2021-06-07, 14:44
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Är det inte uppenbart för alla att bard är retoriker och narcissist främst?. Att det viktiga med honom inte är vad han säger utan hur han ska övertyga folk om att han har något att säga och att han själv är briljant?

Lyssnar man på bard finns det i botten ett knippe liberala och nyliberals åsikter som flyter runt lite. Ibland ändras de efter vad Alexander känner och tycker för tillfället. Oftast ställs saker mot varann eller framhålls för effekten av rörelse och det oväntade . Bard har själv berättat om sitt sätt att argumentera i värvet och det går ut på vara dominerande och låta övertygande.

Han är säkert en intelligent person men det är en allmän intelligens inte kopplat till hans idéer utan till hans förmåga att manipulera
Du kan ju vara intelligent på så sätt att du vet hur du övertygar människor. Men det är långt ifrån att vara äkta. Bard är ju bara trevlig mot de som håller med honom, de som inte gör det mobbar han eller skäller ut.

Är du äkta så låter du alla ha rätten till sin egen åsikt utan att du har något problem med det.
Citera
2021-06-07, 15:59
Medlem
Alexander Bard påminner både i leverne och till utseendet den namnkunnige Grigorij Rasputin och förtjänar sitt uppehälle på samma sätt som densamma.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Grigorij_Rasputin
Citera
2021-06-07, 18:37
Medlem
Kackelhuss avatar
Oj jag citerade helt fel person!

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Spännande, Bard ser äntligen ut att ha mött sin överman i ultrafettot.
Bard var mest tvungen att sitta och le igenom intervjun, tror han cringade rätt så ordentlig. That's it- mannen har haft sin fame, that's it.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Är det inte uppenbart för alla att bard är retoriker och narcissist främst?. Att det viktiga med honom inte är vad han säger utan hur han ska övertyga folk om att han har något att säga och att han själv är briljant?

Lyssnar man på bard finns det i botten ett knippe liberala och nyliberals åsikter som flyter runt lite. Ibland ändras de efter vad Alexander känner och tycker för tillfället. Oftast ställs saker mot varann eller framhålls för effekten av rörelse och det oväntade . Bard har själv berättat om sitt sätt att argumentera i värvet och det går ut på vara dominerande och låta övertygande.

Han är säkert en intelligent person men det är en allmän intelligens inte kopplat till hans idéer utan till hans förmåga att manipulera
Jo det är uppenbart. Intelligens säger du, ja det finns inget samband mellan intelligens och att man är en god och fin människa, det blir dock svårare att sätta fingret på hur manipulationen sker.

Egentligen har jag gett upp att hata på Bard, det är samhället det är fel på som kan tas med storm bara för att man droppar lite namn på filosofer och skapar lite framgång.

Är du intelligent finns det i stora drag två vägar att gå för att skaffa dig lycka och det är att antingen göra som strumpbögen Alexander och sticka hål i logiskt svaga åsikter och leka djävulens advokat eller skapa saker som de dumma människorna nästan bir tvingade till att använda. Att försöka hjälpa människor på ett snällt sätt är bara idiotiskt.
Senast redigerad av Kackelhus 2021-06-07 kl. 18:54.
Citera
2021-06-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus

Bard var mest tvungen att sitta och le igenom intervjun, tror han cringade rätt så ordentlig. That's it- mannen har haft sin fame, that's it.

Hade faktiskt ingen aning om vem denne Olof var, han är ju uppenbarligen ingen ängel, dock framstod han som ganska slug. Tror ni han bredde på ett extra lager skitstövlighet som en kompissnut för att avslöja AB som notorisk sexköpare? Intrycket man får är att karriären som hora i Amsterdam mer eller mindre är en efterhandskonstruktion för att legitimera en mer gedigen karriär som horbock.
Citera
2021-06-07, 22:54
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus

Jo det är uppenbart. Intelligens säger du, ja det finns inget samband mellan intelligens och att man är en god och fin människa, det blir dock svårare att sätta fingret på hur manipulationen sker.

Egentligen har jag gett upp att hata på Bard, det är samhället det är fel på som kan tas med storm bara för att man droppar lite namn på filosofer och skapar lite framgång.

Är du intelligent finns det i stora drag två vägar att gå för att skaffa dig lycka och det är att antingen göra som strumpbögen Alexander och sticka hål i logiskt svaga åsikter och leka djävulens advokat eller skapa saker som de dumma människorna nästan bir tvingade till att använda. Att försöka hjälpa människor på ett snällt sätt är bara idiotiskt.

Det är sant att intelligens inte behöver inneböra att man får goda avsikter eller att det man förmedlar har ett intelligent innehåll. Det är Bard ett bra exempel på. Han för ju ofta fram idéer hn dragit ur röven.

De som tar Bard på allvar och ser honom som en ledargestalt eller "manlig förebild" förtjänar honom helt klart.
Citera
2021-06-08, 00:44
Medlem
Kackelhuss avatar
Nog fan har Alexander Bard sugit kuk allt, att han dock hade sjunkit så lågt som att bara ha kostat några cigg var dock något helt nytt för mig och inte heller något som jag visste att jag någonsin skulle få veta om. Tror egentligen inte att det är något jag vill veta om men hur mycket jag än försöker att glömma vad tjockisen Olof K Gustafsson fick fiskat fram så går det inte. Jag tror inte alls att Olof K Gustafsson försöker sätta dit Alexander Bard eller ja han lär väl backstabba precis alla men det är mer ett utfall av hans personlighet och inget precist Alexanderhat.

Alexander Bard är nog ingen nöt som bara kommer lägga sig ner och vänta på att bli knäckt. Det pusslet kommer man få lägga länge, men med näsan över det som var/är (beroende på vilken upplaga man har) sidorna om narcissism i DSM. Däremot kan man som sagt tydligen få ha köpt sig ett mastigt knull av honom för ett cigarettpaket och det får jag väl ändå säga verkar ha varit ett brakpris. Bard anser ju sig vara shaman (enligt hans idol Jungs terminiologi då) och det kanske han är. På senare dar har han beslutat sig för att gå över ifrån heltidskuksugeri till att även knulla fittor. Huruvida denna könspreferens alltid har funnits med i Shamanens repertoar eller om det är en nymodighet kan man ju faktiskt sitta och fundera över, det är även vad jag har valt att fördjupa mig i.

1. Han har alltid varit en strumplästbög och är fortfarande strumplästbög, då har han med all sannolikhet lagt sig till sig med bisexualiteten efter det att han så ofta fick höra att han bara var en fjollig bög i alldeles för långa strumpor, då kan jag tänka mig att han tänkte något i stil med "Haa jag knullar nog allt även kvinnor, jag säger det i vart fall för jag kan inte tänka mig något äckligare än mussla, usch. Hmm detta är ju faktiskt ett lysande drag, ja nog är jag allt väldigt väldigt väldigt väldigt smart, jag är ju trots allt Alexander Bard, Hegel skulle gjort så här, och Hegel måste jag ju gilla för han var stor och jag gillar att omge mig med smartisar och högt stående människor, motsatser och känna in andan i samhället, fast egentligen vill jag ju bara vara tvärtemot. Jag tänker lura dem, som jag alltid gör!".

2. Hans bögerier har inte alls varit något som någonsin har funnits med på Bardmenyn, men det verkar så käckt och liberalt. SEN kan jag ju undra varför en sådan mediabög som Alexander Bard får komma undan med att ha knullat i nazikostym?! Han har till och med sagt att han riktade in sig på att vara nazistuniformshora, då ställer jag mig undrande till hur fan han kom undan med det? Jaha, hur går det här ihop med att värna om den utsatta gruppen judarna? Ja det vet jag väl egentligen redan svaret på, svaret är att han tillhör en utsatt grupp och då får man böga på ett politiskt inkorrekt sätt. Horor och dess horverksamhet som hade skett när man var utklädd i nazistuniformer skulle aldrig ha gått för sig om det var en som var och grävde runt innanför trosor.

Nu har jag alltså suttit här och skrivit allt det här om Alexander Bard men att radera allt och glömma känns fel så jag trycker på "Skicka". Sen måste jag bara få säga att man ju faktiskt börjar tröttna och det känns väl rätt skönt kan jag känna, han får komma på något större nu, detta mättar inte. Men samtidigt kan han inte vara alla möjliga motsatser i en och samma kropp och fortfarande klara av att stå upp. Ja nu är det mycket jag känner att jag inte har koll på, jag känner och jag behärskar inte alla motsatser, ja jag får väl läsa lite Hegel..
Senast redigerad av Kackelhus 2021-06-08 kl. 01:22.
Citera
2021-09-21, 11:05
Medlem
Alexander Bard kommer att kandidera för liberalkonservativa Medborgerlig samling i riksdagsvalet

https://www.facebook.com/photo.php?f...9387673&type=3
Citera
2021-09-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Alexander Bard kommer att kandidera för liberalkonservativa Medborgerlig samling i riksdagsvalet

https://www.facebook.com/photo.php?f...9387673&type=3

Det vore intressant att se honom i riksdagen och försöka ge sig på ge och ta-spelet i politiken.
Har svårt att se honom klara av det.

Men till skillnad från dagens politiker så verkar han åtminstone se hur verkligheten ser ut.
Citera
2021-09-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det vore intressant att se honom i riksdagen och försöka ge sig på ge och ta-spelet i politiken.

Men till skillnad från dagens politiker så verkar han åtminstone se hur verkligheten ser ut.

Ja, det skall bli spännande att se pajasen iklädd kortbrallor med hängslen i plenisalen.
Citera
2021-09-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja, det skall bli spännande att se pajasen iklädd kortbrallor med hängslen i plenisalen.

Jag vill se honom i riksdagen uppklädd som Barbie igen, som på den gamla goda tiden.
Han kan göra sin entré till tonerna av några av sina gamla dängor från den tiden.
Citera
2021-09-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Jag vill se honom i riksdagen uppklädd som Barbie igen, som på den gamla goda tiden.
Han kan göra sin entré till tonerna av några av sina gamla dängor från den tiden.

Första dagen på jobbet kliver han in med en introlåt!
Fyfan va kul det hade varit! 😃
Citera
2021-09-24, 16:47
Medlem
Alexander och Hanif blir väl i så fall ensamma omatt ståta med sina helskägg i plenisalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in