Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Det här var ingen dröm i egentlig mening, det här var information jag fick om en händelse som skulle ske några dagar senare. Jag upplevde att den gjorde mig förberedd och mera handlingskraftig.
På svar på din fråga så tror jag att hjärnan "stänger av" när vi är medvetslösa.
Tack för svar!
Anledningen till att jag personligen inte tror på ett liv efter döden är att medvetandet/jaget kan "stängas av" när vi är medvetslösa.
Om jaget kunde leva ett liv utanför kroppen på egen hand så skulle inte dessa situationer som är helt tomma på intryck och känsla av tid förflyter uppstå, utan vi skulle ha minnesbilder av vad medvetandet haft för sig medan de kroppsliga funktionerna var avstängda.
Jaget fungerar helt enkelt inte utan hjärnceller som kan lagra intryck, ett fungerande blodomlopp för att få energi mm.
Liv i andeform skulle därmed ställa krav på att dessa basala funktioner uppfylldes, något som enligt mitt synsätt går emot hela tanken med att vara en "ande" då det förutsätter att man åter tilldelas en fysisk kropp som antagligen är en kopia av den man hade i jordelivet då medium påstår sig kunna se hur personerna ser ut.
Vad har egentligen människor som anses fula förtjänat för att i all evighet behöva dras med sina avvikande drag?