2025-05-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får fråga den som framfört detta i tråden.

Känns ändå lite mer trovärdigt än MånsPetters insinuation om att Ciara planterad kokain på nattduksbordet för att sätta dit honom.
Det känns lika påhittat det!
Citera
2025-05-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Du är verkligen en sorglig varelse som inte ens kan ta till dig Ciaras egna ord. Hon svarar på ett stort antal tillmälen, liknande dina egna. Hon vill inte ha spekulationer! Slå upp det ordet om du inte förstår vad det betyder.

Vad gör du själv här i tråden med dina egna spekulationer om det är så viktigt för dig att hörsamma detta?

Spekulationen hon ville ha stopp på var att hon skulle hindra barnen från att träffa M.
Citera
2025-05-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Vad gör du själv här i tråden med dina egna spekulationer om det är så viktigt för dig att hörsamma detta?

Spekulationen hon ville ha stopp på var att hon skulle hindra barnen från att träffa M.
Jag blir illamående av drevet och hatet i den här tråden gentemot en part, samtidigt som man glorifierar den andra. Utan att ta hänsyn till att det är en skilsmässa med fullt krig som pågår. Normalt funtade människor förstår att allt smuts som kommer fram i skilsmässor inte är sant. Vuxna människor borde förstå det.
Citera
2025-05-20, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
"Så länge det är säkert" ändrar inte det faktum att det inte är upp till henne att bestämma hur ofta han ska få träffa sina barn.

Visst är det en väldigt bra sak att det inte är pågått någon misshandel i familjen. Men det har jag å andra sidan aldrig trott heller.

Hon har heller aldrig sagt att det INTE rör sig om det, trots att det säkerligen inte undgått henne hur hennes inlägg tagits emot.

Hon vill ju att barnen ska ha sin pappa. Men det är upp till Måns att träffa sina barn, inte upp till hans fru/ex-fru att flyga dem till Sverige en gång i veckan. Han måste själv ansvara för relationen till sina barn.
Citera
2025-05-20, 20:11
Medlem
Citat:
Hur ska hon veta hur du har tagit emot hennes inlägg? Borde hon gå ut med ett förtydligande för din skull?!
Hur tänker du med detta inlägget?
Allvarligt - tänkte du att jag skulle tänka
ajaj, nu måste jag ha gjort ett syftningsfel eftersom du inte förstod, eller vad? Eller tycker du bara att du var rolig? Oklart varför isf.

Om du inte fattat hennes inlägg som alla andra gjort, vad gör du ens här? Vänta jag vet svaret: tråden ligger högst på populära ämnen så du följer strömmen, utan att tänka en tanke själv?
Citera
2025-05-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hon vill ju att barnen ska ha sin pappa. Men det är upp till Måns att träffa sina barn, inte upp till hans fru/ex-fru att flyga dem till Sverige en gång i veckan. Han måste själv ansvara för relationen till sina barn.
Hm, vad har det med något att göra?
Citera
2025-05-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hur tänker du med detta inlägget?
Allvarligt - tänkte du att jag skulle tänka
ajaj, nu måste jag ha gjort ett syftningsfel eftersom du inte förstod, eller vad? Eller tycker du bara att du var rolig? Oklart varför isf.

Om du inte fattat hennes inlägg som alla andra gjort, vad gör du ens här? Vänta jag vet svaret: tråden ligger högst på populära ämnen så du följer strömmen, utan att tänka en tanke själv?
Du efterlyste ett förtydligande från Ciara. Det är väl ändå ganska mycket begärt, jag tror inte ens att hon läser dina inägg? Så du får nog tolka hennes instainlägg själv.
Citera
2025-05-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Befogad kritik och hat är inte samma sak. Vuxna människor borde förstå det.

Extremt få här glorifierar C utan det är snarare så att många bara känner empati med hennes upplevelse.

Jag har till och med skrivit att jag tycker hon verkar vara rätt jobbig som person och ingen jag själv skulle vilja vara vän med.

Ändå ställer jag mig på hennes sida i allt det här just för att det M sammantaget har gjort i den här skilsmässan är, i min bok, tusen gånger värre.
Du ställer dig på hennes sida för att du tror på allt hon påstår. Det gör inte jag. Jag tror att båda två skarvar med sanningen för att få det som de vill, nämligen barnen. Hade det varit så illa som C gick ut med direkt separationen blev offentlig, hade hon aldrig i livet nu sagt att hon vill ha stopp för spekulationer och att barnen ska få träffa sin far så mycket som han bara vill. Personligen hade jag kämpat mig blodig om det gällde mig och mina barn. Jag skulle kräva ensam vårdnad om jag och mina barn levt under sådant förhållande som C säger sig levt under.
Citera
2025-05-20, 20:27
Medlem
Citat:
Du efterlyste ett förtydligande från Ciara. Det är väl ändå ganska mycket begärt, jag tror inte ens att hon läser dina inägg? Så du får nog tolka hennes instainlägg själv.
Jag har efterlyst ett förtydligande? Hon läser inte mina inlägg? Så nu får jag tolka själv?
Det är inte förståeligt vad du skriver.
Citera
2025-05-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Jag skiter i både Måns och frun hans men stör mig något enormt på folk som bitchar om att hon har gått ut i media. Det är väl självklart att hon gör det. Utan att folk får någon som helst insyn i hans beteende så är det som David mot Goliat, en enormt populär mediapersonlighet mot en relativt okänd partner.

Det finns inte en själ som hade vart på ”hennes sida” om vi inte haft viss insyn tack vare henne. Det handlar om att göra spelplanen lite jämnare helt enkelt.

Självklart? Huvudsaken hade väl varit, om hon talat sanningsenligt, att komma undan säkert med barnen, inte vad andra tycker och vilken ställning vi skulle ta. Man vänder sig till polis, socialtjänst och tingsrätt, inte till instagram, kända personer eller media som att det skall kunna påverka myndigheter. Om det gör det har vi allvarliga problem.
Allt hat beror endast på hennes bild hon vill förmedla
och flashbacks drev på det, där folk tar ut sin ilska från sina erfarenheter. Stackars Måns och framförallt sönerna.
Citera
2025-05-20, 20:52
Medlem
Citat:
Du ställer dig på hennes sida för att du tror på allt hon påstår. Det gör inte jag. Jag tror att båda två skarvar med sanningen för att få det som de vill, nämligen barnen. Hade det varit så illa som C gick ut med direkt separationen blev offentlig, hade hon aldrig i livet nu sagt att hon vill ha stopp för spekulationer och att barnen ska få träffa sin far så mycket som han bara vill. Personligen hade jag kämpat mig blodig om det gällde mig och mina barn. Jag skulle kräva ensam vårdnad om jag och mina barn levt under sådant förhållande som C säger sig levt under.

Nej, jag tror inte på allt C skriver eller säger och inte på allt M skriver eller säger heller.

Däremot kan vi konstatera att rätten kommer fram till att C är mer nyanserad än M och att saker M påstår under rättegången framstår som efterhandskonstruktioner.

Min uppfattning om M respektive C är baserat på deras respektive agerande under den här soppan, under rättegången och efter.

Att du har uppfattat det som att M är någon slags hustrumisshandlare och att C fått stryk varje dag får stå för dig. Jag har aldrig trott det. Däremot är det otvivelaktigt så att han uppvisat ett våldsamt beteende och säkerligen är det så att situationen runt honom och hans missbruk känts hotfull.

Vad är det du vill ha sagt egentligen? Att det är synd att C inte blivit påpucklad ordentligt? Att det är dumt att du uppfattat hennes inlägg som att hon fått stryk varje dag? Jag förstår verkligen inte.
Citera
2025-05-20, 20:53
Medlem
Citat:

M kanske är en riktigt fin make och far när han inte missbrukar. Det hon skriver är ju att hon vill att barnen ska ha sin pappa, så länge han är ren.

Missbruk/abstinens/avvänjning kan göra folk labila, elaka osv. Och missbruk/abstnens kan leda till att de tar till både fysiskt och psykiskt våld.

Hon orkade väl helt enkelt inte leva med en missbrukare längre. Som är otrogen. Och som i sitt missbruk (kanske) blir persoblighetsförändrad till det sämre.

Men, om han är ren, så vet hon kanske att barnen har det bra med honom. Då känner hon sig säkert trygg ned att barnen är med honom. Hon har ju trots allt skaffat två barn med honom och gift sig med honom, så hon vet ju säkert att fina och bra sidor finns.

Men missbruk kan fördärva fina och bra sidor. Missbruk kan ta fram monster i folk.

För barnens skull är det bra att C inte är medberoende, såsom både nannyn och farföräldrar verkar vara...

Barn behöver föräldrar som inte missbrukar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in