Problemet är inte Bards åsikter, det är hans förmåga att underskatta sociala medier. Jag tycker detta talar tydligt för att den mannen inte har den kunskap om internet som han så gärna vill att andra människor ska tro. Bard har närmast utnämnt sig själv till någon sorts expert på området internet och vilken makt det har.
Så går han i nybörjarfällen så jävla lätt. Han har verkligen inte koll på de mest basala funktionerna i vad han anser sig vara expert på.
Du vinner aldrig en debatt på nätet. På nätet sätter vi oss alla på vår höga piedestal och minsta lilla ryggdunk gör att den växer till att den en dag inte håller längre. Speciellt om du är en person som älskar att leva i offentligheten och ska visa dig på styva linan i alla möjliga olika debatter.
Är du en offentlig person som gått i fällan att jaga likes för dina åsikters skull, så kommer du förr eller senare gå under. Alla som dessutom förknippas med dig kan du dra med dig i fallet.
Idag är hela samhället så extremt lättkränkt att du knappt kan öppna käften online. Alla som går mot normen i sociala medier idag kommer att lynchas. Nätet är ett tillhåll för de som vill synas och för de som vill att de som syns ska gå under. Minsta lilla felsteg kan få förödande konsekvenser, för alla inblandade.
Att inte Bard kunnat förutse detta är för mig ett stort frågetecken och så sitter h

an på allvar i media och beklagar sig över detta. Han har visat sig ha noll koll på vad han så länge velat vara expert på. 
Ett solklart bevis på att vem som helst kan bli något de egentligen inte är, på nätet. Sanningen kommer alltid ifatt och svider stenhårt. Fyfan vilket katastrofalt misstag den mannen nu gjort. Men det var nästan väntat. Det är så lätt att bli narcissister via nätet, när man i själva verket egentligen inte är det. En ryggdunk online blir en ryggdunk från en hel fotbollsarena och påverkar vår falska självbild något extremt.
Jag håller med Bard i mycket, men det han nu uttalat sig kring Black Lives Matter tycker jag bara var ett så patetiskt snedsteg så det är värt ett diplom.
Stackars arma sate, han tog ned sig själv på jorden tillslut.

Mycket bra skrivet.