2025-06-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Absolut, jag tyckte han var jätteduktig när han ledde Allsång på Skansen för länge sedan. Han var ung då. Sedan 2015 har det gått rakt utför som artist och idag är det ju ingenting med hans artistliv och endast hans namn på vin som ger rejäla inkomster men det kommer inte hålla i sig kommande år.
Surt sa räven om rönnbären, igen.
De människor som uppskattar ett gott vin köper väl det inte för att MZ logga sitter på.
Utan för att de gillar innehållet i flaskan. Och folk bryr sig inte heller om att han skiljt sig och har haft problem med kokainbruk.
En bra produkt säljer oavsett. Ditt universum tycks mig väldigt konstigt.
Du anklagar andra för svart och vitt tänkande. Men hur tänker du själv?

MZ är en kreativ mångsysslare och inte bara artist. Har du inte förstått det?
Det ena utesluter inte det andra. Är Leif GW enbart kriminalprofessor?
Eller är han programledare/allmäntyckare/författare/vintillverkare/jägare och affärsman?
Måste en person sitta fast i ett enda yrkesfack för att vara en lyckad person enligt dig?
Citera
2025-06-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns mycket att läsa om ämnet sexuella trakasserier, något varje arbetsgivare måste ha kunskap om. Inte minst en notorisk häradsbetäckare som MånsPetter.

https://www.prevent.se/jobba-med-arb...-trakasserier/
Så du ger inte vänner en kram eller puss på kinden?
Jag ger kramar till vänner för alla behöver en kram.
Mina Engelska släktingar kindpussar två ggr.
Utan beröring mår människor väldigt dåligt.
Precis som katter och hundar behöver gos och närhet så behöver vi det.

Så krama varandra! Men inga pussar på mun och inget tafs på privata delar för det är sexuella trakasserier.

Det fetade. Det är ett roligt uttryck men det ska inte tolkas bokstavligt.
Vad folk tarvligt sladdrar ska man inte heller fästa sig vid.
MZ har tillstått att han har problem med att hålla sig trogen i förhållande.
Men han är inte sexmissbrukare.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-27 kl. 17:18.
Citera
2025-06-27, 17:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så du ger inte vänner en kram eller puss på kinden?
Jag ger kramar till vänner för alla behöver en kram.
Mina Engelska släktingar kindpussar två ggr.
Utan beröring mår människor väldigt dåligt.
Precis som katter och hundar behöver gos och närhet så behöver vi det.

Så krama varandra! Men inga pussar på mun och inget tafs på privata delar för det är sexuella trakasserier.

Det fetade. Det är ett roligt uttryck men det ska inte tolkas bokstavligt.
Vad folk tarvligt sladdrar ska man inte heller fästa sig vid.
MZ har tillstått att han har problem med att hålla sig trogen i förhållande.
Men han är inte sexmissbrukare.
Missade du att det handlade om arbetslivet? MånsPetter är arbetsgivare till småtjejerna. Det har jävligt lite med dina engelska vänner att göra, så vitt de inte är anställda för att vårda dig.

MånsPetter är sexmissbrukare, annars har man inte problem med att vara trogen. Det säger sig själv.
Citera
2025-06-27, 17:46
Medlem
Citat:
Missade du att det handlade om arbetslivet? MånsPetter är arbetsgivare till småtjejerna. Det har jävligt lite med dina engelska vänner att göra, så vitt de inte är anställda för att vårda dig.

MånsPetter är sexmissbrukare, annars har man inte problem med att vara trogen. Det säger sig själv.
Det fetade: Hur vet du något om det? Har du varit gäst på stället och blivit serverad alkohol av "småtjejer" eller serverar de bara saft och bullar? När folk spekulerar här så använder de sina värsta fördomar som de klistrar på en okänd person vars liv de inte har minsta insyn i. Och alltid målar de fan på väggen.

Jag kan tänka mig att MZ i första hand har anställt vänner och bekanta. Det skulle man ju själv ha gjort. Fixat jobb till vänner eller deras anhöriga.
Sedan tror jag inte att du är så bekant med MZ att du har rätten att kalla honom "MånsPetter" eller dina övriga fula öknamn.
Som du ju också kallar skribenter här för hånfulla öknamn.
Det går ju bra och sitta på en hög häst och moralisera över andra.
Men du skulle kanske sopa rent utanför din egen dörr först, innan du pekar med hela handen på andras försyndelser som du inbillar dig att de har.

Du litar visst blint på *Moldaviens anonyma källa.
Det hade varit ok om källan själv skrev här anonymt så att man kunde ställa frågor till hen på det påstådda.
Men just nu så vet vi inte ens om det finns en anonym källa med insyn.
Hörsägen i andra hand brukar sällan vara tillförlitligt.
Och framförallt inte från någon anonym källa via ombud som slipper stå till svars själv för det påstådda.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-27 kl. 18:09.
Citera
2025-06-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
De är inte samma personer.
Nej, vem har påstått det? Men grundproblemen är kanske samma.
Och vägen framåt, att kasta sig huvudstupa in i ett nytt projekt, att jobba och känna sig värdefull.

Och inga fördömanden om Ingrossos yrkesval? I den branschen finns det också frestelser i form av mycket alkohol men även droger.
Jag tror att det är bra rehab att jobba med något lustfyllt som man verkligen själv gillar. Varit bekant med en krögare och en kock som gått 12-stegs programmet. Efter det jobbade de kvar som nyktra alkoholister, yrkeslivet ut. Så tydligen funkar det för en del.
Citera
2025-06-27, 19:01
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
[...]

Problemet med Måns Petter Albert är givetvis att han är missbrukare av hög rang inom sex och droger (m.m) men än värre blir allt detta av att han även lider av ett extremt storhetsvansinne!
Citera
2025-06-27, 19:18
Medlem
Citat:
Nej, vem har påstått det? Men grundproblemen är kanske samma.
Och vägen framåt, att kasta sig huvudstupa in i ett nytt projekt, att jobba och känna sig värdefull.

Och inga fördömanden om Ingrossos yrkesval? I den branschen finns det också frestelser i form av mycket alkohol men även droger.
Jag tror att det är bra rehab att jobba med något lustfyllt som man verkligen själv gillar. Varit bekant med en krögare och en kock som gått 12-stegs programmet. Efter det jobbade de kvar som nyktra alkoholister, yrkeslivet ut. Så tydligen funkar det för en del.

Men Måns går ju inte något tolvstegsprogram.
Citera
2025-06-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Problemet med Måns Petter Albert är givetvis att han är missbrukare av hög rang inom sex och droger (m.m) men än värre blir allt detta av att han även lider av ett extremt storhetsvansinne!

Ja, hans självomvittnade missbrukspersonlighet har försatt honom i den sits han nu sitter i. Glorian har trillat av
Storhetsvansinne? Tja, det hör väl ofta ihop med narcissism, antar jag, och narcissist verkar han ju verkligen vara. Jag tror också att han har fått med sig ett överhypat självförtroende hemifrån. Hans föräldrar ser inget fel på honom alls och uttalar sig totalt verklighetsfrämmande om honom och hans liv.
Citera
2025-06-27, 19:40
Medlem
[quote=N.Armstark|92282936]

Citat:
Ingrosso erkände sitt missbruk, slutade med det och öppnade sedan en restaurang. Han bytte inte ut narkotika mot vin som du tror att MånsPetter gör.
Nu utgår du ifrån att *Moldaviens anonyma källa talar sanning och inget annat än sanningen.
Det var hörsägen från anonyma källan som Moldavien framförde i tråden, att Måns drack "vin" och pussade på de anställda.
Väx upp. Och tänk ett par varv. Innan du framför andrahansskvaller från en påstådd anonym källa som att det är fakta.
Det finns mycket trolleritrix i FB världen så man bör vara källkritisk.
Citat:
Seriöst, tror du att det är så ett 12-stegsprogram, eller något som helst program mot missbruk, fungerar?
Jag skrev ju att jag inte har en aning. Men jag kan tänka iallafall att MZ fokuserar på att bli av med kokainet först.
Jag har ju inte gått 12-stegsprogrammet men jag har läst igenom det.
Där stod inga direkta krav om att man måste sluta med allting och bli fullständig renlevnadsmänniska från dag 1.
Men eftersom jag inte är insatt i deras möten så får jag säga pass på din fråga.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-27 kl. 19:43.
Citera
2025-06-27, 19:41
Avstängd
Citat:
Det fetade: Hur vet du något om det? Har du varit gäst på stället och blivit serverad alkohol av "småtjejer" eller serverar de bara saft och bullar? När folk spekulerar här så använder de sina värsta fördomar som de klistrar på en okänd person vars liv de inte har minsta insyn i. Och alltid målar de fan på väggen.

Jag kan tänka mig att MZ i första hand har anställt vänner och bekanta. Det skulle man ju själv ha gjort. Fixat jobb till vänner eller deras anhöriga.
Sedan tror jag inte att du är så bekant med MZ att du har rätten att kalla honom "MånsPetter" eller dina övriga fula öknamn.
Men du skulle kanske sopa rent utanför din egen dörr först, innan du pekar med hela handen på andras försyndelser som du inbillar dig att de har.

Det hade varit ok om källan själv skrev här anonymt så att man kunde ställa frågor till hen på det påstådda.
Och framförallt inte från någon anonym källa via ombud som slipper stå till svars själv för det påstådda.
Vad menar du, jobbar inte Linn och Cecilia mer? Har de blivit ersatta av MånsPetters vänner! Nåja, då slipper de pussar och nyp i stjärten. MånsPetters mamma kallar honom MånsPetter, då kan det väl inte vara ett öknamn? Om det duger åt hans mamma så duger det åt mig. Att jag kallar din kompis för ”Bokstavskombinationen och dig för ”Ollonplommon” däremot är ett medvetet tecken på total brist på respekt från min sida.

MZ är för övrigt en väldigt usel östtysk motorcykel, och en ökänd häradsbetäckare från Staffanstorp.
Citera
2025-06-27, 19:48
Avstängd
Citat:
Nu utgår du ifrån att *Moldaviens anonyma källa talar sanning och inget annat än sanningen.
Det var hörsägen från anonyma källan som Moldavien framförde i tråden, att Måns drack "vin" och pussade på de anställda.
Väx upp. Och tänk ett par varv. Innan du framför andrahansskvaller från en påstådd anonym källa som att det är fakta.
Det finns mycket trolleritrix i FB världen så man bör vara källkritisk.

Jag skrev ju att jag inte har en aning. Men jag kan tänka iallafall att MZ fokuserar på att bli av med kokainet först.
Jag har ju inte gått 12-stegsprogrammet men jag har läst igenom det.
Där stod inga direkta krav om att man måste sluta med allting och bli fullständig renlevnadsmänniska från dag 1.
Men eftersom jag inte är insatt i deras möten så får jag säga pass på din fråga.
Det är ändå fantastiskt på något sätt. Du har ”läst igenom” 12-stegsprogrammet och missade att första steget är:

1. Vi erkände att vi var maktlösa inför alkoholen – att våra liv hade blivit ohållbara.

MånsPetter är inte ens på steg 1 på sin resa mot drogfrihet. Att vara renlevnadsmänniska är däremot något helt annat, förstår du Ollonplommon?
Citera
2025-06-27, 19:53
Medlem
Citat:

Måns-Petter är väl inget öknamn? Han heter ju det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in