2025-05-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Knuffen ska ha skett den 26/2 i Helsingborg
Det var alltså på henes privata utställning (när hon även påstod att städarna ställde frågor om kokain på nattduksbordet). Då kan man verkligen fråga sig hur detta kommit till svt:s kännedom. Ingen av cheferna var förmodligen där, så vem har skvallrat?
Citera
2025-05-22, 19:14
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det var alltså på henes privata utställning (när hon även påstod att städarna ställde frågor om kokain på nattduksbordet). Då kan man verkligen fråga sig hur detta kommit till svt:s kännedom. Ingen av cheferna var förmodligen där, så vem har skvallrat?

Jag trodde det var i lokalerna under Melodifestivalen? Hur vet du var det var? Har du länken till Fup eller?
Sen ”skvallrat”? What? ”Berättat” menar du?
Ja, nån som jobbar på SVT eller som musiker eller som känner nån osv.
Om man ser en känd artist misshandla sin fru så berättar man ju det typ för alla man känner. Som berättar det för alla de känner.
Och antar att de som gick på hennes utställning främst var folk med kontakter i Sveriges kulturliv.
Citera
2025-05-22, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag blev också som en familjemedlem men hade aldrig problem med rollen som just "au pair" kontra "husfru".

Men många barnflickor blir ju fru nr två-tre...

I detta fallet en jämnårig vuxen kvinna som antagligen flyr egen psykisk ohälsa genom att leva andras liv.
Alltså att ha en ”värdfamilj” var kul ett sabbatsår på gymnasiet men hon är väl snart 40 och har valt att leva sitt vuxna liv som medlem i andras familjer. Och att inte ha ett liv utanför.
Det låter inte friskt eller lämpligt vid arbete med barn i deras hem.
Citera
2025-05-22, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Knuffen ska ha skett den 26/2 i Helsingborg

Återkommer till det här.

Har försökt hitta den uppgiften i tråden och i sakframställan från CJs ombud, men hittar inte.
Är det något som sägs i förhör som finns i ljudfilerna?

Eller var det "olämpliga" som skedde i Helsingborg att hotellstädaren ska ha hittat kokain?

I sakframställan från CJs ombud finns en tidslinje, där det står:

Citat:
Början av mars 2025:
M missbruk eskalerar ytterligare, han agerar aggressivt och olämpligt gentemot C. Det
pågår en förundersökning. Separationen är till slut ett faktum.

En tidslinje i en sakframställan måste ju inte vara 100 procent korrekt, så jag kan inte utesluta att någon nyansering av tidpunkten kan ha framkommit i vittnesförhör.

Men, Aftonbladets uppgift om att knuffen ska ha skett "några dagar innan" mellofinalen - stämmer ändå lite bättre med det som står i sakframställan, tycker jag.

Dvs att knuffen skulle ha skett i början av mars?

Någon annan som kan klara ut det där?
Citera
2025-05-22, 19:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summershadow
Nä, egentligen inte. KAJ fick mycket röster från alla utländska jurygrupper och jag hoppas och tror inte att SVT kan påverka dom.

Alltså så jävla bra var de väl inte. Intressant skulle också vara att se antalet unika röster på artisterna i stället för bara totala antalet röster.

Citat:
Tävlingens vinnare KAJ kammade hem hela 4 305 774 röster i finalen – vilket var nästan en miljon mer än vad tvåan Måns Zelmerlöw fick, det visar SVT:s siffror. KAJ:s ”Bada bastu” är också det bidrag som fått flest röster i Melodifestivalens historia.
Citera
2025-05-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Återkommer till det här.

Har försökt hitta den uppgiften i tråden och i sakframställan från CJs ombud, men hittar inte.
Är det något som sägs i förhör som finns i ljudfilerna?

Eller var det "olämpliga" som skedde i Helsingborg att hotellstädaren ska ha hittat kokain?

I sakframställan från CJs ombud finns en tidslinje, där det står:

En tidslinje i en sakframställan måste ju inte vara 100 procent korrekt, så jag kan inte utesluta att någon nyansering av tidpunkten kan ha framkommit i vittnesförhör.

Men, Aftonbladets uppgift om att knuffen ska ha skett "några dagar innan" mellofinalen - stämmer ändå lite bättre med det som står i sakframställan, tycker jag.

Dvs att knuffen skulle ha skett i början av mars?

Någon annan som kan klara ut det där?
Om det varit mer incidenter på hotell vet jag inte. Men vet att incidenten C påstår skett på ett hotell var då. Vill inte gå in på hur jag vet, ni får helt enkelt lita på mig
Vill dock skriva att jag inte vet om knuffen verkligen har skett.
Citera
2025-05-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jag trodde det var i lokalerna under Melodifestivalen? Hur vet du var det var? Har du länken till Fup eller?
Om man ser en känd artist misshandla sin fru så berättar man ju det typ för alla man känner. Som berättar det för alla de känner.
Och antar att de som gick på hennes utställning främst var folk med kontakter i Sveriges kulturliv.
Men det är väl mer eller mindre allmän kännedom. Hur ska jag förklara varför du INTE kopplar datumen?
Nej, jag menar skvallrat. Vilka musiker som jobbar för svt tänker du var på den utställningen?
Jag undrar fortfarande vem som har skvallrat för cheferna på svt. Personen måste ju varit med i korridoren om det inte är hörsägen?
Citera
2025-05-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Ciara har lämpligt nog precis raderat bilderna från utställningen, på hennes instagram.
Citera
2025-05-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tror man får hålla isär lite saker här...

När Ciaras instagram-inlägg, som indikerade på någon form av relationsvåld, publicerades 18 mars så fanns ingen polisanmälan mot Måns. Denna polisanmälningen gjordes inte föräns 29 april (nästan 1,5 månad senare med andra ord). Vid detta laget hade Masked Singer pågått i en månad, dvs sammanlagt fem avsnitt. Till detta skall tilläggas att Måns fortfarande inte delgivits misstanke om brott eller ens kallats till förhör. Med detta vid handen är det knappast märkligt att TV4 inte valde att avbryta sändningarna av programmet?

Det pågår ju fortfarande. Stäng ned , ta bort, Måns ska ej vara i rutan.
Citera
2025-05-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Högt uppsatta personer på Melodifestivalen visste om att Måns Zelmerlöw hade problem med droger.

De ska också ha varit medvetna om anklagelserna från Ciara Janson gällande relationsvåld.

– Jag tycker det är under all kritik att SVT lät honom medverka i Sveriges största tv-program trots att de visste, säger en källa.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...mans-zelmerlow

SKANDAL!! SVT måste ju få massa skit för detta! Hur kunde de låta en polisanmäld knarkande kvinnomisshandlare vara med i barnprogrammet mello??!
Citera
2025-05-22, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Intressant skulle också vara att se antalet unika röster på artisterna i stället för bara totala antalet röster.

På sidan escpanelen.se uppges följande röstsiffror

Citat:
Antalet 12-poängare (från de åtta jurygrupperna)
4 st: KAJ (Greklands, Irlands, Italiens och Norges jurygrupper)
3 st: Måns Zelmerlöw (Frankrikes, Schweiz’ och Serbiens jurygrupper)
Citat:
Antalet 12-poängare (från de åtta röstningsgrupperna)
5 st: KAJ (3–9, 10–15, 16–29 och 30–44 år samt telefonröstarna)
3 st: Måns Zelmerlöw (45–59, 60–74 och 75+ år)

Inte vad du frågar efter, men kanske intressant ändå att se hur tittarnas åldersgrupper röstade.

KAJ slog rekord i det totala antalet tittarröster.
Citat:
Röstsiffror Topp 5
1. KAJ - "Bara bada bastu" 4 305 774 röster
2. Loreen - ”Tattoo” 3 783 148 röster
3. Anders Bagge - "Bigger Than the Universe" 3 464 137 röster
4. Måns Zelmerlöw - "Revolution" 3 278 385 röster
5. Marcus & Martinus - "Unforgettable" 3 186 801 röster
Källa: Aftonbladet
Citera
2025-05-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Fast nu vet du ju faktiskt inte i vilken omfattning barnens mamma har varit frånvarande före det att hon inte hade något annat val än att pendla varannan vecka mellan Sverige och England. Det är den bilden Måns sida vill ge. C hade med sig den yngsta till inspelningarna av masked singer i Sverige, utan barnflicka - det är mycket möjligt att hon före flytten inte varit ifrån honom en enda natt. Det är Måns som prioriterat att turnera framför familjen.

Vad jag kommer ihåg från att sporadiskt ha följt dem på instagram under åren så har det knappt varit en enda bild på Ciaras instagram utan att hon har en bebis i famnen. Hon flög fram och tillbaka till masked singer med minst ett barn också. Men sen är det väl som hon säger, att ha en nanny är vanligt i England, bland folk som har råd. De har inte subventionerad barnomsorg, dagis är dyrt där. En inneboende nanny kan mycket väl vara billigare eftersom du tar en stor del av lönen som mat och husrum, kostnader du har ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in