Citat:
Ursprungligen postat av
insekterna
Har Måns ett missbruk ?
Min bild är att det tyvärr rör sig om ett missbruk. Under de senaste veckorna så har frekvensen klarnat för dem flesta.
Skulle flytten vara permanent?
Dom skulle flytta hit för att testa livet här men det var tydligt villkorat med att Måns skulle vara drogfri och att det skulle funka med pendlingen för Ciara.
Var flytten bra för Måns?
Den här nya attityden han skulle ha i sociala medier inför mello var en del av detta, om ni minns? Jag tänkte att han mest hade en ”mid life crisis” men inte värre än så. Lätt att vara efterklok men man förstår ju att missbruket eskalerat tillsammans med pressen från Melodifestivalen.
Jag tycker att det varit onödigt av Måns att ta det här så långt. Det avspeglas också i vilka som vittnat för honom. Fler som fick frågan tackade nej.
Om jag ska kritisera honom för något så är det att det känns som att han inte riktigt varit ärlig mot någon dom senaste åren vilket har skapat en situation där han är den som ställt folk emot varandra så att vi som är nära ska ha lite tvivel om Ciara, som Olle och hans dubier. Varför det? Ingen aning.
Familjen har dock fått en chock när de förstått hur väldigt publikt detta blivit. Ingen av dem har räknat med att deras förhör spelades in och finns att lyssna på utan man har haft en tro på att det som sägs under rättegången stannar där.
Till er som tror att ni gör Måns en tjänst genom att sitta här och vara elaka mot Ciara? Tänk en gång till!
Ni som påstår att ni följt familjen länge och på nära håll länge vet säkert vilka enorma problem Måns och familjen haft med psyksjuka stalkers… Så det är inte en helt positiv sak för Måns att folk sitter här anonymt och har koll på detaljer sedan tio år tillbaka.
Att flytten hit var villkorat med att Måns var drogfri - har han berättat det i efterhand eftersom ingen visste att han missbrukade?
Trodde du verkligen att det var en livskris att han följde skivbolagens direktiv att göra sig ett namn på tiktok?
Har folk nära Måns avstått att vittna för att han ska få behålla sina barn hemma? Verkligen?
Du säger att han inte varit ärlig de senaste åren och nämner pappan. Men han hade ju sina dubier när de skulle gifta sig för 6 år sedan. Menar du att Måns skapade intriger redan då?
Varför fick familjen en chock när domstolen vanligtvis upplyser innan att förhören kommer att spelas in?
Varför vänder du dig inte även till dem som är elaka mot Måns, utan bara de som har något att säga om Ciara? Jag menar de är ju fler och hårdare i sin ton. Hur hjälper det Måns?
Om du vet att familjen har problem med psyksjuka stalkers, att folk här vet saker sedan 10 år tillbaka och du inte vill outa dig själv - varför gör du det då? Jag får inte ihop det.