2017-09-07, 16:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
De verkliga experterna är ju de som bor i dessa hem och de berörda verkade vara nöjda efter mediumets besök. De här besöken följs ju alltid upp efter en tid.
En som ovetandes köper en lott i ett falskt lotteri är också expert på sin egen nöjdhet.

Uppföljningen blir ju meningslös utan att spökerierna verifierats (utöver anekdoter) innan mediumet kom dit.
Citera
2017-09-07, 17:12
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Verkligen intressanta fenomen i det senaste programmet, speciellt med att den negativa energin var väldigt bunden till marken och att spöket mer var av en poltergeist och hade varit kvar väldigt länge i området. Tur att man kan kalla på ett medium som löser problemen när man inte har några alternativ kvar.
Det var intressant men det var synd att Anu inte fick fram någon närmare information om vad eller vem som orsakade dessa störningar. Det kanske låg för långt tillbaka i tiden för att kunna utredas.
Citera
2017-09-07, 18:26
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Verkligen intressanta fenomen i det senaste programmet, speciellt med att den negativa energin var väldigt bunden till marken och att spöket mer var av en poltergeist och hade varit kvar väldigt länge i området. Tur att man kan kalla på ett medium som löser problemen när man inte har några alternativ kvar.
Synd bara att det inte på något sätt går att kontrollera att "problemen" existerar, innan de löses.
Citera
2017-09-09, 13:58
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Var det som vanligt, att det bara påstods en massa saker?
Eller gjordes det som omväxling någon jämföelse om hur det var, innan respektive efter, det påstådda mediumet varit där.
Jag misstänker att det bara presenterades anekdoter.

Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det görs alltid ett återbesök. De verkliga experterna är ju de som bor i dessa hem och de berörda verkade nöjda efter mediumets besök.
Anekdoter alltså. Inga relevanta belägg.
Citera
2017-09-10, 07:34
Medlem
Eastman92s avatar
Jag förstår verkligen inte hur ni orkar försöka argumentera fakta och bevis med folk som har personliga kontakter från andra universum, man kan hävda precis vad fan som helst genom att bara säga "x går inte att bevisa men det går att personligen uppleva det".

Det är som att be en religiös människa att bevisa gud och det har de inte kunnat göra under hela människans historia.

Ni försöker tillämpa logik på sinnessjuka påståenden. Jag applåderar er för det men det är meningslöst.

Edit; Måste ju hålla mig till ämnet också; Det Okända är bara ett sätt att lura människor på pengar, som att sälja magiska stenar eller bota sjukdomar med energi.
Senast redigerad av Eastman92 2017-09-10 kl. 07:35. Anledning: Ska hållas till topic
Citera
2017-09-10, 10:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastman92
Jag förstår verkligen inte hur ni orkar försöka argumentera fakta och bevis med folk som har personliga kontakter från andra universum, man kan hävda precis vad fan som helst genom att bara säga "x går inte att bevisa men det går att personligen uppleva det".

Det är som att be en religiös människa att bevisa gud och det har de inte kunnat göra under hela människans historia.

Ni försöker tillämpa logik på sinnessjuka påståenden. Jag applåderar er för det men det är meningslöst.
Jag skriver för att dessa påståenden inte ska stå oemotsagda, för de som bara läser.

Citat:
Edit; Måste ju hålla mig till ämnet också; Det Okända är bara ett sätt att lura människor på pengar, som att sälja magiska stenar eller bota sjukdomar med energi.
Eller som att sälja lotter i ett falskt lotteri. Det är ju, enligt de troende, kunderna som vet bäst om de fått valuta i form av upplevd spänning.
Citera
2017-09-10, 22:00
Medlem
Citat:

Hur menar du nu? Det Okända tar ju inte betalt för sina tjänster utan erbjuder dessa gratis till behövande. Sedan verkar ju ingen av kunderna bli lurade utan alla verkar mycket nöjda i slutet.
Citera
2017-09-11, 07:20
Medlem
Då tar vi en titt...
Anderas Östlund - Håller kurser och seanser. Tror knappast det är gratis
Terry Evans - driver bolaget Creative Experiences Terry Evans AB som arrangerar storseanser och håller kurser i medialitet och personlig utveckling.
Jörgen Gustafsson - Sammalika här.
Lena Ranehag - håller kurser, säljer böcker, smycken och målningar

Vilka fler medium har dom?
Tror alla dessa livnär sig på detta. Att synas i tv är nog inte bara - för att Och kanal 4 får sina tittare.

Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Hur menar du nu? Det Okända tar ju inte betalt för sina tjänster utan erbjuder dessa gratis till behövande. Sedan verkar ju ingen av kunderna bli lurade utan alla verkar mycket nöjda i slutet.
Citera
2017-09-11, 07:31
Medlem
Ta en titt på deras hemsidor så kanske myntet faller ner?
Citera
2017-09-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Då tar vi en titt...
Anderas Östlund - Håller kurser och seanser. Tror knappast det är gratis
Terry Evans - driver bolaget Creative Experiences Terry Evans AB som arrangerar storseanser och håller kurser i medialitet och personlig utveckling.
Jörgen Gustafsson - Sammalika här.
Lena Ranehag - håller kurser, säljer böcker, smycken och målningar

Vilka fler medium har dom?
Tror alla dessa livnär sig på detta. Att synas i tv är nog inte bara - för att Och kanal 4 får sina tittare.

Fast nu rörde frågan om det Okända tar betalt av personerna man besöker och det gör man inte.

Även medium behöver kunna försörja sig och visst är det Okända en form av marknadsföring där potentiella kunder kan få se mediumet i action och sedan anlita dessa. Du kan ju mer välja att kalla detta för en kvalitetsstämpel och kvaliteten sitter i alla nöjda kunder.
Citera
2017-09-11, 11:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast nu rörde frågan om det Okända tar betalt av personerna man besöker och det gör man inte. .

Hur vet du att de inte får betalt?

Enligt detta inlägg - som jag iofs inte sätter någon större tilltro till - får de visst lite ersättning, men du hävdar ju bestämt att de inte får det, så då har du väl källa på den saken?
De e inga stora summor dom får på De okända. Ett bidrag per program på några tusenlappar.
http://overnaturligt.ifokus.se/discu...ran-det-okanda

Och oavsett om de får betalt eller ej så är det förstås gratis PR - precis som när t.ex. musiker ställer upp i tv och spelar så gör de det ju knappast för att vara snälla..
Citera
2017-09-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur vet du att de inte får betalt?

Enligt detta inlägg - som jag iofs inte sätter någon större tilltro till - får de visst lite ersättning, men du hävdar ju bestämt att de inte får det, så då har du väl källa på den saken?
De e inga stora summor dom får på De okända. Ett bidrag per program på några tusenlappar.
http://overnaturligt.ifokus.se/discu...ran-det-okanda

Och oavsett om de får betalt eller ej så är det förstås gratis PR - precis som när t.ex. musiker ställer upp i tv och spelar så gör de det ju knappast för att vara snälla..

Det är det Okända som betalar mediumens ersättning, det berättades i ett program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in