hon ger mig bokstaven A"
Citera
2019-04-01, 08:17
Medlem
Till er som säger att det är bluff..har själv tillgång till ett hus som spökar...men. Jag gör inte så stor grej av det...inget att va rädd för...tror dom förstorar upp allt i programmet
Citera
2019-04-01, 22:21
Medlem
Lite småroligt är det ändå att flashbackprofilerna gör narr av miljardtals människors upplevelser av "hokus pokus".
Något annat som också är lite roligt är att folk tror att, bara för att man har kommit till livet en gång, kan detta inte ske igen.
Citera
2019-04-01, 22:32
Medlem
enfindams avatar
Lite off topic men i kvällens avsnitt av "Hysens" på kanal 5 besökte de Borgvattnets Prästgård. Det var spännande att se hur apparaturen reagerade på den andliga aktiviteten.
Senast redigerad av enfindam 2019-04-01 kl. 22:43.
Citera
2019-04-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Lite småroligt är det ändå att flashbackprofilerna gör narr av miljardtals människors upplevelser av "hokus pokus".
Något annat som också är lite roligt är att folk tror att, bara för att man har kommit till livet en gång, kan detta inte ske igen.
Du har helt rätt
Citera
2019-04-02, 11:45
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j

Man ser ju det på långa vägar bara genom att kolla på programmet.
De fiskar ju fram rätt svar, har lätt för att läsa människor, o folk sväljer betet direkt.
Citera
2019-04-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Man ser ju det på långa vägar bara genom att kolla på programmet.
De fiskar ju fram rätt svar, har lätt för att läsa människor, o folk sväljer betet direkt.

Men kom igen mediumen brukar få fram betydligt mer specifik info än att det ska ha "fiskats fram". Det intressanta med programmen är ju dock mer att folk faktiskt verkar bli av med sina spökproblem och kan bo kvar i sina hus och att den paranormala aktiviteten försvinner. Att programmet kan fortsätta år efter år och hjälpa människor i hela Sverige tyder ju ändå på att det ligger sanning i det.
Citera
2019-04-02, 23:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Men kom igen mediumen brukar få fram betydligt mer specifik info än att det ska ha "fiskats fram". Det intressanta med programmen är ju dock mer att folk faktiskt verkar bli av med sina spökproblem och kan bo kvar i sina hus och att den paranormala aktiviteten försvinner. Att programmet kan fortsätta år efter år och hjälpa människor i hela Sverige tyder ju ändå på att det ligger sanning i det.
Men snälla du, det fattar du väl att det inte finns någon som kan prata med spöken. Jag blir skrämd av att det finns så korkade människor som tror det.

Antar att du även tror att jorden är platt och att vaccin inte finns.

Förstår du verkligen inte att det är ett underhållningsprogram? Har du aldrig funderat på vad vetenskap är?
Citera
2019-04-03, 00:57
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Många religiösa hävdar också år efter år att Jesus finns..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in