Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hade han gått på Ciaras linje och inte ansökt om skilsmässa I Sverige, hade hon då fortfarande anmält honom för misshandel?

allt tyder verkligen på att det är en hämndaktion från henne, att hon hotat honom om att hon vill ha skiljsmässan i hemlandet och boende där annars skulle hon göra hans liv surt. Hot och att tysta verkar vara melodin.
Citera
2025-05-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ok, vi säger att det gäller en död undulat i stället. I det här fallet, som faktiskt existerar i den verkliga världen, finns det inte ens någon som blivit utsatt för något brott. Måns är bara ett brottsoffer i din fantasi. Menar du alltså att din fantasi ska avgöra om ett mord har skett?
Var du vill komma? Jag har skrivit ett mer lättillgängligt exempel, så att du ska ha en chans att förstå. Men i din återkoppling så tar du upp en död undulat, som existerar på riktigt, fast ingen blivit utsatt för brott? Brottsoffret (undulaten?) finns dessutom bara i min fantasi - som jag dessutom tror ska avgöra om ett mord skett???
Du är välkommen att förtydliga - ganska mycket också!
Citera
2025-05-29, 20:39
Medlem
Citat:
Äntligen någon av er MånsPetterkramare som har fattat! Så länge ingen har anmält att denne blivit utsatt för förtal så existerar inget förtal.

Förtal regleras i brottsbalken (BrB) 5 kap 1 §, där det anges att den som utpekar någon som brottslig eller klandervärd, eller lämnar uppgifter som är ägnade att utsätta personen för andras missaktning, kan dömas för förtal till böter.

Men om ingen känner sig förtalad och väcker enskilt åtal så existerar inget förtal.

Han har inte anmält henne,,, ännu. Förstår du nu?
Citera
2025-05-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag har förstått att både Måns och Benjamin Ingrosso är smygbögar. Därför blev båda misstänka för transknullet. Även Ciara trodde att MånsPetter var bög. Den känslan var nog riktig även fast han drar över det mesta, oavsett kön.

Jag bara undrar du skriver att du förstått att dom 2 är smygbögar , vad grundar du det på ?
Själv skulle jag möjligtvis kunna sträcka mig till att dom är bisexuella men det är ju enbart en gissning och inte grundat på någonting egentligen.
Citera
2025-05-29, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Han har inte anmält henne,,, ännu. Förstår du nu?
Nej, han har väl inte hunnit då han har fullt upp med alla andra rättsprocesser. Måste ta mycket tid att tänka ut rätt så han agerar till sin fördel. Det har ju gått sådär hitills. Men, han kanske har lika mycket envishet och energi som dig och några till ur MånsPetters fanclub. Ett plommon verkar dock ha kollapsat och lyser med sin frånvaro..
Citera
2025-05-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Varken paow eller serneholt är väl brunetter
1) Paow - är nog inte Måns "smak" egentligen men brunett är hon nog definitivt.
2) Marie - "hon var iaf brunett när vi träffades". 3) Övrigt - "Jag har 'a thing' för tjejer med långt brunt hår".
Citera
2025-05-29, 20:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Jag bara undrar du skriver att du förstått att dom 2 är smygbögar , vad grundar du det på ?
Själv skulle jag möjligtvis kunna sträcka mig till att dom är bisexuella men det är ju enbart en gissning och inte grundat på någonting egentligen.
Ja, Måns är nog bi men den andra sitter kvar klistrad i garderoben. Både Måns och Benjamin är feminina och lite udda. Båda blev misstänkta för transvetstitköpet när det begav sig.
Citera
2025-05-29, 20:58
Medlem
Citat:
Äntligen någon av er MånsPetterkramare som har fattat! Så länge ingen har anmält att denne blivit utsatt för förtal så existerar inget förtal.

Förtal regleras i brottsbalken (BrB) 5 kap 1 §, där det anges att den som utpekar någon som brottslig eller klandervärd, eller lämnar uppgifter som är ägnade att utsätta personen för andras missaktning, kan dömas för förtal till böter.

Men om ingen känner sig förtalad och väcker enskilt åtal så existerar inget förtal.
I ditt andra stycke har du fattat helt rätt, för en gång skull.
Men säg mig - står ditt sista stycke också med i brottsbalken, eller var är det tagit ifrån?
Citera
2025-05-29, 21:01
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
1) Paow - är nog inte Måns "smak" egentligen men brunett är hon nog definitivt.
2) Marie - "hon var iaf brunett när vi träffades". 3) Övrigt - "Jag har 'a thing' för tjejer med långt brunt hår".
Paow är mellanblond original...
Citera
2025-05-29, 21:09
Citat:
Jag har redan varit involverad i 1000 "du sa", "jag sa" idag och fann det inte alls särskilt givande, så vi säger så.

Men då är min följdfråga: Varför ljuger advokaten?

Det kan bara hon svara på, men att hon ljuger är uppenbart. M är misstänkt
Citera
2025-05-29, 21:14
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
allt tyder verkligen på att det är en hämndaktion från henne, att hon hotat honom om att hon vill ha skiljsmässan i hemlandet och boende där annars skulle hon göra hans liv surt. Hot och att tysta verkar vara melodin.
Vart får du ifrån att hon vill tysta någon?
Citera
2025-05-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det kan bara hon svara på, men att hon ljuger är uppenbart. M är misstänkt
Fast det där är ju ett ickesvar. Du måste väl åtminstone ha en teori att backa upp ditt påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in