2020-06-18, 12:40
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
...Han har ju svårt för inflytelserika kvinnor det är uppenbart men jag tror även han har en rejäl dos jantelag i sig. Tänker på hans utspel i samband med att Zlatan-statyn vandaliserades.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
...Zlatan är väl ingen kvinna? Din analys haltar betänkligt...
Det fetade. Kvinnosynen och Zlatanutspelet är olika saker.
Men Bard har ingen Jantelag i sig, däremot är han offer för den. Det Bard har i sig är en stor dos av hybris.
Citera
2020-06-18, 12:44
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Är det nån som har koll på hur många följare han tappat/fått på sociala medier den senaste veckan?
Det liknar haussandet av Paolo och Mekky hur dom sitter på 100 miljoner och det går ingen nöd på dom.
Är ingen expert, men hur ser boksluten ut i hans företagsengagemang? Han bor i en hyresrätt vad jag förstår...

https://www.ratsit.se/19610317-Alexa...m9b4piwMnvmEOw
Citera
2020-06-18, 14:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Det fetade. Kvinnosynen och Zlatanutspelet är olika saker.
Men Bard har ingen Jantelag i sig, däremot är han offer för den. Det Bard har i sig är en stor dos av hybris.

Ja gud vad hemskt, en riktig mediahora blir upprörd och sur för att hon kallas hora av Bard.

Vad har det uppblåsta kändisbarnet att göra med Bards generella kvinnosyn förresten?
Citera
2020-06-18, 15:00
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Nej inte så ung som jag vill vara. Men det ringer en klocka nu när du säger det, visst han har ju hållit på med musik hela sitt liv men undrar hur det kommer gå med alla uppträdanden nu ?

Nuförtiden spelar väl hans band mestadels i östeuropa (där även en del andra svenska band från 90-talet lirar) och där bryr de sig knappast om vad han snackar om i Sverige - om något så ser de positivt på hans åsikter om BLM.
Citera
2020-06-18, 15:51
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja gud vad hemskt, en riktig mediahora blir upprörd och sur för att hon kallas hora av Bard.

Vad har det uppblåsta kändisbarnet att göra med Bards generella kvinnosyn förresten?
Skewie skrev att Barden har svårt med inflytelserika kvinnor och dit får man väl räkna Bianca.
Fast jag tror han har problem med fler än så
Citera
2020-06-18, 23:00
Medlem
Alltså alix, jag tycker han är enastående! Topp 3 av personer i Sverige som jag vill ha en helkväll med! Verkar rolig, lättsam och faktiskt empatisk!
Citera
2020-06-19, 01:36
Medlem
Lollowss avatar
Om det stämmer som Alexander säger att Bianca är en hora som gör allt för pengar, skulle hon inte fortsätta i talang oavsett ifall han är med eller inte? Det argumentet fallerar lite vilket det inte brukar göra med Alexander.
Citera
2020-06-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Bianca skiljer sig lite från alla andra kvinnor Bard kallat hora genom åren. Detta är första gången han riktar tillmälet mot en jämnårig bekants dotter. Han verkar ha triggats mer än vanligt denna gång. Något med kombinationen kvinna/yngre/snyggare/framgångsrikare verkar få honom att fullständigt koka.

Vill så gärna förstå vad som snurrar inuti hans huvud när han går på "vanliga kändisar", alltså inte politiker eller makthavare. Han har ju svårt för inflytelserika kvinnor det är uppenbart men jag tror även han har en rejäl dos jantelag i sig. Tänker på hans utspel i samband med att Zlatan-statyn vandaliserades.

Jag känner ju inte Alexander Bard, vilket med all sannolikhet är min förlust eftersom han verkar vara en intressant kombination av överbegåvad och helgalen, men jag föreställer mig absolut att han kommer att ångra detta utspel. Med tanke på hur han verkar se på sig själv och hur han marknadsfört sig genom åren kan det inte vara så kul att vakna upp och inse att man blivit stockkonservativ och borgerlig. Det var inte väntat.
Citera
2020-06-20, 07:57
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Alltså det är 2020 nu har inte folk tröttnat på den där pompösa fjanten som vänder arslet dit vinden vänder. Han har inga egna åsikter eller personlighet alls. Allt är snott från nån bok han nyss läst. Sjuk stenåldersmentalitet men nu har tåget gått för fanskapet. Han kan försöka blackmaila kändisar med sin Elitlista bäst han vill, men jag tror det är kört nu.
Citera
2020-06-20, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyB
Tror du missuppfattat begreppet hora. Alexander är den som horat. I Amsterdam, dessutom.

Nu gillar jag Alexander och störs inte av att han piskade gubbstjärt i Nederländerna. Men du har väl lite dubbla måttstockar Lawnmover...
Det har han väl iofs berättat om redan och tagit upp igen på twitter.
Nu menade Bard inte sexuell hora utan penga och åsiktshora. Inte samma sak.
Citera
2020-06-20, 08:24
Medlem
[quote=Ezras|72006027]
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Problemet är inte Bards åsikter, det är hans förmåga att underskatta sociala medier. Jag tycker detta talar tydligt för att den mannen inte har den kunskap om internet som han så gärna vill att andra människor ska tro. Bard har närmast utnämnt sig själv till någon sorts expert på området internet och vilken makt det har.

Så går han i nybörjarfällen så jävla lätt. Han har verkligen inte koll på de mest basala funktionerna i vad han anser sig vara expert på.

Du vinner aldrig en debatt på nätet. På nätet sätter vi oss alla på vår höga piedestal och minsta lilla ryggdunk gör att den växer till att den en dag inte håller längre. Speciellt om du är en person som älskar att leva i offentligheten och ska visa dig på styva linan i alla möjliga olika debatter.

Är du en offentlig person som gått i fällan att jaga likes för dina åsikters skull, så kommer du förr eller senare gå under. Alla som dessutom förknippas med dig kan du dra med dig i fallet.

Idag är hela samhället så extremt lättkränkt att du knappt kan öppna käften online. Alla som går mot normen i sociala medier idag kommer att lynchas. Nätet är ett tillhåll för de som vill synas och för de som vill att de som syns ska gå under. Minsta lilla felsteg kan få förödande konsekvenser, för alla inblandade.

Att inte Bard kunnat förutse detta är för mig ett stort frågetecken och så sitter h an på allvar i media och beklagar sig över detta. Han har visat sig ha noll koll på vad han så länge velat vara expert på.

Ett solklart bevis på att vem som helst kan bli något de egentligen inte är, på nätet. Sanningen kommer alltid ifatt och svider stenhårt. Fyfan vilket katastrofalt misstag den mannen nu gjort. Men det var nästan väntat. Det är så lätt att bli narcissister via nätet, när man i själva verket egentligen inte är det. En ryggdunk online blir en ryggdunk från en hel fotbollsarena och påverkar vår falska självbild något extremt.

Jag håller med Bard i mycket, men det han nu uttalat sig kring Black Lives Matter tycker jag bara var ett så patetiskt snedsteg så det är värt ett diplom.

Stackars arma sate, han tog ned sig själv på jorden tillslut.

Mycket bra skrivet.
Inte då, Bard byter åsikter som folk byter tröjor. Han visste redan att han var på väg bort från TV4 och Bard tror jag vet att BLM är en front för kommunism. Det kommer att komma en rejäl backlash mot identitetspolitik och förtäckt kommunism. MSM blöder redan och hålls bara under armarna av skattepengar.
Bard vet att han har tiden på sin sida, nu positionerar han sig som högerman och frihetskämpe.
Bard vill antagligen hitta ett sätt att vara relevant för den allt större del av den vita befolkningen som tröttnat på kommunister med blått hår och gapiga invandrare.
Nu kommer Bard göra en Heberlein och leva gott på stöd från svältfödda nationalister och högersinnade under en period.
Citera
2020-06-20, 11:48
Medlem
En sak jag har märkt är att flera personer härinne verkar otroligt förvirrade till varför många inte tycker om Alexander Bards uttalande på Twitter.

Jag skall försöka att förklara så gott jag kan.

Svarta befolkningen har en minoritet som är kriminella, precis som alla folkgrupper men en skillnad här är att minoriteterna som är kriminella inom den svarta folkgruppen är större jämfört med tex den vita folkgruppen. Vilket stämmer, det är inte fel. Problemet här är dock att majoriteten av svarta är dock inte kriminella precis som majoriteten vita, varför skall man då kalla svarta för kriminella när majoritet inte är det? Det spelar ingen roll hur det är i jämförelse med den vita befolkningen. Det är väldigt många som protesterar för BLM som inte är kriminella, att då få höra detta från Alexander Bard är inte så trevligt.

Vad skulle ni vita tycka om att Alexander Bard twittrade om att vita har problem med pedofili och barnporrförbryttare (vilket vita är överrepresenterade på). Det hade väl inte varit så trevligt att höra, Alexander Bard drar då alla vita över en kam då de flesta vita är inte dessa saker även om vita är överrepresenterade här.

Hade jag varit mörkhyad och ej kriminell då hade jag inte tyckt att det Alexander Bard skrev var så trevligt då han i princip menar att svarta är kriminella ligister vilket majoriteten inte är. Detta är en klassisk "dra inte alla över en kam pga minoritetet som är stökiga" Det är orespektlöst och nedsättande till majoriteten som inte är kriminella ligister.

Bard menade kanske inte att dra alla svarta över en kam men han formulerade sig på det sättet, han borde ha formulerat sig mycket bättre och kommunicerat att han endast syftar på de minoriteter i den svarta folkgruppen som är kriminella.
Senast redigerad av Cloudxz 2020-06-20 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in