2025-06-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Det är helt okej att inte gilla honom, som sångare eller som person. Han behöver inte gillas av alla. Även om man tycker att han har uppfört sig illa är det okej. Men det är något annat när han får höra de värsta sakerna och döms utan förbehåll. Just också för att de allra flesta inte befinner sig i hans omedelbara närhet och vet vad som verkligen har hänt. Han är ändå en människa. Och så länge det inte är klart vad som har hänt, och det är det till exempel inte när det gäller anklagelserna om våld, har han också rätt att behandlas som en människa.

Även om det just nu är lite lugnare med de riktigt hemska förolämpningarna, såg det helt annorlunda ut för några veckor sedan...
Och ännu värre för några månader sedan. Hu!
Har du lagt ut en länk i tråden på en trailer av pilotavsnittet av realityserien med Måns och Ciara?
Frågar för en "vän". Vi är nämligen två st som sett det och "vännen" här påstår att det inte är möjligt.
Citera
2025-06-10, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja du själv besitter en enastående förmåga att läsa selektivt.
Jag tog dem som exempel på artister eftersom de är så välkända. Alla vet vem de är.
Eller ska jag räkna upp samtliga artister i UK, EU, Sverige och USA som pundat.
Har definitivt inte jämfört MZ med någon världsartist.
Utan artister över lag.
Du väljer att misstolka medvetet för att få ihop till dina snytingar.

Jag kände inte till att MZ hade beroende i släkten, för det skrev du ju inte.
Jag drogförhärligar inte! Är inte club 27 ett väldigt tragiskt bevis för motsatsen.
Plus alla andra artister i alla åldrar som dött av överdoser och drogrelaterade tillstånd.
Håller med om att jag kunde utryckt mig bättre.
Men jag tror inte du själv kallar världsartister för knarkare och pundare.
Och nobbar nog inte deras musik heller.
De flesta har fått ordning på sitt drogberoende eller så har de gått under av det.
Om MånsPetter själv säger att han han har en beroendepersonlighet och missbruk i släkten så förstår jag inte vad dina välkända artister har i tråden att göra. Det är väl bättre att hålla sig till trådämnet: Allt skvaller om Måns Zelmeröw!
Citera
2025-06-10, 21:45
Avstängd
Ser du inte hur du motsäger dig själv, till och med i samma inlägg?

Citat:
Ja, för jag läste igenom domen med tidsangivelserna noggrant igen inför det senaste inlägget. Jag hade först antagit att hon inte kände till detta före köpet. Men uppenbarligen gjorde hon det, även om det tydligen bara kan ha gått några dagar mellan det att hon fick kännedom om det och köpet.

Jag försöker hålla mig så nära fakta som möjligt. Jag heller inte kan allt utantill i detalj.

Men till skillnad från andra hittar jag inte på fiktion.
Citera
2025-06-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om MånsPetter själv säger att han han har en beroendepersonlighet och missbruk i släkten så förstår jag inte vad dina välkända artister har i tråden att göra. Det är väl bättre att hålla sig till trådämnet: Allt skvaller om Måns Zelmeröw!
Att det tycks som att alla världsartister och musiker i branschen har en beroendepersonlighet och missbruk i släkten isåfall. Om vi ska göra det enkelt för oss.
Citera
2025-06-10, 21:47
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Domstolen har citerat henne i sin dom, det är sånt dom pysslar med för att motivera sitt beslut, så listiga är dom. Jag brukar citera korrekt, annars är det inget citat, och det är citerat direkt från domen, inte från något uttalande.
Du använder dock hennes uttalande för att upprätthålla din fantasi om M:s onda plan och ger intryck av att det var domen i sig.
Citera
2025-06-10, 21:49
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Du såg kanske "selektivt" på rättegången?
Under rättegången fanns en transkribering av avsnittet med som bevisning från Ciara Jansons sida. Det rörliga materialet fick dock inte spelas upp då produktionsbolaget Meter satte stopp för detta, skriver tidningen.
Citera
2025-06-10, 21:49
Medlem
Citat:
Efterhand som tråden fortlöper framkommer mer fakta så att man får ändra sig efter hand.
Om du tar ett citat och fyller på med nyare citat från samma skribent så har det ju ändrat sig över tid.
Något skumt med det?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-10 kl. 22:10.
Citera
2025-06-10, 21:51
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Jag erkänner att jag gjorde ett misstag när jag först hade en annan åsikt.

Precis som M är jag inte ofelbar. Men det verkar vara din passion att kasta dig över andras misstag och försöka avslöja och förnedra dem. Det skulle inte vara första gången du gör det i den här tråden. Det förklarar också varför du kastar dig över M.
Citera
2025-06-10, 21:54
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Och ännu värre för några månader sedan. Hu!
Har du lagt ut en länk i tråden på en trailer av pilotavsnittet av realityserien med Måns och Ciara?
Frågar för en "vän". Vi är nämligen två st som sett det och "vännen" här påstår att det inte är möjligt.
Ursäkta, det verkar vara en ny taktik att spamma oss M-försvarare så att vi inte hinner svara.

Trailern finns i Expressen-artikeln.
https://www.expressen.se/noje/okanda...ow-och-janson/
Citera
2025-06-10, 21:58
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Har han kokain utspritt på nattduksbordet? Det var väl C som hittade en påse med kokain i en ryggsäck och placerade den på makens sängbord så att den låg framme för barnen. Om hon verkligen trodde det var kokain, varför spolade hon inte ner det i toaletten som vilken ansvarsfull förälder som helst gjort?
Måns kände inte igen den som sin och när han spolade ner det såg det inte ens ut som kokain. Hm
Tycker du att C story verkar trovärdig?
Historien från februari är ännu mer otrolig. Man kan bara hoppas att detta återigen granskas noggrant i domstol. Där verkar det också finnas en del som inte stämmer.
Citera
2025-06-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursäkta, det verkar vara en ny taktik att spamma oss M-försvarare så att vi inte hinner svara.

Trailern finns i Expressen-artikeln.
Tack snälla! Visste att jag kunde lita på ordningsamma dig.
Alltid påläst med fakta i långa banor.
Japp, de bombarderar oss så vi inte hinner hämta andan.
Citera
2025-06-10, 22:03
Medlem
Citat:
Då söker du givetvis upp länken åt oss för att visa att du har rätt.
Så klart att ordningsamma *Sagoäppleträdet hade länken.
Men den var mycket längre när jag såg den första gången.
Expressen har kanske tvingats av produktionsbolaget Meter att korta ner den till ett par sekunder i efterhand.
Eftersom realityserien lades ned pga skilsmässan? Från början var det en hel trailer.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-10 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in