2025-05-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
En mamma som offentligt anklagat sin fd man och sina två barns pappa för psykisk och fysisk misshandel, varit beredd att förstöra hela hans livslånga strävan om karriär över världen skriver plötsligt att barnen obehindrat skall få träffa honom.?? Där föll allt hon dramatiserat. Hon har insinuerat och låtit alla tro att hon blivit så misshandlad att hon sökt vård. Skamligt! Vid en allvarlig situation hade hon tagit skyddat boende direkt och kämpat om vårdnaden direkt och vägrat låta honom träffa dem igen. Detta är att gå över gränsen.

Och det är nu du kan ta fram papperspåsen och djupandas i den, och så läser du en gång till vad hon har skrivit.

Denna mening syftar jag på:
"He has unlimited access to them providing it is safe.”

Vet du vad det betyder? "...providing it is safe."
Hint: Det betyder inte "han kan knarka och ha barnen"

Och. Att vägra honom låta träffa barnen någonsin igen om/när han blir ren är väl jävligt onödigt? Shit, 0 eller 100, svart eller vitt. Lugna sig lite nu. Beslutet att flytta barnen grundas i Barnkonventionen, alltså lagar och regler som ej har Måns knarkande att göra. Knarkandet, med allt vad det innebär, underlättade ju absolut ingenting men det är inte "bara" därför. Läs saker och ting, typ vad domstolen kom fram till, och varför Hovrätten inte ville testa domen igen.

(När du ändå läser i lugn och ro så kommer du också kunna läsa varför hon inte tog in på kvinnojour, hon var där men ville inte ta barnen dit.)
Citera
2025-05-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag var i turnébussen med de andra och sträckte mig för att nå en skål med jordnötter, när jag snubblade på drinkoliver som någon hade tappat. Då ramlade jag med näsan i det mystiska vita pulver som låg på bordet. Det smärtar mig att säga att en del av pulvret hamnade i mig.

”Jag har nu förstått, efter att ha drogtestats flera månader efter händelsen, att pulvret måste varit kokain. Sedan jag var en mycket liten pojke har jag varit emot droger och det står jag fast vid. Jag har alltså blivit oskyldigt anklagad för att vara missbrukare då jag helt enkelt aldrig rent formellt utfört handlingen att ”dra en lina”. Jag hade heller varken ett sugrör eller en ihoprullad sedel att tillgå vid tillfället vilket stärker min sak.

Självklart kommer jag att ta ansvar för den smärta jag orsakat mina nära och kära genom detta svek.”
Citera
2025-05-20, 17:05
Avstängd
Citat:
En mamma som offentligt anklagat sin fd man och sina två barns pappa för psykisk och fysisk misshandel, varit beredd att förstöra hela hans livslånga strävan om karriär över världen skriver plötsligt att barnen obehindrat skall få träffa honom.?? Där föll allt hon dramatiserat. Hon har insinuerat och låtit alla tro att hon blivit så misshandlad att hon sökt vård. Skamligt! Vid en allvarlig situation hade hon tagit skyddat boende direkt och kämpat om vårdnaden direkt och vägrat låta honom träffa dem igen. Detta är att gå över gränsen.
☝️

Sedan så är det ju så att även om hon sagt det omvända så är det ju inte upp till henne att bestämma. Än så länge har de ju delad vårdnad.
Citera
2025-05-20, 17:45
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
☝️

Sedan så är det ju så att även om hon sagt det omvända så är det ju inte upp till henne att bestämma. Än så länge har de ju delad vårdnad.

Ni knäppgökar ändå, två personer med kognitiv förmåga nog att kunna skriva inlägg i tråden men inte nog för att registrera orden ”så länge det är säkert” i C s inlägg.

Är det inte i grund och botten en bra sak att det inte verkar röra sig om systematisk misshandel som pågått under många år? Det är ju den bästa situationen för alla.

Hon har heller aldrig hävdat att det skulle röra sig om det.

Att han däremot blivit psykiskt och fysiskt våldsam som följd av sitt kokainmissbruk som verkar ha urartat är det ju ändå inga som helst tvivel om.
Citera
2025-05-20, 17:55
Medlem
Citat:
Det var väl när hon blivit rekommenderad att söka skyddat boende som Måns dök upp och uppträdde hotfullt? Hon tog med sig vittnen istället. Att du har fått för dig att hon har sökt vård på grund av misshandel beror inte på någon insinuation från henne. Det beror på att du har livlig fantasi.
Citera
2025-05-20, 17:55
Medlem
Citat:
☝️

De är ju gifta! Försök hålla dig i verkligheten.
Citera
2025-05-20, 18:03
Medlem
Citat:
☝️

Hur länge orkade hon med barnen själv, en vecka? Ingen barnflicka med förstånd kommer väl arbeta hos henne. Nu kommer sanningen fram. Hon fick sin stund av ömkan och bekräftelse.
Citera
2025-05-20, 18:06
Medlem
Adidass avatar
Jag skiter i både Måns och frun hans men stör mig något enormt på folk som bitchar om att hon har gått ut i media. Det är väl självklart att hon gör det. Utan att folk får någon som helst insyn i hans beteende så är det som David mot Goliat, en enormt populär mediapersonlighet mot en relativt okänd partner.

Det finns inte en själ som hade vart på ”hennes sida” om vi inte haft viss insyn tack vare henne. Det handlar om att göra spelplanen lite jämnare helt enkelt.
Citera
2025-05-20, 18:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var väl när hon blivit rekommenderad att söka skyddat boende som Måns dök upp och uppträdde hotfullt? Hon tog med sig vittnen istället. Att du har fått för dig att hon har sökt vård på grund av misshandel beror inte på någon insinuation från henne. Det beror på att du har livlig fantasi.
Det finns en vittnessuppgift som påstår sig ha stött på Ciara på akuten efter att Måns "varit framme". Många har läst den kommentaren - och förmodligen trott på det.
Citera
2025-05-20, 18:22
Medlem
Citat:
Det finns en vittnessuppgift som påstår sig ha stött på Ciara på akuten efter att Måns "varit framme". Många har läst den kommentaren - och förmodligen trott på det.

Jag skulle helt ärligt inte bli förvånad om Måns misshandlat henne fysiskt, en aggressiv missbrukare som är påverkad alternativ har abstinens är inte att leka med
Citera
2025-05-20, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ni knäppgökar ändå, två personer med kognitiv förmåga nog att kunna skriva inlägg i tråden men inte nog för att registrera orden ”så länge det är säkert” i C s inlägg.

Är det inte i grund och botten en bra sak att det inte verkar röra sig om systematisk misshandel som pågått under många år? Det är ju den bästa situationen för alla.

Hon har heller aldrig hävdat att det skulle röra sig om det.

Att han däremot blivit psykiskt och fysiskt våldsam som följd av sitt kokainmissbruk som verkar ha urartat är det ju ändå inga som helst tvivel om.
"Så länge det är säkert" ändrar inte det faktum att det inte är upp till henne att bestämma hur ofta han ska få träffa sina barn.

Visst är det en väldigt bra sak att det inte är pågått någon misshandel i familjen. Men det har jag å andra sidan aldrig trott heller.

Hon har heller aldrig sagt att det INTE rör sig om det, trots att det säkerligen inte undgått henne hur hennes inlägg tagits emot.
Citera
2025-05-20, 18:44
Medlem
Citat:
Om hon varit på akuten och någon som har sett henne så är det väl inte hon som spridit insinuationer? Det borde vara ganska självklart tycker man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in