2025-06-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Historien från februari är ännu mer otrolig. Man kan bara hoppas att detta återigen granskas noggrant i domstol. Där verkar det också finnas en del som inte stämmer.
Vilken historia var det?
Citera
2025-06-10, 22:34
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Tror du inte att OM C först hade varit otrogen mot M, så kunde det möjligen ha varit en utlösande faktor för hans (återkommande) otrohet och banat väg för drogerna?
Nej, det tror jag inte. Han har nog redan sysslat en hel del med bägge delarna sedan många år redan.

Enda källan till att C skulle ha någon koppling till snedsegling kommer från M, och det är inte tydligt uttalat att det är det han pratar om och inte heller när i tid eller mot vem det i så fall skulle ha skett.

Jag betraktar henne som oskyldig till att ha bedragit M, tills någon mer trovärdig källa till det finns att läsa. Vad/om hon gjort innan dom träffades är i princip ointressant för tråden.
Citera
2025-06-10, 22:35
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vilken historia var det?
Åh, det är en lång historia. Det började med att M inte hade sett C:s tatuering (intervju med Mello Finale). C och hennes danspartner gjorde tatueringen direkt efter att de hade blivit utslagna ur Let's Dance (inspelningen var den 22 februari). Artiklar från den 25 februari visar de två i tatueringsstudion. Det omtalade sms:et om kokainfyndet av städpersonalen kom den 27 februari efter C:s vernissage i Helsingborg omkring kl. 12.16. Först och främst har det visat sig (står i protokollen/förhören) att det inte var städpersonalen utan C själv, eller snarare en vän.
M tränade på hotellets gym den morgonen och checkade tydligen ut tidigare (hotellets normala utcheckningstid är kl. 11). Varför skulle man annars skicka ett sms till honom om han fortfarande var där? Kokainet ska ha legat på bordet och golvet. C publicerade en story från hotellrummet den dagen och visade lite av rummet. Det såg väldigt städat ut. Och det verkade som om hon själv var på väg att checka ut. För det första, varför lämnar M rummet först, städar, men lämnar kokain på bordet och golvet? För det andra syntes inget kokain på bordet eller golvet i videon. För det tredje, om de hade delat rummet den natten, varför såg M inte tatueringen? Antagande: de två var kanske redan separerade vid den tidpunkten. Frågor: Tillbringade de två överhuvudtaget natten tillsammans och hur hamnade kokainet på bordet och golvet?

Ja, det låter också mycket konspiratoriskt. Men jag kan inte komma på någon bättre förklaring till vissa punkter (till exempel skillnaden i vem som hittade kokainet, hur kommer det sig?)...
Citera
2025-06-10, 22:51
Medlem
Citat:
Åh, det är en lång historia. Det började med att M inte hade sett C:s tatuering (intervju med Mello Finale). C och hennes danspartner gjorde tatueringen direkt efter att de hade blivit utslagna ur Let's Dance (inspelningen var den 22 februari). Artiklar från den 25 februari visar de två i tatueringsstudion. Det omtalade sms:et om kokainfyndet av städpersonalen kom den 27 februari efter C:s vernissage i Helsingborg omkring kl. 12.16. Först och främst har det visat sig (står i protokollen/förhören) att det inte var städpersonalen utan C själv, eller snarare en vän.
M tränade på hotellets gym den morgonen och checkade tydligen ut tidigare (hotellets normala utcheckningstid är kl. 11). Varför skulle man annars skicka ett sms till honom om han fortfarande var där? Kokainet ska ha legat på bordet och golvet. C publicerade en story från hotellrummet den dagen och visade lite av rummet. Det såg väldigt städat ut. Och det verkade som om hon själv var på väg att checka ut. För det första, varför lämnar M rummet först, städar, men lämnar kokain på bordet och golvet? För det andra syntes inget kokain på bordet eller golvet i videon. För det tredje, om de hade delat rummet den natten, varför såg M inte tatueringen? Antagande: de två var kanske redan separerade vid den tidpunkten. Frågor: Tillbringade de två överhuvudtaget natten tillsammans och hur hamnade kokainet på bordet och golvet?

Ja, det låter också mycket konspiratoriskt. Men jag kan inte komma på någon bättre förklaring till vissa punkter (till exempel skillnaden i vem som hittade kokainet, hur kommer det sig?)...
Ja, den historian. Den låter väldigt konstruerad. Som att hotellstädarna skulle ha ställt Ciara till svars för att det låg lite vitt mjöl utspillt på sängbord och golvet. Så behandlar inte personal dyrt betalande hotellgäster. De är väldigt diskreta och vill gärna att kända gäster ska återkomma. Det låter också osannolikt att MZ skulle varit uppe med tuppen och dragit en lina och sedan gått för att gymma. Han är ju morgontrött och behöver ta det lugnt när han vaknar. Så trams! Det är möjligt att de delat sovrum ändå. Måns kan ju ha gått och lagt sig före C eller vice versa. Men det andra låter inte trovärdigt. Tack för ditt jobb.
Hade räckt med att du skrivit,-hotellhistorian. Är inte så bra på datum.
Citera
2025-06-10, 22:53
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Nej, det tror jag inte. Han har nog redan sysslat en hel del med bägge delarna sedan många år redan.

Enda källan till att C skulle ha någon koppling till snedsegling kommer från M, och det är inte tydligt uttalat att det är det han pratar om och inte heller när i tid eller mot vem det i så fall skulle ha skett.

Jag betraktar henne som oskyldig till att ha bedragit M, tills någon mer trovärdig källa till det finns att läsa. Vad/om hon gjort innan dom träffades är i princip ointressant för tråden.
Okej, jag medger att det nog blir svårt att hitta det här uttalandet någonstans från henne. Hon verkar ha en tendens att radera inlägg när hon får kritik eller på annat sätt blir osäker på hur de tas emot...

Det är dock tydligt att M talar om C i denna videoklipp. Och uttalandet syftar troligen på deras tidigare relationer. Det framgår också tydligt av den något längre artikeln.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...at-vara-battre

Jag tror dock att M verkligen har förändrats i relationen till C. Men att något har hänt mellan dem med tiden. Och att detta någon gång var utlösande faktorn för M och den vidare historien om otrohet och droger.
Citera
2025-06-10, 22:57
Avstängd
Citat:
https://www.expressen.se/noje/okanda...ow-och-janson/
Så klart att ordningsamma *Sagoäppleträdet hade länken.
Men den var mycket längre när jag såg den första gången.
Expressen har kanske tvingats av produktionsbolaget Meter att korta ner den till ett par sekunder i efterhand.
Eftersom den lades ned pga skilsmässan? Från början var det en hel trailer.
Det är alltså dessa 25 sekunder som är ditt bevis för att MånsPetter inte hade en plan att få barnen till Sverige för gott?

I motsats till det så skriver tingsrätten följande i sitt beslut:

Citat:
Det står också klart att det varit Måns Zelmerlöw som varit drivande när det gäller de åtgärder som vidtogs för att åstadkomma en permanent bosättning i Sverige, och att Ciara Zelmerlöw inte varit fullt införstådd med åtgärderna, t.ex. innebörden av den ansökan om uppehållstillstånd för henne som Måns Zelmerlöw upprättat.

Det är solklart att Måns Zelmerlöw har lurat Ciara att föra barnen till Sverige med ett löfte om att sluta med droger, ett löfte som han inte ens försökte leva upp till när barnen väl var på plats.

Domstolen finner att Måns Zelmerlöw olovligen hållit barnen kvar sedan 10 mars 2025 då Ciara meddelat att hon ville återvända hem med barnen. Detta efter MånsPetters återfall i missbruk. Han tog barnens pass för att hindra dem att resa.

Allt sammantaget visar att MånsPetter tillsammans med sina föräldrar planerat att få barnens hemvist överförd till Sverige genom att lura Ciara att det endast skulle gälla under en prövotid.

Jag bifogar länken till domen så du kan kolla att citatet stämmer:

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
https://gofile.io/d/6HT5ee

Hela domen.

Ja Måns tog barnens pass, står i domen
Senast redigerad av N.Armstark 2025-06-10 kl. 23:00.
Citera
2025-06-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är alltså dessa 25 sekunder som är ditt bevis för att MånsPetter inte hade en plan att få barnen till Sverige för gott?

I motsats till det så skriver tingsrätten följande i sitt beslut:

Det är solklart att Måns Zelmerlöw har lurat Ciara att föra barnen till Sverige med ett löfte om att sluta med droger, ett löfte som han inte ens försökte leva upp till när barnen väl var på plats.

Domstolen finner att Måns Zelmerlöw olovligen hållit barnen kvar sedan 10 mars 2025 då Ciara meddelat att hon ville återvända hem med barnen. Detta efter MånsPetters återfall i missbruk. Han tog barnens pass för att hindra dem att resa.

Allt sammantaget visar att MånsPetter tillsammans med sina föräldrar planerat att få barnens hemvist överförd till Sverige genom att lura Ciara att det endast skulle gälla under en prövotid.

Jag bifogar länken till domen så du kan kolla att citatet stämmer:
Tack för domen. Ska läsa hela när jag är utvilad imorgon.
Så återkommer då.

EDIT: Nej det var inte sekunder när jag såg den första gången.
Det var en rätt lång trailer.
Det verkar som Meter i efterhand tvingat Expressen till att korta ned den till sekunder.
Efter att realityserien blev nedlagd,
I trailern talade paret mycket om sina framtidsplaner i Sverige.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-10 kl. 23:19.
Citera
2025-06-10, 23:06
Medlem
Citat:
Nej jag jämförde inte Måns med Beatles. De råkar vara några musiker som alla kände till så därför tog jag dem.
Bland alla dessa mer eller mindre kända knarkare som idag är välrespekterade helylle artister.
Nämn några låtar som MånsPetter skrivit. Jag vet inte en enda och har hört han sjunga 3 sånger. Värst var Cara mia som jag avskydde från första stund. Fruktansvärd låt.
Citera
2025-06-10, 23:11
Medlem
Citat:
Tack för domen. Ska läsa hela när jag är utvilad imorgon.
Så återkommer då.
Lyssna på rättegången också så kanske du fattar hur fel du haft när du gått till attack.
Citera
2025-06-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Nämn några låtar som MånsPetter skrivit. Jag vet inte en enda och har hört han sjunga 3 sånger. Värst var Cara mia som jag avskydde från första stund. Fruktansvärd låt.
Jag tillhör inte fansen. Har tyvärr bara lyssnat på Mello. Inte min kopp av thè med mellolåtar även om jag tycker att Måns sjunger bra.
Hörde en av hans sånger framföras av en annan artist och blev positivt överraskad av den låten.
Så får väl försöka lyssna på det andra han gjort utanför Mello.
Har kanske missat något?
Citera
2025-06-10, 23:15
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Okej, jag medger att det nog blir svårt att hitta det här uttalandet någonstans från henne. Hon verkar ha en tendens att radera inlägg när hon får kritik eller på annat sätt blir osäker på hur de tas emot...

Det är dock tydligt att M talar om C i denna videoklipp. Och uttalandet syftar troligen på deras tidigare relationer. Det framgår också tydligt av den något längre artikeln.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...at-vara-battre

Jag tror dock att M verkligen har förändrats i relationen till C. Men att något har hänt mellan dem med tiden. Och att detta någon gång var utlösande faktorn för M och den vidare historien om otrohet och droger.

Har det ens någonsin funnits ett uttalande från henne som nämner hennes eventuella otrohet? Eller håller du på och lite oförskyllt försöker beskylla henne för att ha raderat något som aldrig funnits?

Ja han pratar utan tvekan om sig själv och henne, men det är väldigt otydligt vad han faktiskt påstår om henne. Och ja, jag uppfattar också det som att han pratar om saker före deras relation.

Vad utlösande som hänt mellan dom blir bara gissningar, men rent konkret VET vi säkert att han varit otrogen tidigare (och antagligen även i nutid) och att han använder droger. På vilket vis C påverkat relationen negativt verkar ingen med säkerhet ha koll på. Gissar att M är den större delen av deras problem, tills mer fakta finns att tillgå.
Citera
2025-06-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ja det låter inte trovärdigt alls.
Då C är en omvittnat bra och ansvarstagande förälder.
Till barnflickan hade ju C sagt typ, -Att det var nästan så att hon funderade på att placera ut något
för att haffa MZ. Obs inte ordagrant citat.

Jag tror absolut att C värnar mycket om sina barn och därför låter just detta lite konstigt.

Jo jag har läst det också angående att plantera ut något för att på så sätt få fram ett erkännande.

Man kan förstå att som människa partner od kan man vara beredd att göra så för att få veta om ens misstankar stämmer.

Men om den andre faktiskt är oskyldig i just detta fallet så blir det tokigt. Nu handlar det dessutom om ev hittade droger inte något annat suspekt som något nummer till någon i en mobil od. Bara för att göra en jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in