Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-05, 16:42
  #13
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Oj, den beryktade Alexander Bard-listan, finns den fortfarande? Jag känner en kille som fick vara med där ett tag för ett antal år sedan. (Hur han kom med har han aldrig lyckats förklara på ett tillfredsställande sätt.) Hans sejour blev tyvärr ganska kortvarig eftersom han inte hade något eget skvaller att komma med.

Nå, det är väl inte alltför långsökt att gissa att du och kanske även Pottan finns bland medlemmarna. Om ni inte gör det tycker jag att ni genast ska ansöka om medlemskap så att ni kan läcka ut det smaskigaste skvallret från listan till FB. (Eller det kanske är precis det ni redan gör?)

Grejen med listan är inte riktigt att posta eget skvaller. Bard har svamlat nåt om exklusivt informationsutbyte för opinionsbildare och översatt till svenska betyder det ungefär "diskussionsklubb för dumma mediastockholmare som tar sig själva på alltför stort allvar och utbyter skrönor om varandras kvasitillvaro".

Dont believe the hype.

/CW
Citera
2004-08-05, 17:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle

Nå, det är väl inte alltför långsökt att gissa att du och kanske även Pottan finns bland medlemmarna. Om ni inte gör det tycker jag att ni genast ska ansöka om medlemskap så att ni kan läcka ut det smaskigaste skvallret från listan till FB. (Eller det kanske är precis det ni redan gör?)

Nej, jag är inte medlem i något sådant. Men jag jobbar redan på djupaste insidan av kändisvärlden (inte bara i Sverige) så jag känner inget behov av "hemliga mailinglistor".

Det räcker gott att förströelse-skvallra här emellanåt! Framför allt är det kul att läsa vad folk på landsorten har för uppfattning om olika kändisar.
Det är sällan saker och ting är som de ser ut....
Citera
2004-08-05, 17:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottan
Framför allt är det kul att läsa vad folk på landsorten har för uppfattning om olika kändisar.
Det är sällan saker och ting är som de ser ut....
Går han på kokain fortfarande?
(Landsortsundrande )
Citera
2004-08-05, 18:31
  #16
Medlem
Ariels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidharta
Alexander Bard har/hade någon form av internt diskussionsforum med skvaller om kändisar. Endas några få utvalda fick vara med och en förutsättning för medlemsskap var att man regelbundet kunde bidra med eget skvaller. Jag tror att det hette "Elit". Vet någon något om detta? Finns det kvar? Går det att hacka sig in?
Listan hette Incrowd, och jag var med där ca 1995-96. Listmedlem blev man på rekommendation. Ett krav för att få vara med var att inget av listinnehållet fick föras vidare, och det har jag för avsikt att hålla.

Jag var med på en journalistlista också, som hette Medialistan (har jag för mig). Den var också väldigt skoj, även om den inte hade riktigt samma skärpa som Incrowd. Skulle vara kul att veta om den finns kvar.
Citera
2004-08-05, 23:10
  #17
Medlem
Ångvälts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottan
Nej, jag är inte medlem i något sådant. Men jag jobbar redan på djupaste insidan av kändisvärlden (inte bara i Sverige) så jag känner inget behov av "hemliga mailinglistor".

Det räcker gott att förströelse-skvallra här emellanåt! Framför allt är det kul att läsa vad folk på landsorten har för uppfattning om olika kändisar.
Det är sällan saker och ting är som de ser ut....

Så storsint av dig.....gäääääääsp.....
Citera
2004-08-05, 23:24
  #18
Medlem
Faustuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel
Ett krav för att få vara med var att inget av listinnehållet fick föras vidare, och det har jag för avsikt att hålla.

Så brukar det heta i alla sådana där listor, men det är mest för att folk ska kunna känna sig speciella, allt brukar omedelbart spridas vidare i vilket fall som helst...
Citera
2004-08-06, 01:12
  #19
Medlem
Manzons avatar
Kom o tänka på "Jörgen & Jonnys" veckobrev (Filip o Fredriks) om nån minns det? Friskt med smaskigt skvaller. Hur mycket stämde, egentligen?
Citera
2004-08-06, 04:04
  #20
Medlem
Ariels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustus
Så brukar det heta i alla sådana där listor, men det är mest för att folk ska kunna känna sig speciella, allt brukar omedelbart spridas vidare i vilket fall som helst...
Jaha, ja då så ... =)
Citera
2004-08-06, 09:55
  #21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel
Listan hette Incrowd, och jag var med där ca 1995-96. Listmedlem blev man på rekommendation. Ett krav för att få vara med var att inget av listinnehållet fick föras vidare, och det har jag för avsikt att hålla.

Jag var med på en journalistlista också, som hette Medialistan (har jag för mig). Den var också väldigt skoj, även om den inte hade riktigt samma skärpa som Incrowd. Skulle vara kul att veta om den finns kvar.

Jag var med i en av hans listor, men jag kommer inte ihåg exakt vilken. Han hade en hel del olika maillistor för lite olika ändamål.. Men det är nästan tio år sen och han skrev att han skulle lägga ner den listan jag var med i pga brist på tid och sen dess har jag inte sett något från den.
Citera
2004-08-06, 10:11
  #22
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel
Jag var med på en journalistlista också, som hette Medialistan (har jag för mig). Den var också väldigt skoj, även om den inte hade riktigt samma skärpa som Incrowd. Skulle vara kul att veta om den finns kvar.
Medialistan avled i vintras efter ett år av svåra plågor, revirpinkerier, sandlådebråk samt dumskallars sammansvärjning. Må den ej vila i frid.
Citera
2004-08-06, 19:58
  #23
Medlem
apanola IIs avatar
Alexander bard har ett omätligt stort behov av att hävda sig, varför kan man fråga sig, men att det beror på diverse komplex står helt klart.

att diverse mediafjantar och "kändisar" sitter och skvallrar om sig själva och andra må väl vara hänt, men Alexander Bard gör det endast för att bygga upp sitt skakiga självförtroende.

vem minns inte hans litterära försök "Nätokraterna" med sitt fikonspråk och sin tes om att nätet styrs av ett gäng "nätokrater", den nya tidens makthavare.
det var inte så svårt att lista ut vart herr bard själv ansåg sig höra hemma.

tröttsamma provokationer och utalanden är legio då människospillran Bard öppnar käften. Jag har väldigt svårt att ta honom på allvar.
Citera
2005-09-22, 10:58
  #24
Medlem
Jumanjis avatar
Han kör en grå Alfa Romeo 156. I morse gjorde han det iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback