2008-08-04, 11:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Bard har väl rätt att tycka kristendomen är "dum". Det betyder inte att man hatar eller förföljer alla kristna.
Bard har rätt att tycka vad tusan som helst men han börjar bli tröttsam med sina ständigt återkommande, patetiska försök att framstå som en rebell.
Dessutom bra med en journalist (Skytte) som inte jamsar med i det otroligt uttjatade homogullandet. Folk får ligga med vem dom vill men varför måste detta basuneras ut i absurdum. Inga andra grupper kräver att deras hela identitet ska förknippas med vilka dom knullar med.
Citera
2008-08-04, 11:57
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag tycker inte den var bra skriven. Bara en stofil som uttrycker lite allmänt "förut var de väl förtryckta men nu har det allt gått för långt"-åsikter.

Bard har väl rätt att tycka kristendomen är "dum". Det betyder inte att man hatar eller förföljer alla kristna.

Skytte har verkligen totalt tappat greppet om sitt skrivande i och med sin återkommande spalt hos SvD.
Citera
2008-08-04, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Skytte har verkligen totalt tappat greppet om sitt skrivande i och med sin återkommande spalt hos SvD.
Jag tycker tvärtom att Skyttes krönikor är pärlor. Han vågas sätta fingret på sådant som ingen annan vågar i vår PK-press.
Citera
2008-08-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Vart står Bard politiskt? Vilket parti har han tänkt representera?

Folkpartiet blir hans politiska partitillhörighet.
Citera
2008-08-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starred
Folkpartiet blir hans politiska partitillhörighet.

Gick han inte ut och talade om att han var vänsterorienterad? I annat fall - Stackars folkpartiet!
Citera
2008-08-04, 16:24
Medlem
Husbögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Och du borde gjorts till SS-standartenführer "på den tiden man hade klarsyn".

Ha, Bard är en kul kille. Kan inte säga att jag älskar honom (mkt god musiker dock), men visst är han kung när det gäller att få mediautrymme.

Kung på att få mediautrymme för sin barnsliga utspel, knappast kvalitativ. Men det kanske är bra att bli känd för att vara pajas?
Citera
2008-08-04, 19:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Nog kan...

Citat:
Ursprungligen postat av möbelklister
Var ser du en sådan tråd?

Några typiska citat:

Det som brukar diskuteras är ju politiska ståndpunkter. Vilka har framförts? Är de bra eller dåliga? Vilka argument finns för och emot?

Om man bara vill återuppliva känslan av att mobba avvikande klasskamrater kan man ju uppsöka andra (del)forum.

Om man vill förhindra folk att få mediatid (eller ifrågasätta medierna urval) finns det säkert plats i medier och journalistik.

...debatten hyfsas, men den tenderar att bli på den nivån debattobjektet ligger. Flyttad blev tråden, men det innebär ju inte att det är politiskt ointressant. Vill man föra upp frågan på ett högre plan, kan man säga att det är ett utslag av en individualisering av politiken, vilken tycks få ett betydande byfåneinslag.
Citera
2008-08-04, 20:01
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbögen
Kung på att få mediautrymme för sin barnsliga utspel, knappast kvalitativ. Men det kanske är bra att bli känd för att vara pajas?
Nä. Kolla hur det gick för Ny Demokrati.
Citera
2008-08-04, 20:29
Medlem
tejwars avatar
Jag är också av den uppfattning att hans politiska färg är blå.
Hörde dessutom att han i en privat diskussion totaldissade miljöpartiet.
Citera
2008-08-04, 21:04
Medlem
Gladios avatar
Citat:
Om man bara vill återuppliva känslan av att mobba avvikande klasskamrater kan man ju uppsöka andra (del)forum.

buääähuHUUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!
Citera
2008-08-04, 21:10
Medlem
Nog för att Bard med all säkerhet spelar på sin tämligen tröttsamma dräkt som rebellisk debattör men allvarligt, vem fan orkar bry sig om vad en gammal mossig kommunist skriver i tidningen? Jag tycker också kristendomen är dum, liksom jag anser ALLA religioner som urbota dumt och i mångt och mycket bland den värsta skit som fördummat människor genom tiderna.

Skytte, Myrdal... give me a fucking break. Reliker.
Citera
2008-08-04, 21:13
Medlem
Gladios avatar
Citat:
Var ser du en sådan tråd?

Några typiska citat:

Det som brukar diskuteras är ju politiska ståndpunkter. Vilka har framförts? Är de bra eller dåliga? Vilka argument finns för och emot?

Om man vill förhindra folk att få mediatid (eller ifrågasätta medierna urval) finns det säkert plats i medier och journalistik.

Allvarligt alltså, jag tycker att Alexander Bards inträde i politiken har något Glocalnet-aktigt över sig. Man tror det inte kan bli lägre - men det blir det. Därav den låga nivån på öppningsinlägget. Jag trodde Flashback hade högre toleransnivå än så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in