2025-05-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Jag har inte tid att svara en och en men jag kommer inte heller besvara attacker som att jag skulle vara Camilla Läckberg eller att Måns är narcissist. Kan ni inte se att det är fruktansvärt synd om både Ciara och Måns? Det sista de behöver är ett krig som å deras vägnar utkämpas på nätet och framför allt inte av människor som inte har någon som helst insyn. Det gäller båda sidor.

Är man vuxen förhåller man sig självklart neutral i frågan om framtiden för Måns, Ciara och barnen. Barnens bästa är tillgång till båda föräldrar och att konflikten lägger sig och den här destruktiva situationen får ett slut.

Glömde skriva en sak i mitt inlägg och det är att Måns alltid varit emot att barnen ska växa upp som ”kändisbarn” och att han tyckt att det är bra att dom inte bor i Sverige så att barnen slipper den stressen.
Först vill jag sägs att det om C.L bara var ett dåligt skämt.

Sedan undrar jag om du menar att den här destruktiva situationen får ett slut om det slutar att pratas här på FB? Eller om du bara påpekar att den här destruktiva situationen fortfarande pågår?

Om Måns tyckt att det är bra att barnen inte bor i Sverige, varför flyttade han hit dem och kämpande för att behålla dem här?
Citera
2025-05-24, 12:47
Medlem
Citat:
Tänk att mitt inlägg rörde upp så här starka känslor i både Team Ciara och Team Måns. Makes you think… 😉

Det finns överhuvudtaget inget ”vuxet” i att hålla sig ”neutral” som en feg fjant i en situation där den ena parten behandlat den andra som skit men inte tvärtom. Det visar att du saknar integritet, inte att du är en mogen vuxen.
Citera
2025-05-24, 12:49
Medlem
insekternas avatar
Inte förbjudet att ta ställning i frågan om vad det var som gick fel i äktenskapet men nu när det är över behöver alla omkring de forna turturduvorna backa ett steg och inte elda på konflikten för barnens skull. Från den här punkten så är frågan inte ”vem har gjort fel” eller ”vem har gjort mest fel”. Nu handlar allt om att barnen ska ha en så bra och trygg uppväxt som möjligt och då måste alla vuxna släppa taget om konflikten och fokusera på de praktiska omständigheterna runt barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Du borde kolla på det där klippet där Margret Thatcher läxar upp en svensk journalist angående neutralitet. I England gillar man inte svensk neutralitet och oförmåga att ta ställning även när det finns en förövare och ett offer, man föraktar den snarare.

Nej, det är inte förbjudet att ta ställning när mestadels den ena parten gjort fel. ”Vi har det kämpigt i vårt förhållande” säger Måns. Det är alltså kodspråk för ”Jag har varit otrogen”. Han är en förvuxen bebis oförmögen att ta ansvar för sina handlingar. Börja gnälla att det är lika mycket andras fel i stället. Offerkofta i stället för att äga sitt beteende som en man.
Citera
2025-05-24, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Du borde kolla på det där klippet där Margret Thatcher läxar upp en svensk journalist angående neutralitet. I England gillar man inte svensk neutralitet och oförmåga att ta ställning även när det finns en förövare och ett offer, man föraktar den snarare.

Nej, det är inte förbjudet att ta ställning när mestadels den ena parten gjort fel. ”Vi har det kämpigt i vårt förhållande” säger Måns. Det är alltså kodspråk för ”Jag har varit otrogen”. Han är en förvuxen bebis oförmögen att ta ansvar för sina handlingar. Börja gnälla att det är lika mycket andras fel i stället. Offerkofta i stället för att äga sitt beteende som en man.

Du har så jävla rätt!!
Hatar denna svenska tendens som kommer upp oavsett om det handlar om bestialiska mördare som torterat ihjäl ett barn eller mäns våld mot kvinnor.
Det är inte moget att inte kunna prata om denna situation utan att prompt försöka nedvärdera Ciara, om än utan substans, typ ”jag gillar inte hennes sätt att skratta på. Nu var jag vuxen”.
Det sista som behövs när det gäller Mäns våld mot kvinnor är att folk ”inte vill ta ställning” och säger att det är bådas fel.

Det är ju tydligt att Insekter inte är i närheten så insatt som Ciara och själv inte vet så jävla mycket. Som kollega och bekant vet man en promille av kollegans äkta makas verklighet.
Citera
2025-05-24, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vad är det för citat om Meghan och Mila? Har Måns sagt så, har jag missat något?

Hennes Instagram, gamla inlägg.
Citera
2025-05-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Verkligen INTE. VAR är rubrikerna om ”Måns gömde barnens pass”, ”Måns bryter mot Haagkonventionen”, ”Programledare och artist polisanmäld för relationsvåld!”, ”Måns Zelmerlöw krävde att Ciara inte skulle få uttala sig i media”, ”Måns ord inifrån rätten : Går till attack mot bonusbarnet - ”Syskonen ska inte få växa upp tillsammans!” osv.

Nästan alla rubriker har carit ”Måns chockad över hur mycket Ciara tjänat!” ”Måns EGNA ORD inifrån rätten” (inte Ciaras), ”Måns Zelmerlöw talar ut - exklusiv intervju!”, ”Måns Zelmerlöw tar ut skilsmässa!” (Fast det var Ciara som gjorde det) osv.
Jag har skrivit här mest för att media inte gör sitt jobb.
De kan väl inte skriva att han gömt barnens pass utan att någon vet att han gjort det?
Likaså att han bryter mot Haagkonventionen.
Att han krävt att hon inte uttalar sig alls stämmer ju inte heller och ingen "attack" mot bonusbarnet har skett. Ska de skriva de rubriker DU vill ha direkt från ditt huvud, eller vad menar du?
Att MZ är anmäld för relationsvåld har ju däremot skrivits.
Citera
2025-05-24, 13:23
Medlem
Citat:
Inte förbjudet att ta ställning i frågan om vad det var som gick fel i äktenskapet men nu när det är över behöver alla omkring de forna turturduvorna backa ett steg och inte elda på konflikten för barnens skull. Från den här punkten så är frågan inte ”vem har gjort fel” eller ”vem har gjort mest fel”. Nu handlar allt om att barnen ska ha en så bra och trygg uppväxt som möjligt och då måste alla vuxna släppa taget om konflikten och fokusera på de praktiska omständigheterna runt barnen.

Ja ja. Vi vill alla det bästa för barnen, ingen har sagt nåt annat. Men återigen, det är inte vuxet beteende att bete sig som skit mot sina närmaste och sen, för att slippa ta ansvar för sitt beteende, hålla upp sina barn som sköld. ”Halllååååå du får inte kritisera mig, tänk på mina barn”.

Han och andra kunde själva ha tänkt på sina barn och inte försatt dem i denna situation. Spelar ingen roll vad jag eller någon här säger. Barnen ser hur deras pappa behandlar deras mamma. Folk i Måns närhet har sett hur han behandlat sina partners i åratal. Det var väl därför ingen vittnade för honom förutom hans föräldrar och en avlönad anställd, som du själv var inne på. Alltså det är varken vuxet, moget eller modigt att försöka gömma sig bakom sina barn när man betett sig illa.
Citera
2025-05-24, 13:28
Medlem
Citat:
Du har så jävla rätt!!
Hatar denna svenska tendens som kommer upp oavsett om det handlar om bestialiska mördare som torterat ihjäl ett barn eller mäns våld mot kvinnor.
Det är inte moget att inte kunna prata om denna situation utan att prompt försöka nedvärdera Ciara, om än utan substans, typ ”jag gillar inte hennes sätt att skratta på. Nu var jag vuxen”.
Det sista som behövs när det gäller Mäns våld mot kvinnor är att folk ”inte vill ta ställning” och säger att det är bådas fel.

Det är ju tydligt att Insekter inte är i närheten så insatt som Ciara och själv inte vet så jävla mycket. Som kollega och bekant vet man en promille av kollegans äkta makas verklighet.

Exakt. Det är inte vuxet, bara fegt. Visar på brist på integritet, kan inte stå upp för det som är rätt. Man törs inte ta ställning pga man vill inte riskera att förlora något själv, måste vänta och se vilket håll flocken drar åt. Man bryr sig då egentligen bara om att själv vara omtyckt och har inte mycket empati för de som faller offer för våld eller andra dåliga beteenden.
Citera
2025-05-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Tack för ditt inlägg.

Det låter som att transparensen kring rättegången har blivit lite av en ögonöppnare för de närstående. Det är inte lätt att vara medberoende och kan definitivt bli chockartat när man inser att man dragits med i någonting ohälsosamt.

Jag hoppas ni får stöttning i ert medberoendeskap, för det är det enda sättet för er att kunna hjälpa MZ bli nykter och komma till rätta med den här situationen. Och jag hoppas att MZ finner modet att skriva in sig på ett behandlingshem. En intensivare behandling kommer definitivt av vara påfrestande, men han har så enormt mycket att vinna på att ta tag i detta.

Jag önskar er stöd och jag hoppas ni lyckas hjälpa honom vända det här till någonting mer positivt på sikt!

Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Det är ju så också att ens åsikter och ställningstagande ändras med åren också? Jag har tyckt o tänkt mycket i mina dar men jag har själv ändrat åsikt om saker.
Sen känner han kanske , eftersom han vill ha sin familj i Sverige, att det vore skönt att ha nära till sin familj o jobb, vara den närvarande föräldern som nu Ciara får höra för att Måns var I Sverige och jobbade.

Vad jag läst sa C att nu hade M pendlat i så många år så nu var det hennes tur. Det lät ju rättvist.
Citera
2025-05-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
De kan väl inte skriva att han gömt barnens pass utan att någon vet att han gjort det?
Likaså att han bryter mot Haagkonventionen.
Att han krävt att hon inte uttalar sig alls stämmer ju inte heller och ingen "attack" mot bonusbarnet har skett. Ska de skriva de rubriker DU vill ha direkt från ditt huvud, eller vad menar du?
Att MZ är anmäld för relationsvåld har ju däremot skrivits.

Tingsrätten bedömde att han bröt mot Haagkonventionen. DN:s publiceringschef vittnade om hans krav att Ciara ej skulle få uttala sig i deras tidning.
Citera
2025-05-24, 14:03
Medlem
Citat:
Hennes Instagram, gamla inlägg.

Jag hittade inlägget... det var ju på skoj. Du kan ju inte rycka en del i ett sammanhang.
Citera
2025-05-24, 14:04
Medlem
Citat:
Har Måns ett missbruk ?
Min bild är att det tyvärr rör sig om ett missbruk. Under de senaste veckorna så har frekvensen klarnat för dem flesta.

Skulle flytten vara permanent?
Dom skulle flytta hit för att testa livet här men det var tydligt villkorat med att Måns skulle vara drogfri och att det skulle funka med pendlingen för Ciara.

Var flytten bra för Måns?
Den här nya attityden han skulle ha i sociala medier inför mello var en del av detta, om ni minns? Jag tänkte att han mest hade en ”mid life crisis” men inte värre än så. Lätt att vara efterklok men man förstår ju att missbruket eskalerat tillsammans med pressen från Melodifestivalen.

Jag tycker att det varit onödigt av Måns att ta det här så långt. Det avspeglas också i vilka som vittnat för honom. Fler som fick frågan tackade nej.

Om jag ska kritisera honom för något så är det att det känns som att han inte riktigt varit ärlig mot någon dom senaste åren vilket har skapat en situation där han är den som ställt folk emot varandra så att vi som är nära ska ha lite tvivel om Ciara, som Olle och hans dubier. Varför det? Ingen aning.

Familjen har dock fått en chock när de förstått hur väldigt publikt detta blivit. Ingen av dem har räknat med att deras förhör spelades in och finns att lyssna på utan man har haft en tro på att det som sägs under rättegången stannar där.

Till er som tror att ni gör Måns en tjänst genom att sitta här och vara elaka mot Ciara? Tänk en gång till!

Ni som påstår att ni följt familjen länge och på nära håll länge vet säkert vilka enorma problem Måns och familjen haft med psyksjuka stalkers… Så det är inte en helt positiv sak för Måns att folk sitter här anonymt och har koll på detaljer sedan tio år tillbaka.
Att flytten hit var villkorat med att Måns var drogfri - har han berättat det i efterhand eftersom ingen visste att han missbrukade?

Trodde du verkligen att det var en livskris att han följde skivbolagens direktiv att göra sig ett namn på tiktok?

Har folk nära Måns avstått att vittna för att han ska få behålla sina barn hemma? Verkligen?

Du säger att han inte varit ärlig de senaste åren och nämner pappan. Men han hade ju sina dubier när de skulle gifta sig för 6 år sedan. Menar du att Måns skapade intriger redan då?

Varför fick familjen en chock när domstolen vanligtvis upplyser innan att förhören kommer att spelas in?

Varför vänder du dig inte även till dem som är elaka mot Måns, utan bara de som har något att säga om Ciara? Jag menar de är ju fler och hårdare i sin ton. Hur hjälper det Måns?

Om du vet att familjen har problem med psyksjuka stalkers, att folk här vet saker sedan 10 år tillbaka och du inte vill outa dig själv - varför gör du det då? Jag får inte ihop det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in