2011-11-08, 01:37
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davex
Elitlistan? http://www.dn.se/kultur-noje/ubermobbning-pa-natet

Såg för övrigt Bard för ca 10 år sedan på Forsgrenska badet, Medborgarplatsen. Han frekventerade det tämligen märkliga rummet med plaststolar som då fanns utanför bastun där herrar kunde sitta på plaststolar och titta på andra herrar som gick in och ut i bastun.

Så var det! Elitlistan! Det är lite kul att se honom sitta i teve idag och se ned på dessa människor som "mobbar" på nätet. Hans syn på det hela att det är något av det värsta som finns. Att dessa människor borde få stå tillsvars för alla rykten de ljuger ihop på nätet, och visst kan jag hålla med honom. Men vad många kanske inte vet är att Bard själv en gång i tiden var en av de värsta av denna sort. Utan det minsta samvete ville han förgöra människor genom sitt skitsnack på nätet. Det skulle vara kul att se honom konfronteras med den biten nästa gång han är med i en debatt i ämnet.
Citera
2011-11-08, 15:33
Medlem
sexjohans avatar
Jag var ute vid Kärsön (tror jag det heter... höger efter Drottningholmsbron) en sommar och knullade en tjej i skogen... en skön internet-dejt (både 1:a och hittills sista gången det hänt!). I den skogen smög det runt en jävla massa bögar som på avstånd stod och såg på. Hade inga problem med det egentligen. Låt de se om de vill. En som kom väldigt nära var Alexander Bard...med kuken i höger hand. Fick schasa bort honom som en hund, för så nära vill jag inte ha någon då jag idkar samlag med söt kvinna. Han hade ganska stor och grov balle för övrigt....och mitt knull gick bra! Hon och jag nöjda och vi idkade självfallet safe sex.
Citera
2011-11-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Den senaste tiden har jag sett Bard i diverse tevesoffor spyendes sin galla över hur illa människor på Internet beter sig när det gäller att smutskasta och baktala andra människor. Men jag tror mig minnas att Bard själv var känd under 90-talet för just samma beteende. Jag vill minnas ett forum (slutet) i vilket han ljög, baktalade och spred allmänt mycket skitsnack om andra människor. Om jag inte minns fel så uppdagades väl det och det otrevliga innehållet i Bards inlägg läckte ut, så att man vi fick se vilken människa det var bakom den där masken. Minns jag rätt eller är det helt galet?
Vilket forum var det? Detta måste ju fram.
Och vad mer i detalj skrev han?

Någon annan på Flashback som minns?

Citat:

Såg för övrigt Bard för ca 10 år sedan på Forsgrenska badet, Medborgarplatsen. Han frekventerade det tämligen märkliga rummet med plaststolar som då fanns utanför bastun där herrar kunde sitta på plaststolar och titta på andra herrar som gick in och ut i bastun.
På den tiden bodde han ju mer eller mindre inne på Forsgrenska badet vid Medis.
Daglig simning ...

Ett annat ställe han ofta var vid var ju ett bakladdningsområde vid Källtorpssjön i Nacka. Cyklade man till eller från Hästhagsbadet eller Hellasgården i början av 2000-talet: nog fan fick man se Alexander komma gåendes i sina pseudointellektuella shorts med något stressat i blicken ..

Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Så var det! Elitlistan! Det är lite kul att se honom sitta i teve idag och se ned på dessa människor som "mobbar" på nätet. Hans syn på det hela att det är något av det värsta som finns. Att dessa människor borde få stå tillsvars för alla rykten de ljuger ihop på nätet, och visst kan jag hålla med honom. Men vad många kanske inte vet är att Bard själv en gång i tiden var en av de värsta av denna sort. Utan det minsta samvete ville han förgöra människor genom sitt skitsnack på nätet. ...
Var på nätet, vilka nätforum etc. var det fråga om?
Har han även grasserat loss på Flashback, enligt din minnesbild?
Citera
2011-11-08, 18:25
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Här blir jag nyfiken.
Detta vill jag läsa mer om: Var finns hans ord om sin privata helgd någonstans?
Jag måste få se hur han uttrycker saken!

MYCKET STARKA BILDER FRÅN 18:00 OCH FRAMÅT.

Förstår inte att jag tittat på det här klippet. Bilderna går liksom inte att radera från minnet.

Samtidigt är det ju ändå en intressant sociologisk erfarenhet att få se en inspelad diskussion mellan landets minst talangfulla självälskare. En liten tröst kan ju vara att Alexander Schulman i sammanhanget framstår som en smula mänsklig och rar.

Citera
2011-11-08, 18:38
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:

Off Topic: Men lite skön Stockholmshistoria med anknytning till ditt inlägg.

Omklädningsrum och dusch byggdes om på Forsgrenska i början av 2000-talet, just på grund av denna typ av problem. Enligt personalen så togs det upp öppningar och sattes speglar så att personalen i kassan lättare skulle kunna ha översikt på vad som hände där inne, i bastun ordnades ett stort fönster, allt för att de som har en reflex till att böga sig inte skulle känna sig allt för avskilda.
Citera
2011-11-08, 21:30
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Hans skägg borde vara olagligt!

Kan en Mulla någonsin anse att man ska ansa sitt skägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag hörde nån intervju med honom för ett par år sen om droger. Då sa han att han inte gillade E (ecstacy), för då kan man börja tycka om folk som man egentligen inte tycker om...

Meloodifestivalsbidraget 2006, Temple of Love , är en av flera poplåtar som Bard skrivit om MDMA (ecstasy). En typisk e-låt passar ju relativt bra i schlager-sm, även om det förmodligen inte var många som förstod vad den handlade om:

Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Sedan ställer jag mig undrande till att Bard pratar om författarkollegor? Har han gett ut en bok? Den lär väl inte ha gått till världshistorien i så fall.

Han har visserligen inte gett ut några skönlitterära alster, och beträffande den övriga produktionen så har ju den redan behandlats på ett ytterst smakfullt ( ) sätt här i tråden, men jag misstänker att Bard förekom i det sammanhanget främst tack vare sin ständiga
frispråkighet när det gäller fördelarna hos vissa förbjudna frukter. Jag skummade igenom Nätokraterna när den gavs ut, och fann en hel del intressant då, men är väldigt osäker på hur jag skulle värdera den idag (har tyvärr inte längre boken i min ägo). Om vi, för ett ögonblick,
bortser från det fåfänga etiketterandet så kan man ändå konstatera att boken faktiskt är översatt till fjorton språk.
Senast redigerad av Sandoz 2011-11-08 kl. 21:35.
Citera
2011-11-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
[...]
(Spoiler):
För Alexander Bard är privatlivet heligt.

Jag skulle känna mig helt uttömd och knullad i huvudet om jag skulle bjuda av mig själv offentligt. Jag försöker i stället göra saker som är intressanta i mitt yrkesliv, så slipper jag prata om vem jag är, säger Bard..

yeah right!

[...]
En liten replik här till gamle (f.d.) Barbie.

Inledningen i Aftonbladet-intervjun sätter an den manierade tonen direkt, då Bard säger:
Jag kallar mig Idol-hora, samtidigt islurkandes lattekaffe med sugrör!
Han fortsätter sedan med ett konstant siratligt vårdande av sin varumärkes-roll ...

Metaforen han uttrycker apropå sitt privatliv - "... knullad i huvudet ..." - berättar just åtskilligt om Bards s.k. privata helgd (hur tänker han!), och framför allt om ditos abstraktionstänkande förmåga och speciella metaforiska bild(ning).
Hur avgränsar han egentligen begreppet »privat«?
Vad menar han i en sträng mening med symboliken (i) »knullad i huvudet«?
Att svänga sig kommunikativt så som 50-åring i Nordens största dagstidning är faktiskt rätt töntigt. På Flashback vore an annan sak, men i Bladet ...
Det låter ju som en sorts dåligt konstruerad katakres – för att tala med FB:s språkliga överste egon2b:s termer.

I resten av intervjun försöker Alexander sedan yttermera tradera och statuera (den av honom önskvärda) bilden av sig själv, och söka rättfärdiga somliga av sina ekonomiska bokmärken ...
Senast redigerad av PontusEnhorning 2011-11-08 kl. 22:55.
Citera
2011-11-08, 23:14
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Vilket forum var det? Detta måste ju fram.
Och vad mer i detalj skrev han?

Det handlar om elitlistan kolla länken som davex postade eller sök på google.
Apropå google, kryssakuten och saol var dom första sökresultaten på "manierade" och "abstraktionella" verkar du ha hittat på själv (menade du "abstrakta"?), vad fan är grejen med din besatthet av att använda svåra ord och tillkrånglat språk? Vem försöker du imponera på?
Förövrigt är AB fortfarande Zoroastrianist? Är han medlem i någon församlingen eller motsvarande?
Jag tycker den biten av Alexanders person är ganska motsägelsefull.
Citera
2011-11-09, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det handlar om elitlistan kolla länken som davex postade eller sök på google.
Apropå google, kryssakuten och saol var dom första sökresultaten på "manierade" och "abstraktionella" verkar du ha hittat på själv (menade du "abstrakta"?), vad fan är grejen med din besatthet av att använda svåra ord och tillkrånglat språk? Vem försöker du imponera på?
Förövrigt är AB fortfarande Zoroastrianist? Är han medlem i någon församlingen eller motsvarande?
Jag tycker den biten av Alexanders person är ganska motsägelsefull.
Den där så kallade Elitlistan har jag givetvis varit medveten om under årens lopp – och lika medvetet inte låtit mig påverkas av i någon egentlig förvissningsform.
Fortfarande kan jag inte dess grundvalar, och "listans" medlemmar/personer/figurer etc. [då, och; nu – om E. ännu existerar ...].

Din andramening i texten ("Apropå ...") är ju inte enkel att tyda: Har du manie(re)rat den medvetet, he he?

Bards zoroastrism-begär (om det alltjämt existerar?) förklarar sannolikt en hel del varför han är mer eller mindre "dåligt ute" gällande sitt hanterande (inklusive bokskrivande och utgivande) av och i »filosofisfären som sådan«. Jag misstänker till och med att han kantänka [sammanskrivet så!] inte ens förmår att se det (sambands)faktumet ...
Utan att, av givna skäl, kritisera hans personliga zoroastrism-"tro" (eller hur han nu valt att formulera/förklara det hela begreppsligt) - vilken jag alltså inte hört/läst AB beskriva tillräckligt tydligt [vad detta betyder för honom] -, vill man ju nu ändå passa på och påstå att det går att ana varför hans Futuricatrilogi(-böcker) också blivit till och är som de är, och ser ut som de gör.
Behöver jag framhålla, något anspråksfullt, att Bard skulle tjäna-t på att umgås mer med t.ex. Hegels system och idé-universum. Och däri-genom anamma och tillerkänna »filosofins dialektiska väsen« – något mer och något bättre ... i praktiken.

Med andra ord kan jag dela din uppfattning om att den "[zoroastriska] biten av Alexanders person är ganska motsägelsefull" – men å andra sidan är den sidan av honom egentligen signifikativ för hans pågående momentum och livsöde.
Citera
2011-11-09, 04:03
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
(...) "abstraktionella" verkar du ha hittat på själv (menade du "abstrakta"?), vad fan är grejen med din besatthet av att använda svåra ord och tillkrånglat språk? Vem försöker du imponera på? (...)
Dina frågor är befogade. Kontot är väldigt bajsnödigt. Något behöver komma ut.

Citat:
(...) Han frekventerade det tämligen märkliga rummet med plaststolar som då fanns utanför bastun där herrar kunde sitta på plaststolar och titta på andra herrar som gick in och ut i bastun.
Den textdelen var suverän! Den borde in i rubriken eller nåt, jag ironiserar inte. Däremot läser jag in ett förakt mot plaststolar. Rottingmöbler brukar man väl ha?

...rummet med plaststolar som då fanns utanför bastun där herrar kunde sitta på plaststolar och titta på andra herrar som gick in och ut i bastun.

AB: Munnen ska inte synas. Bara höras.
Citera
2011-11-09, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Dina frågor är befogade. Kontot är väldigt bajsnödigt. Något behöver komma ut.
Här talar någon således till 100 % i egen projektionssak (om man skärskådar denn*s mening) – och väljer uppenbart bara OT. Märkvärdigt nog.

Ingenting av ovan inlägg berör trådens ämne. Att behandla (och kommentera) Bard-ämnet etc. så: är enkom oförskämt.

Jag har i alla fall ansträngt mig, och försökt på mitt sätt, att säga någonting om Alexander Bard och ditos väl och ve i tillvaron i mina inlägg, anser jag.
Citera
2011-11-09, 19:52
Medlem
diemydarlings avatar
Han är så söt när han alltid säger tvärtemot vad han menar.

Hela tiden säger han tvärtemot vad han egentligen tycker, kul i början men förskräckligt när man förstår hans "taktik".

Hon frågar om han är pedofil och han svarar nej jag gillar enbart gamla gubbar. Hahaha! Gud vad sööööt han är.

Bara min högerfot som vill kastrera svinet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in