Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Haha nu när du har fel så ska du gå tillbaka till gamla diskussioner, vilken medicin tar du, har du över till mig.
Nej, jag har inte fel - givetvis skapas det värme i en bränslecell, precis som i ett batteri, datorutrustning, elmotor, människor.
Därför har en ubåt kylsystem för luften - i de fall detta behövs då det omgivande vattnet kyler ner ubåten.
Men avgaser från förbränning av Diesel ger 800 grader varma avgaser som då måste kylas ner i flera steg, bla med havsvatten.
Du är helt djävla bortgjord när du har försökt förklara hur Stirlingmotorn fungerar - och då helt felaktigt.
Jag har visat länkar på dokument från välkända militärförfattare av ubåtsböcker som förklarat hur Stirlingmotorn fungerar i kockums ubåtar.
Jag har även visat källor från
Kockums om att de kallar sin egen motor för att vara en förbränningsmotor med extrern förbränning.
Givetvis är Bränslecell som ger dubbel effekt, och helt saknar avgaser och rörliga delar - bättre än en förbränningsmotor med rörliga delar och som producerar avgaser ( som även måste lämna ubåten).