Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Nu lämnar han medborgerlig samling också. Där finns väl snart inga fler partier kvar som han inte lämnat.
https://bulletin.nu/alexander-bard-h...d-cow-inlagg-3
Hur lång är listan? Centerpartiet, Liberalerna(?) och så nu Medborgerlig samling?
Även om Bard är lite vulgär och man inte alltid håller med honom (oftast inte) så är han frisk fläkt i den lilla ankdamm vi kallar för Sverige. Han vågar utmana vilket behövs eftersom alla blir så ängsliga så fort en jobbig fråga dyker upp.
Kanske vore något för Bard att bilda ett eget liberalt parti? Vi har ju två partier som kallar sig för liberala men som inte är det på riktigt, i alla fall inte när det kommer till livsstilsfrågor, här finns ett tomrum att fylla.
Det är väl klart att Bard och Army of Lovers tjänat mest pengar på den del av karriären som har med Ryssland att göra men deras huvudsakliga fanbase där är väl grupper som Putin förföljer och jag har svårt att tänka mig att Army of Lovers skulle kunna uppträda lagligt i dagens Ryssland. Jag ska erkänna här att jag inte har full koll på vilka åsikter Bard uttryckt om den nuvarande situationen med kriget i Ukraina.