Citat:
Ursprungligen postat av
katperlom
Vi har redan förstått att du ogillar C. Om du testar vara lite konstruktiv, hur tycker du att den bästa ekonomiska fördelningen ser ut framöver?
Hur borde dom dela upp befintliga äganden så att det blir mest rättvist?
Hur borde dom tänka kring exempelvis underhåll och sånt?
Jag gillar henne inte längre, det är väl rättvist att säga. Saker och ting såg annorlunda ut i början av året. Men hon har förlorat min sympati med sitt beteende.
En bra ekonomisk fördelning är fortfarande beroende av den individuella situationen och det går inte att ge någon generell rekommendation, det bör du också vara medveten om. När det gäller MZ och CJ är det förmodligen inte meningsfullt att tänka på det längre. Å ena sidan för att de delvis har reglerat det i ett äktenskapsförord och å andra sidan för att de inte längre kommer att bo tillsammans, så att ett sådant övervägande fortfarande är nödvändigt överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
katperlom
Hur menar du att du och dina trådvänner bidrar till en mer ”balanserad diskussion”?
Jag tror att de allra flesta människor som engagerar sig i den här soppan har förmågan att tänka både nyanserat och kritiskt även utan att du och dina trådvänner tar på er något märkligt och oombett uppdrag som ”nyanserare”. Vad är slutmålet för dig? Att M ska ringa upp och tacka för stödet i hans Flashbacktråd?
Det ni otvivelaktigt gör när ni ”lyfter Cs roll” är ju exakt samma sak som vi som ”lyfter Ms roll” gör.
I slutändan är det här en skvallertråd om M, en av Sveriges mest kända personer. Tycke du inte om att det skvallras om honom kanske Flashback inte är rätt plats för dig.
Ditt uttalande säger dock en hel del om vad du verkar tycka om kritiska tänkare. Jag kan bara säga det tillbaka till dig på den här punkten: Om du inte kan ta kritik och inte står ut med att inte alla delar din åsikt och att även andra säger motargument, då kanske du ska fundera på om du är på rätt plats här. Den virtuella dörren är alltid öppen för att du ska kunna lämna den här tråden om du inte vill hantera röster som inte delar din åsikt - istället för att försöka tysta dem.