2025-05-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Inte undra på att han blev som han blev. Vem fan vill heta Månspetter? En barndomskamrat hade det olyckliga namnet Persvengunnar. Hans föräldrar var inte heller riktiga i huvudet.
Cara mia vilka heroes! Men du har rätt MånsPetter är inget namn ens på ett dansband. Det kanske blir att uppträda på finlandsfärjorna som Månzan och sjunga cover på Bada bastu i framtiden? Spännande final i kväll, samlas klanen i Kattvik framför TV:n måntro?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det som är beklämmande är hur få kändisar törs gå ut och säga något om dramat i sina kanaler
Det är bara Läckberg som törs kliva fram.
Och det säger mig att hon inte drar kokain. Samt att förmodligen alla andra kändisar gör det eller är medberoende eller törs inte säga något om det

Tror inte någon kommer prata om det såvida inte Måns pekar ut dem först med namn. Vem vill bli insyltad, liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Hittade denna kommentaren på ett annat forum. Jag vet att en familjeman med barn och fru inte bara väljer att knarka en dag i medelålder…..Jag kan inte bevisa det men av erfarenhet och av alla andras snack som festat med Måns är det ganska säkert att han hållt på i flera år, han har haft Paow som KK och legat flera gånger….. båda är sexmissbrukare och gillar droger…. Man ligger inte med paow nykter.

”…..Han glömde att berätta om hur han senaste året bjudit in minderåriga till hans hotellrum och erbjudit både detta kokain och sex. Men Måns släpper ju bara på det som behövs, så har han väl alltid jobbat. Källan är podden Sanning och Konsekvens, avsnittet 4 mars där det är rätt uppenbart att det handlar om Måns….”
Jag uppfattade det som att han uttryckligen sa att han var missbrukare i rättegången. Och ja, naturligtvis har han hållit på länge. Som artist med ständigt festande börjar man inte helt plötsligt i 40 års åldern.
Citera
2025-05-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag tror att man kanske ska lyssna på den exakta tidssekvensen igen, för då ser det hela lite annorlunda ut igen. Jag har det inte 100% tillgängligt just nu, så jag är gärna korrigerad om tidpunkten.

MZ fick sparken i april 2024. Och han åkte först tillbaka till Sverige till sitt sommarhus. Han och hans far hade redan hört talas om vingården där och funderade förmodligen på att köpa den, särskilt som det såg ut som om CJ ville avsluta äktenskapet. Den 31 maj fick MZ ett brev från hennes advokat om hur de skulle gå vidare. I början av juni skrev CJ till MZ att hon var redo för samtal och han kom tillbaka till England. Sedan kastade hon ut honom igen på hans födelsedag och han packade sina saker och reste tillbaka till Sverige. Om jag minns rätt försökte CJ prata med MZ igen i början av juli efter att hon tagit initiativet, och de kom senare överens om ett gemensamt provår.

Det är därför inte särskilt förvånande att CJ inte visste om huset. MZ funderade på hur han skulle bo i Sverige i framtiden, eftersom han antog att CJ ville avsluta äktenskapet. Bortsett från samtalsförsöken talade de troligen inte mycket med varandra under den tiden. Huset köptes av MZ:s far eftersom hans kapital är bundet till huset i England, som han sa. Och om CJ var den som inledde förnyade försök till dialog på eget initiativ, antar jag att man inte riktigt kan säga att hon blev övertalad?

Jag kan dock inte se att det är någon större skillnad här jämfört med renoveringsarbetet i England, bortsett från den tillgängliga tiden (50%). Dessutom var barnen i skolan eller på dagis på dagarna och barnflickan stöttade dem. Och i det långa loppet bör huset överföras till MZ, och dessutom talar vi om familjen som agerar som hyresvärd, inte en främling.
Om MånsPetter hade köpt ”vingården” under pågående äktenskap så hade halva blivit Ciaras vid bodelningen. Det är ett tydligt tecken på att ”provåret” i Sverige hade som syfte att lura henne att ta in barnen i landet för att sedan sparka ut henne.
Citera
2025-05-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hade jag varit Läcknerg hade jag tagit med mig Simon
Hade jag varit Simon så hade jag gärna följt med.
Citera
2025-05-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag uppfattade det som att han uttryckligen sa att han var missbrukare i rättegången. Och ja, naturligtvis har han hållit på länge. Som artist med ständigt festande börjar man inte helt plötsligt i 40 års åldern.
Inte uttryckligen. Han sade att han har ett ”kokainproblem”. Det kan lika gärna vara att han har tomt i hallbyrån eller att priserna har stigit i takt med priserna på choklad. Sant är dock att väldigt få börjar knarka i 40-års åldern.
Citera
2025-05-17, 19:49
Medlem
Rikskrim08s avatar
MånsPetter (håller med Armstark att vi ska använda korrekt namn) bor nu själv med sin Nanny i Staffanstorp. Man undrar hur länge de ska vara sambos framöver.
Citera
2025-05-17, 19:55
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Vi har redan förstått att du ogillar C. Om du testar vara lite konstruktiv, hur tycker du att den bästa ekonomiska fördelningen ser ut framöver?

Hur borde dom dela upp befintliga äganden så att det blir mest rättvist?

Hur borde dom tänka kring exempelvis underhåll och sånt?
Jag gillar henne inte längre, det är väl rättvist att säga. Saker och ting såg annorlunda ut i början av året. Men hon har förlorat min sympati med sitt beteende.

En bra ekonomisk fördelning är fortfarande beroende av den individuella situationen och det går inte att ge någon generell rekommendation, det bör du också vara medveten om. När det gäller MZ och CJ är det förmodligen inte meningsfullt att tänka på det längre. Å ena sidan för att de delvis har reglerat det i ett äktenskapsförord och å andra sidan för att de inte längre kommer att bo tillsammans, så att ett sådant övervägande fortfarande är nödvändigt överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Hur menar du att du och dina trådvänner bidrar till en mer ”balanserad diskussion”?

Jag tror att de allra flesta människor som engagerar sig i den här soppan har förmågan att tänka både nyanserat och kritiskt även utan att du och dina trådvänner tar på er något märkligt och oombett uppdrag som ”nyanserare”. Vad är slutmålet för dig? Att M ska ringa upp och tacka för stödet i hans Flashbacktråd?

Det ni otvivelaktigt gör när ni ”lyfter Cs roll” är ju exakt samma sak som vi som ”lyfter Ms roll” gör.

I slutändan är det här en skvallertråd om M, en av Sveriges mest kända personer. Tycke du inte om att det skvallras om honom kanske Flashback inte är rätt plats för dig.
Ditt uttalande säger dock en hel del om vad du verkar tycka om kritiska tänkare. Jag kan bara säga det tillbaka till dig på den här punkten: Om du inte kan ta kritik och inte står ut med att inte alla delar din åsikt och att även andra säger motargument, då kanske du ska fundera på om du är på rätt plats här. Den virtuella dörren är alltid öppen för att du ska kunna lämna den här tråden om du inte vill hantera röster som inte delar din åsikt - istället för att försöka tysta dem.
Citera
2025-05-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
MånsPetter (håller med Armstark att vi ska använda korrekt namn) bor nu själv med sin Nanny i Staffanstorp. Man undrar hur länge de ska vara sambos framöver.

Vet vi vad hon heter?
Citera
2025-05-17, 20:10
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om MånsPetter hade köpt ”vingården” under pågående äktenskap så hade halva blivit Ciaras vid bodelningen. Det är ett tydligt tecken på att ”provåret” i Sverige hade som syfte att lura henne att ta in barnen i landet för att sedan sparka ut henne.
Läs mitt andra inlägg som svar till Babydoll, särskilt vem av de två som tydligen initierade vidare samtal två gånger. Med det i åtanke tror jag inte att du verkligen kan säga att han lurade henne om han uppenbarligen trodde att äktenskapet skulle vara slut och han hade ytterligare tankar om sin framtid.
Citera
2025-05-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ja exakt, när jag läste att dom köpte huset ££ för just runt 12-13 miljoner så förstod jag nu äktenskapsförordet bättre varför han just ska se till att hon har ett hem för max 13 millar vid skilsmässa…. Då är det bara att skriva över huset, säkert alla bidrag osv räknas in i det.
Oavsett vad,
Måns är körd, det f inns inga pengar för han att hämta i det oxshott huset. Det var vidrigt under rättegången hur han flera gånger gjorde det tydligt att fastigheterna är HANS! ”Mitt hus” ”mina fastigheter ”…. Min min min .. ”

Han klaga att ciara inte var investerad I staffanstorps huset… ja varför ska hon börja designa och renovera där när huset TILLHÖR
MÅNS PAPPA?!!!! Helt sjukt.

Den där nannyn ville vara kvar i Sverige och vara med sin Måns…. Babyreindeer och Måns! 🦌

Om Måns kan sätta på någon som paow så
Många gånger så har han nog inga problem att ta Nannyn också.
Han och Paow har nog pratat en del om transor, Paow har ju släppt porrvideo med en transa som Månz säkert drömde om att få vara med på så han var tvungen att testa. Sen verkar det dyrt med knark då han utöver lön på 1.9M tog ut 4M extra ur bolaget 2024 som utdelning. De likvida medlen krymper rätt snabbt även om det finns en del kvar. Dyra omkostnader och levnadsvanor när man inte längre lär få några jobb så går det rätt snabbt nedåt.
Citera
2025-05-17, 20:17
Medlem
Citat:
Hittade denna kommentaren på ett annat forum. Jag vet att en familjeman med barn och fru inte bara väljer att knarka en dag i medelålder…..Jag kan inte bevisa det men av erfarenhet och av alla andras snack som festat med Måns är det ganska säkert att han hållt på i flera år, han har haft Paow som KK och legat flera gånger….. båda är sexmissbrukare och gillar droger…. Man ligger inte med paow nykter.

”…..Han glömde att berätta om hur han senaste året bjudit in minderåriga till hans hotellrum och erbjudit både detta kokain och sex. Men Måns släpper ju bara på det som behövs, så har han väl alltid jobbat. Källan är podden Sanning och Konsekvens, avsnittet 4 mars där det är rätt uppenbart att det handlar om Måns….”
Och jag undrar som vanligt vad det är du egentligen vill säga? Vet du det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in