Citat:
Ursprungligen postat av
Justice0000
Du ställer dig på hennes sida för att du tror på allt hon påstår. Det gör inte jag. Jag tror att båda två skarvar med sanningen för att få det som de vill, nämligen barnen. Hade det varit så illa som C gick ut med direkt separationen blev offentlig, hade hon aldrig i livet nu sagt att hon vill ha stopp för spekulationer och att barnen ska få träffa sin far så mycket som han bara vill. Personligen hade jag kämpat mig blodig om det gällde mig och mina barn. Jag skulle kräva ensam vårdnad om jag och mina barn levt under sådant förhållande som C säger sig levt under.
M kanske är en riktigt fin make och far när han
inte missbrukar. Det hon skriver är ju att hon vill att barnen ska ha sin pappa, så länge han är
ren.
Missbruk/abstinens/avvänjning kan göra folk labila, elaka osv. Och missbruk/abstnens kan leda till att de tar till både fysiskt och psykiskt våld.
Hon orkade väl helt enkelt inte leva med en missbrukare längre. Som är otrogen. Och som i sitt missbruk (kanske) blir persoblighetsförändrad till det sämre.
Men, om han är
ren, så vet hon kanske att barnen har det bra med honom. Då känner hon sig säkert trygg ned att barnen är med honom. Hon har ju trots allt skaffat två barn med honom och gift sig med honom, så hon vet ju säkert att fina och bra sidor finns.
Men missbruk kan fördärva fina och bra sidor. Missbruk kan ta fram monster i folk.
För barnens skull är det bra att C inte är medberoende, såsom både nannyn och farföräldrar verkar vara...
Barn behöver föräldrar som
inte missbrukar.