2025-05-14, 19:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Spännande. Kan du släppa någon detalj?
Du kan ju vara vem som helst, du är anonym .
Om du vet vet 100 till 😇.
Är det att han ska anklaga fler för kokainbruk? Kanske typ Erik Segerstedt för att han gick ut och sa att han tror Ciara eller typ i princip vet att hon talar sanning?
Jag tolkade inlägget som att Mums hade självmordstankar? Men så kom jag på att den självgode djäveln aldrig skulle komma på tanken.
Citera
2025-05-14, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tolkade inlägget som att Mums hade självmordstankar? Men så kom jag på att den självgode djäveln aldrig skulle komma på tanken.

Ha. Vilket manipulativt, äckligt inlägg.
Fy fan.
Han själv har lurat Ciara till Sverige och lovat i text, flera ggr att INTE hålla kvar barnen i Sverige efter detta PROV-ÅR.
Han har plågat henne i 10 år med notorisk otrohet, lögner och tungt drogmissbruk.
Nu håller han på och försöka ta barnen ifrån henne och göra nån jävla aupair till mamma.
Han ska fan inte snacka om att plåga någons psyke till bristningsgränsen.
Så vidrigt manipulativ han är.
Som sagt, kan typen.
Citera
2025-05-14, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Havang är millennial står det ju, dvs född mellan 1980 och 1995. Hur står det till med räknekunskaperna?

Jepp. -86 till och med. Det är helt off-topic att min pappa hade kunnat vara min farfar när jag föddes.
Ämnet var att Måns fans är lågutbildade 90-plus mestadels. Plus Pernilla Wahlgren.

Men Erik Segerstedt, Mariette, Scarlet, Camilla Läckberg och hennes man, Ciaras dansare, Cissi Wallin, programledaren för Bachelor, med flera har öppet visat att de tror på Ciara och stöttar henne.
Samtliga antingen känner Måns eller har i vart fall sett honom ”in action” privat och känner folk som känner honom.
Mer än man kan säga om Gun-Britt, Inga-Lill och random fan av Andrew Tate som inte öht vet vad detta handlar om utan bara stöttar Måns på reflex när de sett anklagelser om våld.
Citera
2025-05-14, 20:38
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Det var tydligen känsligt eller så väldigt sant det jag skrev. Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Hahahaha nej 😆. Och den äldre släktingen jag nämnde är inte min pappa som du gissade heller. Handlar om att så många hela tiden skriver att det är synd om barnen för att Ciara tar ut skilsmässa och säger varför.
Det som skadar barn är lögner, gaslighting och att växa upp bland medberoende som tystar ner och straffar sanningen, hjälper till att ljuga.

Dessutom, efter alla jävla special om ”inte en kvinna till” och blablabla från journalister, så är det jävligt illa att alla nu ”TYST Ciara, det där är PRIVAT, Det är SKAMLIGT att prata om. Tänk på barnen!”
Det är ju själva våldet och missbruk och lögner och manipulation som skadar barn, inte att mamma står upp för sig själv, talar sanning, pratar högt, anmäler och tar ut skilsmässa.
Citera
2025-05-14, 21:11
Medlem
Citat:
Hahahaha nej 😆. Och den äldre släktingen jag nämnde är inte min pappa som du gissade heller. Handlar om att så många hela tiden skriver att det är synd om barnen för att Ciara tar ut skilsmässa och säger varför.
Det som skadar barn är lögner, gaslighting och att växa upp bland medberoende som tystar ner och straffar sanningen, hjälper till att ljuga.

Dessutom, efter alla jävla special om ”inte en kvinna till” och blablabla från journalister, så är det jävligt illa att alla nu ”TYST Ciara, det där är PRIVAT, Det är SKAMLIGT att prata om. Tänk på barnen!”
Det är ju själva våldet och missbruk och lögner och manipulation som skadar barn, inte att mamma står upp för sig själv, talar sanning, pratar högt, anmäler och tar ut skilsmässa.

Exakt!!

Det är totalt obegripligt att någon ö.h.t. försvarar honom - och har mage att skylla på Ciara!

Hade han varit i min familj hade jag inte suttit som otto mfl här och försvarat honom!! Familj eller nära vän eller inte - hans beteende är långt ifrån ok och ska inte försvaras!

När ska folk sluta skylla på kvinnan när mannen betett sig som ett svin?! När hon äntligen tar steget och sätter ner foten, blir allting hennes fel?!

Det är ju ett helt intelligensbefriat synsätt. Nej - det är t.o.m. ren ondska. Vem "tänker på barnen" i det sammanhanget? Ja inte är det förövaren, eller svansen som försvarar honom!
Citera
2025-05-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Kan inte ladda upp men har nu läst överklagandet. Det är som väntat välformulerat och Svea hovrätt kommer självklart bevilja prövningstillstånd (vilket alla visste )

Ser på direkten både saker som M med advokater gör riktigt i att göra poäng av och saker där dom har direkt fel i överklagandet men C s advokat har sedan tidigare visat sig vara riktigt bra så hon kommer att bemöta detta med skärpa
Jag vet inte vilka det var som visste att det skulle vara välformulerat samt att det självklart skulle beviljas prövningstillstånd men det var inte jag iaf.
Så blir lite fundersam - du har inte skrivit fel någonstans (missat ett inte?) utan du tror alltså att det finns saker som M + advokat har poänger i samt att prövningstillstånd kommer beviljas?
Citera
2025-05-14, 21:28
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag vet inte vilka det var som visste att det skulle vara välformulerat samt att det självklart skulle beviljas prövningstillstånd men det var inte jag iaf.
Så blir lite fundersam - du har inte skrivit fel någonstans (missat ett inte?) utan du tror alltså att det finns saker som M + advokat har poänger i samt att prövningstillstånd kommer beviljas?

Jag tippar att det inte kommer beviljas. Det förra jag läste, mejlet, var inte välformulerat, patetiskt att en jurist skrivit det.
Citera
2025-05-14, 21:32
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Exakt!!

Det är totalt obegripligt att någon ö.h.t. försvarar honom - och har mage att skylla på Ciara!

Hade han varit i min familj hade jag inte suttit som otto mfl här och försvarat honom!! Familj eller nära vän eller inte - hans beteende är långt ifrån ok och ska inte försvaras!

När ska folk sluta skylla på kvinnan när mannen betett sig som ett svin?! När hon äntligen tar steget och sätter ner foten, blir allting hennes fel?!

Det är ju ett helt intelligensbefriat synsätt. Nej - det är t.o.m. ren ondska. Vem "tänker på barnen" i det sammanhanget? Ja inte är det förövaren, eller svansen som försvarar honom!

Precis. ”Barnen” används bara som brickor i ett spel av både Måns och hans extremt ivriga möjliggörare.
Jag fattar inte hur man kan drivas så hårt av att vara en möjliggörare.
Citera
2025-05-14, 21:34
Medlem
Citat:
Jag tippar att det inte kommer beviljas. Det förra jag läste, mejlet, var inte välformulerat, patetiskt att en jurist skrivit det.
Ja men skrev inte du att det första icke välformulerade mejlet i princip bara var för att förhala, tills det riktiga kom? Du har inte läst det senaste?
Citera
2025-05-14, 21:37
Medlem
Citat:
Precis. ”Barnen” används bara som brickor i ett spel av både Måns och hans extremt ivriga möjliggörare.

Ja och möjliggörare gör inte något gott för missbrukaren heller. Att Måns har människor som ursäktar hans missbruk leder bara till att han fortsätter sin destruktiva livsstil. De som bryr sig bör sätta tydliga gränser och ultimatum - som C verkar ha gjort.
Citera
2025-05-14, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Jag skrev precis det jag menade

I överklagandet finns det delar som M med advokat rimligen bör ta upp för att få till ett prövningstillstånd och det finns delar där dom är helt ute och cyklar i sina argument. Självklart kommer prövningstillstånd beviljas. Det är vanligt. Det betyder inte att M nödvändigtvis kommer att få rätt

C s advokat har visat sig mycket skarp och dom kommer självklart att bemöta M-sidans feltolkningar av lagstiftning och Haagkonventionen
Citera
2025-05-14, 21:44
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Ja och möjliggörare gör inte något gott för missbrukaren heller. Att Måns har människor som ursäktar hans missbruk leder bara till att han fortsätter sin destruktiva livsstil. De som bryr sig bör sätta tydliga gränser och ultimatum - som C verkar ha gjort.

Ja, man gör Måns en björntjänst när man försöker flytta fokus till Ciara. Hela grundproblemet är kokain och otrohet. Det är detta som måste åtgärdas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in