2017-09-11, 15:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det är det Okända som betalar mediumens ersättning, det berättades i ett program.

Då missförstod jag dig, jag trodde du argumenterade för att de inte fick någon ersättning alls för sin medverkan. Att familjerna inte betalar tog jag för givet.
Citera
2017-09-11, 17:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur menar du nu? Det Okända tar ju inte betalt för sina tjänster utan erbjuder dessa gratis till behövande. Sedan verkar ju ingen av kunderna bli lurade utan alla verkar mycket nöjda i slutet.
Det är ju ännu värre, att vi andra betalar via reklamen.

En som ovetande köper en lott i ett falskt lotteri, kan också verka vara väldigt nöjd med den upplevda spänningen. Det kan inte vara ett lurendrejeri enligt din logik.

Det kan ju vara så att "verka vara nöjd" ingår i kontraktet med TV-produktionen. Det skulle vara intressant att se vilken typ av avtal som upprättas mellan deltagarna och TV-produktionen.
Citera
2017-09-11, 17:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Även medium behöver kunna försörja sig
Du tycker inte att det är det minsta konstigt med att de försöker sig på att sälja en tjänst som de inte kan bevisa att den existerar?

Citat:
Du kan ju mer välja att kalla detta för en kvalitetsstämpel och kvaliteten sitter i alla nöjda kunder.
Kvalitén i ett falskt lotteri sitta i alla som varit nöjda med den upplevda spänningen.
Citera
2017-09-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Du tycker inte att det är det minsta konstigt med att de försöker sig på att sälja en tjänst som de inte kan bevisa att den existerar?

Kvalitén i ett falskt lotteri sitta i alla som varit nöjda med den upplevda spänningen.

Fast medium bevisar väl oftast ganska så direkt att man har kontakt med t ex avlidna släktingar, spöken osv genom beskrivningar som passar in. Underskattar du inte kundens förmåga att själv kunna dra slutsatser??

Här har vi folk som lidit i flera år och sedan kan få hjälp på en em men då ska personen absolut inte använda sig av ett medium för att Conny Klasson och hans likar tycker att det är humbug??
Citera
2017-09-11, 18:46
Medlem
Citat:
Fast medium bevisar väl oftast ganska så direkt att man har kontakt med t ex avlidna släktingar, spöken osv genom beskrivningar som passar in.
Nej, det finns inga sådana bevis, och ni som anser att mediumen i teveprogrammet pratar med andar är helt ointresserade av att få fram sådana. Antagligen för att ni inners inne vet eller förstår att det inte finns någon som pratar med andar.
Senast redigerad av holgerett 2017-09-11 kl. 18:48.
Citera
2017-09-11, 20:29
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Fast medium bevisar väl oftast ganska så direkt att man har kontakt med t ex avlidna släktingar, spöken osv genom beskrivningar som passar in.
Tvärtom, vad jag har sett kommer de oftast med indirekt och vag "information", ibland är "informationen" frågor som mediumet ställer.

Citat:
Underskattar du inte kundens förmåga att själv kunna dra slutsatser??
Precis som kunderna i ett falskt lotteri, de vet ju bäst själva att de fått valuta för pengarna.

Citat:
Här har vi folk som lidit i flera år och sedan kan få hjälp på en em men då ska personen absolut inte använda sig av ett medium för att Conny Klasson och hans likar tycker att det är humbug??
Jag tycker inte att det är humbug. Jag hävdar att det kan vara humbug så länge det helt saknas bevis för art medium har kontakt med avlidna.
Citera
2017-09-11, 22:15
Medlem
Citat:

Jag tycker inte att det är humbug. Jag hävdar att det kan vara humbug så länge det helt saknas bevis för art medium har kontakt med avlidna.

Vad bra att du hävdar att det "kan vara humbug" för det måste ju innebära att du även är öppen för att medium kan funka.
Citera
2017-09-11, 22:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad bra att du hävdar att det "kan vara humbug" för det måste ju innebära att du även är öppen för att medium kan funka.

Superklister kan hjälpa mot håravfall också men antagligen inte på det sätt som kunden hoppats och tror när han går till någon för att få hjälp...
Jag menar, visst kan man kortsiktigt tycka det är toppen om ett medium kan få någon att må bättre för stunden genom att påstå att avlidne tant Gunhild mår alla tiders i himlen, eller att spöket i källaren nu har "gått vidare". Men det finns ju inget som tyder på att så är fallet. Istället göder man fantasier och inbillning, ljuger för att lura folk på pengar och beter sig hänsynslöst och utan empati.
Visst - alla medium kanske inte ljuger medvetet - några kanske t.o.m tror de kan prata med spöken, men ingen har bevisats kunna det och mängder har bevisats ljuga och luras.
Citera
2017-09-11, 22:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, jag är öppen för att det kan funka. Är du öppen för att det kan vara humbug?
Citera
2017-09-12, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men det finns ju inget som tyder på att så är fallet. Istället göder man fantasier och inbillning, ljuger för att lura folk på pengar och beter sig hänsynslöst och utan empati.

Tycker folk brukar få rätt så bra beskrivningar på sina avlidna släktingar i det Okända. Alla yrkeskategorier har problem med folk som inte är lika skickliga inom sin yrkesutövning.

Citat:
Ja, jag är öppen för att det kan funka. Är du öppen för att det kan vara humbug?

Jag är medveten om att det finns medium som är humbug men också medium som inte är det.
Citera
2017-09-12, 06:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Har ni träffat någon av dessa medium som medverkar i programmet?
Citera
2017-09-12, 06:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tycker folk brukar få rätt så bra beskrivningar på sina avlidna släktingar i det Okända. Alla yrkeskategorier har problem med folk som inte är lika skickliga inom sin yrkesutövning.

Jag är medveten om att det finns medium som är humbug men också medium som inte är det.

Hur kan du veta att det finns medium som inte är humbug när det inte finns minsta tillstymmelse till bevis varken för att spöken/andar finns eller att medium kan kommunicera med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in