2020-09-10, 09:12
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur är Alexander Bard som hästskojare..?

https://sportapp.travsport.se/sporti...s464456/horses

Någon här som har köpt en häst av honom?
Absolut inget skämt som hästuppfödare.

Födde bland annat upp Tsar D´Inverne som vann Svenskt travderby https://www.aftonbladet.se/sportblad...t-vinna-derbyt
Citera
2020-09-10, 12:08
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Ja alltså, jag tycker att Bard betedde sig väldigt barnsligt när han började tjafsa om detta.
Samtidigt så fick han en brun skjorta efter sig.
Var kom den ifrån och varför?
De hade ju uppenbarligen förberett situationen genom att ha en brun skjorta redo.
Det gör således hela studion till en sandlåda.

Exakt. och han fattade ju det direkt. Så jag vet inte varför du tolkar hans beteende som barnsligt ens?
Citera
2020-09-10, 12:15
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför skulle han ställa upp i ett samtal med idioterna i Haveristerna? För att få en till brun skjorta kastad efter sig?

Han har kastat handsken gång på gång genom att säga att vänstern inte vågar debattera mot honom.
När Haveristerna tar upp den fegar han ur med bortförklaringen att de inte har läst hans böcker.
Han behöver ett safe space tydligen, snöflinga.
Citera
2020-09-10, 12:20
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Han har kastat handsken gång på gång genom att säga att vänstern inte vågar debattera mot honom.
När Haveristerna tar upp den fegar han ur med bortförklaringen att de inte har läst hans böcker.
Han behöver ett safe space tydligen, snöflinga.

Antagligen vill han väl som alla andra ställa upp i debatter som är seriösa och öppna, med en moderat som i Almedalen exempelvis. Att sätta sig i fiendens territorie och låta dom styra och kasta bruna skjortor på honom gör väl inget bra, det förstår väl vem som helst. Haveristerna specifikt har väl ägnat hela program åt att hata honom, så blir väl kanske lite svårt, nästintill omöjligt att debatera mot såna? Tänker jag.

Navid höll väl inte med om allt och ställde utmanande frågor, men känns inte som att Henko och CO skulle göra det om han satt i deras studio. Däremot en debatt mot Haveristerna på neutral mark skulle jag vilja se och höra.

Bard som snöflinga? Möjligen i det där gamla klippet från Jakobs stege
Citera
2020-09-10, 13:42
Medlem
MaxVobiscums avatar
Citat:
Exakt. och han fattade ju det direkt. Så jag vet inte varför du tolkar hans beteende som barnsligt ens?
Det grundar jag på hans överreaktion innan ens skjortan kommit fram.
Citera
2020-09-10, 14:05
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Det grundar jag på hans överreaktion innan ens skjortan kommit fram.

Han behövde inte se skjortan för att begripa.
Citera
2020-09-10, 14:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Antagligen vill han väl som alla andra ställa upp i debatter som är seriösa och öppna, med en moderat som i Almedalen exempelvis. Att sätta sig i fiendens territorie och låta dom styra och kasta bruna skjortor på honom gör väl inget bra, det förstår väl vem som helst. Haveristerna specifikt har väl ägnat hela program åt att hata honom, så blir väl kanske lite svårt, nästintill omöjligt att debatera mot såna? Tänker jag.

Navid höll väl inte med om allt och ställde utmanande frågor, men känns inte som att Henko och CO skulle göra det om han satt i deras studio. Däremot en debatt mot Haveristerna på neutral mark skulle jag vilja se och höra.

Bard som snöflinga? Möjligen i det där gamla klippet från Jakobs stege
Navid, haha! Var han ens där? Han ryckte upp sig om man ser till hans vanliga nivå men 9/10 gäster delar han åsikt med. Det är ju sällan han utmanar sig själv. Med det sagt uppskattar jag en del saker Navid gör.
Citera
2020-09-10, 15:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Antagligen vill han väl som alla andra ställa upp i debatter som är seriösa och öppna, med en moderat som i Almedalen exempelvis
.

Moderator?

Citat:
Att sätta sig i fiendens territorie och låta dom styra och kasta bruna skjortor på honom gör väl inget bra, det förstår väl vem som helst.

Hur har de fördel av "territorie" här exakt ?
Podden spelas in på distans och ett krav på att släppa intervjun (det är just intervju de har efterfrågat och inte debatt*) oklippt hade varit rimligt. Något Haveristerna säkert hade gått med på.
Några skjortor går inte att kasta och han behöver inte bli rädd för att åka på stryk, vilket jag tror han blev hos DST.
Skulle de försöka sig på att vinna numerärt genom att inte låta honom få en syl i vädret är det väl bara att påpeka detta under intervjun?
Med Bards höga svansföring känns det fegt.
Nu skyller han även på att de inte läst hans böcker , vilket åtminstone jag ser som löjeväckande.

* Ok,kanske lite hårklyveri.

Citat:
Haveristerna specifikt har väl ägnat hela program åt att hata honom, så blir väl kanske lite svårt, nästintill omöjligt att debatera mot såna? Tänker jag.

Vår tids Nietzsche borde väl klara av att vinna en diskussion med någon som avskyr honom ändå?
Jag har aldrig hört dem ägna ett helt program åt en sak, sen har jag iofs inte lyssnat på alla avsnitt. Nyfiken på vilket avsnitt du menar , låter kul.
Senast redigerad av langaocb 2020-09-10 kl. 15:52.
Citera
2020-09-10, 16:17
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
.

Moderator?

Hur har de fördel av "territorie" här exakt ?
Podden spelas in på distans och ett krav på att släppa intervjun (det är just intervju de har efterfrågat och inte debatt*) oklippt hade varit rimligt. Något Haveristerna säkert hade gått med på.
Några skjortor går inte att kasta och han behöver inte bli rädd för att åka på stryk, vilket jag tror han blev hos DST.
Skulle de försöka sig på att vinna numerärt genom att inte låta honom få en syl i vädret är det väl bara att påpeka detta under intervjun?
Med Bards höga svansföring känns det fegt.
Nu skyller han även på att de inte läst hans böcker , vilket åtminstone jag ser som löjeväckande.

* Ok,kanske lite hårklyveri.

Vår tids Nietzsche borde väl klara av att vinna en diskussion med någon som avskyr honom ändå?
Jag har aldrig hört dem ägna ett helt program åt en sak, sen har jag iofs inte lyssnat på alla avsnitt. Nyfiken på vilket avsnitt du menar , låter kul.

Har Bard själv sagt att han inte vill låta Haveristerna intervjua honom för att de inte läst böckerna, eller är det Haveristerna själva som påstår detta?

Jag lyssnade på något avsnitt och då sa dom i början något om att de "ägnat tidigare program åt att kasta skit på honom" eller dylikt. Orkade inte riktigt med deras podd får jag erkänna.

Med moderator menade jag en person som styr debatten, likt de han varit med i Almedalen eller den mot Kasselstrand.

Jag fick inte känslan att han var rädd för stryk hos svarta tråden men vad vet ja
Citera
2020-09-10, 16:19
Medlem
Bard Alexander & Bermsjö Ulrich
vad är det för figurer egentligen
förutom att dom har hästar gemensamt?
https://www.qx.se/nyheter/2086/talib...-gaystockholm/
Citera
2020-09-10, 16:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Har Bard själv sagt att han inte vill låta Haveristerna intervjua honom för att de inte läst böckerna,?

Bland annat ja.
Jag hittar inte originaltweeten men tror knappast någon har photoshoppat detta.

https://images.app.goo.gl/pRGWWJ7BDA1VoGTM6

Edit: Du skrev "moderat" och inte "moderator".
Senast redigerad av langaocb 2020-09-10 kl. 16:49.
Citera
2020-09-10, 18:32
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Bland annat ja.
Jag hittar inte originaltweeten men tror knappast någon har photoshoppat detta.

https://images.app.goo.gl/pRGWWJ7BDA1VoGTM6

Edit: Du skrev "moderat" och inte "moderator".

Men! Där står ju det jag gissade mig till förfan. att det är deras arena och att det inte finns moderator. har ju förfan ingenting att göra med om dom läst hans böcker eller inte, vilket han dock lägger till. snacka om att folk gör en höna av en fjäder.

Dessutom ställde han ju faktiskt upp på ett samtal hos den här clownen som hade en brun skjorta i en påse, och kände av direkt att det inte gick att föra en dialog. Snacka om att folk försöker shamea den som reste sig upp och gick istället för att forsätta ap-samtalet. Kudos förfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in