2018-03-12, 11:55
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virginie
Diskuterade de Bards vurm för Ingrid Carlqvist?

Nej inte i podcasten m Flam i a f … vurmar han för henne tänker jag aldrig mer lyssna på ett ord han säger, så mkt kan jag ju säga.
Citera
2018-03-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Nu, hux flux, hyllar han Jordan B Peterson, säger sig vara en försvarare av den orättvist behandlade mannen och skriker okvädningsord på Twitter gentemot alla dom neokonservativa, neoliberala och neomarxistiska människor vars världsbild han för bara ett tag sedan backade upp.

Vilken genomrutten och syltryggig liten lus den mannen är.

Håller med om att hans flört med lightnasse-cuckservatismen är generande. Lite som när Thore Skogman skulle rappa på 80-talet. Fast om några årtionden, när vi ser på 2010-talets nynationalism med samma nyktra ögon som vi ser på 70-talsvänstern, tror jag ändå varumärket Bard kommer stå sig starkt.

Citat:
Delningsekonomi: Den kommer att explodera. Uber har för länge sedan slutat tänka att det handlar om att transportera människor i bilar, det handlar om att transportera grejer i allmänhet. De tänker bli världens största transportföretag. Även Google gör allt rätt, de närmaste tio åren kommer de att äga världen. De kommer vara så jäkla inflytelserika att de blir ett stort problem för stora nationalstater.

https://www.breakit.se/artikel/2974/...knikrevolution
https://www.svd.se/nya-taxiregler-st...a-krav-pa-uber
Citera
2018-03-12, 21:25
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bard är en duktig skitsnackare, han säljer sitt varumärke. Han är helbög.
Jollrandet om sitt polyamorösa leverne handlar om att signalera och vinna acceptans. Bard vill modernisera sin image helt enkelt.
Det är inget nytt. När Army of Lovers var som mest i ropet påstod han att folk retade sig särskilt på honom för att han "sätter på en brud då och då", fast han var gay. I sakfrågan vet jag inte, men det var viktigt för honom att framställa sig som kontroversiell och just detta skulle alltså ha orsakat irritation, enligt honom.

Det här var innan han gjorde anspråk på att vara filosof, politiskt insatt och så vidare. Knepen var enklare: f.d. prostituerad, djävulsdyrkare, bög.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-03-12 kl. 21:27.
Citera
2018-03-12, 23:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Vidrigt hur Bard har blött sitt pekfinger, hållit upp det och nu har känt varifrån vindarna blåser och därefter förändrat sitt personliga varumärke till att vara någon sorts nyhögerinfluerad mansförsvarare.

För bara några år sedan pratade han sig varmt om massinvandring som den ostoppbara framtid vi alla borde hylla och presenterade glatt sin idé om "den unga invandraren" för dennes påstått innovativa förmåga att skapa nya företag, tjäna pengar och för att vara en föredömlig kosmopolit och ställde kaxigt detta fantasifoster mot, den enligt hans mening, "värdelösa unga svenska mannen", som enligt Bard bodde i mammas källare, inte producerade någonting av värde, var bitter och därför röstade på SD.

Nu, hux flux, hyllar han Jordan B Peterson, säger sig vara en försvarare av den orättvist behandlade mannen och skriker okvädningsord på Twitter gentemot alla dom neokonservativa, neoliberala och neomarxistiska människor vars världsbild han för bara ett tag sedan backade upp.

Vilken genomrutten och syltryggig liten lus den mannen är.
Bard måste hylla Jordan B Peterson, eftersom Bard snott stora delar av sitt nuvarande budskap från Peterson.
Att vår skitnödiga och obildade journalistkår inte märker det säger mycket om nivån.
Bard är ingen filosof, han är en floskelmakare och posör.
Citera
2018-03-13, 10:23
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bard måste hylla Jordan B Peterson, eftersom Bard snott stora delar av sitt nuvarande budskap från Peterson.
Att vår skitnödiga och obildade journalistkår inte märker det säger mycket om nivån.
Bard är ingen filosof, han är en floskelmakare och posör.

Bard kallar sig för Marxist och Shaman typ, inte sant?

Hur som helst: han tar typ 100 tkr för en föreläsning och 90% av det han säger är återvunna floskler. Undrar lite hur han kommer undan med det. Han känns som en typisk sån person som tänker och skriver ner tankarna 5% och sen pratar om det han tänkt och skrivit 95% av tiden, men riktiga filosofer jobbar ungefär tvärtom, om ens det …
Citera
2018-03-17, 13:31
Medlem
https://nyheteridag.se/de-sma-radda-...honom-avbokad/

Citat:
– Nej, jag tycker de är skräp. Jag bryr mig inte om de små rädda skithögarna. Om de ens inte tål yttrandefrihet då får man kräkas på dom tycker jag. Yttrandefriheten är nummer ett i ett civiliserat samhälle. Att stoppa mig från att tala är ju bara så jävla vansinnigt, vilka jävla dårar.

– Jag har ingen respekt för dom alls, jag tycker dom är skräp, dundrar Bard i telefonen innan samtalet avslutas.

Lackmustest: https://www.expressen.se/nyheter/eft...traffa-lofven/

https://www.youtube.com/watch?v=NN3u_0KeDKI
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-03-17 kl. 13:33.
Citera
2018-03-17, 16:01
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
Lyssnade på hans senaste snack med Aron Flam häromdagen (jösses vad han svärmar för karln, det är ju fullständigt patetiskt) ...

Ja, han bjöd ju t o m in Flam till sitt sommarprat häromåret och tyckte väl att han var enormt nyskapande och rebellisk som inte var ensam i studion!
Men de passar ju bra ihop, en filosof som inte filosoferar och en komiker som inte skämtar.
Citera
2018-03-17, 16:36
Medlem
Bard är en frisk fläkt i dagens PK-styrda mediaklimat. Han representerar verkligheten, den äkta vardagen som alla människor lever när de inte är uppkopplade på nätet. Han vågar ta fikarastens åsikter in i Sveriges diktaturmedia.

Att arbeta inom dagens PK-media måste verkligen vara smärtsamt. Jag skulle aldrig kunna leva med plågan, att varje morgon stå framför spegeln och klä mig i en roll jag tvingas ha för att inte förlora mitt arbete. Vilken människa klarar av att leva utan sina naturliga åsikter?

Det måste vara fruktansvärt att komma hem efter dagens PK-göra, slänga kläderna på golvet framför tv-soffan och känna att man inte kan återgå till att vara "normal" med sin partner, som vill vädra sina vardagliga åsikter om hur galet dagens samhälle blivit.
Citera
2018-03-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyggBiff
Bard är en frisk fläkt i dagens PK-styrda mediaklimat. Han representerar verkligheten, den äkta vardagen som alla människor lever när de inte är uppkopplade på nätet. Han vågar ta fikarastens åsikter in i Sveriges diktaturmedia.

Att arbeta inom dagens PK-media måste verkligen vara smärtsamt. Jag skulle aldrig kunna leva med plågan, att varje morgon stå framför spegeln och klä mig i en roll jag tvingas ha för att inte förlora mitt arbete. Vilken människa klarar av att leva utan sina naturliga åsikter?

Det måste vara fruktansvärt att komma hem efter dagens PK-göra, slänga kläderna på golvet framför tv-soffan och känna att man inte kan återgå till att vara "normal" med sin partner, som vill vädra sina vardagliga åsikter om hur galet dagens samhälle blivit.

Jag tycker inte bard är en frisk fläkt. Han är en vars skit just träffat fläkten, han sprider ju dynga omkring sig..
Citera
2018-03-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Jag tycker inte bard är en frisk fläkt. Han är en vars skit just träffat fläkten, han sprider ju dynga omkring sig..
Jag håller inte heller med i allt vad Bard säger, men skillnaden är att här har vi ett forum där vi kan uttrycka oss på samma sätt vi gör när vi inte är uppkopplade.
Citera
2018-03-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyggBiff

Tja Expressen har hetsat mot Google i två veckor nu, lyckats stänga ner en viktig opinionsbildarkanal och lobbat för ren Ingsoc-lagstiftning. Du kan ju kolla hur ofta han har nämnt det på sin twitter: https://twitter.com/bardissimo

Kanske säger något om varifrån stålarna kommer. Fast han vill väl att andra ska tro att han drar in Bill Clinton-gage för sina föreläsningar och sitter med i idoljuryn som en kul grej.
Citera
2018-03-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Tja Expressen har hetsat mot Google i två veckor nu, lyckats stänga ner en viktig opinionsbildarkanal och lobbat för ren Ingsoc-lagstiftning. Du kan ju kolla hur ofta han har nämnt det på sin twitter: https://twitter.com/bardissimo

Kanske säger något om varifrån stålarna kommer. Fast han vill väl att andra ska tro att han drar in Bill Clinton-gage för sina föreläsningar och sitter med i idoljuryn som en kul grej.

Att han skulle yttra sig om den saken skulle knappast göra någon skillnad. Att du har en åsikt gör för närvarande inte ett skit det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in