2025-05-12, 01:11
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nej, det riktigt sorgliga och skrämmande empatilösa är att en snart 40-årig gift man med två små barn missbrukade i flera år kokain, var otrogen och förstörde familjen. Med din vokabulär, med hatare i var och varannat inlägg, en familjehater. Han fick flera chanser men valde att fortsätta. Det är väldigt sorgligt för barnen och frun att få genomlida detta. Det är sorgligt att Ciara till slut blev tvungen att häva äktenskapet men hon var till nöd tvungen för att barnen skulle ha möjlighet till en trygg uppväxt. Det tycks ju dessutom vara allmänt känt bland många artister. Detta är otroligt sorgligt och överstiger sorgligheten med sisådär 30.000 procent mot att det finns en skvallertråd på nätet med 100-tals svenska mer eller mindre lyckade artister. Anna Book, Anders Timell, Martin Timell, Soran Ismael, Fredrik Virtanen, Örjan Ramberg och många fler. Nu är de glömda. Och om ingen ställer hårda krav på Måns tillhör han snart denna skara allmänheten fullkomligt struntar i. Om Måns läser denna tråd? Det tror jag inte om det inte är så att han är en narcissist och i sin enfald tror att alla inlägg på ett skvallerforum måste bemötas med ett totalt onyanseradt försvar av en person som av en enig tingsrätt bedömts inte ens vara lämplig att ha ansvar för barnen på "VINGÅRDEN". En gård som sannolikt är till salu redan i april 2026.
Dom där du räknade upp försvann i ett nafs. Den enda som visat sig lite då och då är väl Anna Book. Virtanen föll brutalt ner i träsket från att suttit på topp hos Aftonbladet.

Finns många fler genom åren men man glömmer dom snabbt. Måste nästan googla fram om det går. Likadant med politiker. Federley är ett lysande exempel på hur man kan bli en våt fläck och betraktas som avskum.
Senast redigerad av Vipan 2025-05-12 kl. 01:35.
Citera
2025-05-12, 01:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Nej, DU har fel som vanligt. Det mesta du skriver är rena påhitt. 70 procent är otrogna, kokain är lika vanligt som alkohol, sms är inte bevis etc. etc. etc.

Chefredaktören uttalade sig om vad som gäller i hela svenska tidningsbranschen. Det skulle hon inte göra om hon inte visste vad som gäller.

Bevisa dina påståenden. Länka till en eller flera artiklar där kändisar nyligen (alltså inte för femtio är sen, eller till Torsten Flink), troligtvis fått betalt för reportaget. Kan du inte det så har du FEL!

Jag har nollkoll på sådant där, men kan det inte vara tvärtom? I England finns det massor av artiklar i tabloider som någon verkar ha betalat för. Det gäller för kändisarna att synas, och gärna också kunna kränga något. Ett typexempel är väl Amanda Holden som hade en ny klänning till jobbet varje dag, där man informerades om just vad hon hade på sig.
Citera
2025-05-12, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Zelmerlöv verkar vara på samma väg som Håkan Hemlin, hoppas att han rycker upp sig innan allt raseras ohjälpligt.

Det tror jag tyvärr inte. Håkan är en genuin människa som mått dåligt och han har inte två föräldrar som backar honom på kreativa (…) sätt och ger honom vingårdar. Han är on his own.

Tror inte missbruk är Måns primära problem utan narcissism. Vilken aldrig kommer gå över. Och han kommer aldrig sluta knarka då han aldrig kommer sluta ljuga eller få nån genuin vilja till nånting.
Men hans föräldrar kommer stå där och sopa framför dörren hela tiden.
Citera
2025-05-12, 05:14
Medlem
Citat:
Ciara var jätteduktig och det var helt klart uppgjort att hon skulle åka ut.

Det finns en liten chans att hon själv bad om det pga allt strul med Måns. Hon kände kanske att hon inte kunde träna dans hela dagarna och samtidigt hantera en knarkande dåre som försökte ta barnen ifrån henne.

Är säker på att hon kunde ha vunnit om det inte varit för problemen i förhållandet.

Oavsett så verkar hon och dansaren ha funnit varann, så något gott förde det med sig i alla fall. Jag hoppas och tror att han varit och fortsätter att vara ett stöd för henne.

Det har du rätt i. Hon kanske ville fly landet. Måns misshandlade ju henne någonstans där enligt åtalet.

Citat:
Ciara är britt och förtalslagarna är annorlunda där. Större fokus på om det som skrivs faktiskt är sant bland annat.

Dessutom är det väldigt vanligt med självbiografier i Storbritannien. Till och med folk i kungahuset skriver böcker och pekar ut släkten för allt möjligt.

Givetvis behöver en jurist gå igenom boken innan den publiceras. Ciara kanske inte kan berätta precis allt, men absolut en hel del.

För övrigt skrev Sissi Wallin som ju dömdes för förtal en självbiografisk bok om förtalet. Hon åtalades av JK för grovt förtal gällande boken, men friades i en så kallad juryrättegång. Boken ansågs vara inom ramen för yttrandefriheten.

Den boken hade jag köpt.
Jag hade ingen koll på Wallin och juryrättegång, men det gläder mig.
Jag trodde hon typ dömdes om och om igen.
Vad bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nej, det riktigt sorgliga och skrämmande empatilösa är att en snart 40-årig gift man med två små barn missbrukade i flera år kokain, var otrogen och förstörde familjen. Med din vokabulär, med hatare i var och varannat inlägg, en familjehater.

lol, är det så? Jag skippar alltid Ottoplommons inlägg men inleder hen sina med ”Kära trångsynta hatare”?
Citera
2025-05-12, 07:10
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det fetade. Tror du på det? Att Måns förstörde familjen i flera år?
Låt oss gå tillbaka till flytten till Sverige.
Då sa Ciara att de ville prova på att bo i Sverige. Hon skulle sätta sig på skolbänken och lära sig Svenska och försöka komma in i Svenska samhället. Varannan vecka skulle hon bo i Sverige och varannan vecka i UK hos sin son.

Inget prat om att det var synd om barnen att de inte fick växa upp med brodern.
Detta för att Ciara visat stor förståelse för hur jobbigt det varit för Måns att pendla i 8 år.
Därför flyttade de till Sverige. Och enligt Ciara hade Sverige bättre skolor än England.
Och hade det hållt mellan dem så hade ju Ciara fortsatt att pendla mellan Sverige och UK tills sonen vuxit upp. Eller hur?

Om bara hälften av vad du skriver var sant så hade väl aldrig någonsin Ciara och barnen flyttat hit.
Isåfall är hon både galen samt totalt oansvarig.
Hon åkte på semester ensam förra sommaren och "galen och oansvarig" som hon var lämnade hon barnen med deras pappa!

Det troliga är att Ciaras känslor för Måns tagit slut. Hon vill skiljas och flytta tillbaka till UK.
Utan Måns är det ju inget som håller henne kvar här och någon Svensk artistkarriär blev det ju inte heller.
Och då vill hon ha den hermetiska vårdnaden om barnen eftersom det är enklast för henne själv.
Samt mest ekonomiskt fördelaktigt med heltids underhåll.
Vid varannan vecka blir det inget underhåll.

Och vad gör man då? Förtalar maken samt okynnes anmäler honom för en knuff.
Allt för att ge honom så mycket dålig publicitet som möjligt inför skilsmässan. Måns har inte förtalat Ciara med ett ord.
Och han kan inte anmäla henne för förtal pga hänsyn till deras barn. Men det skulle han kanske överväga.

Missbruk är svårt. Ge Måns en ärlig chans att sluta.
Och jag tror att det skulle funka med att Måns fick den hermetiska vårdnaden om barnen.
För var Ciara beredd att pendla varannan vecka som gift kan hon ju även gör det som skild.
Var det ok att lämna barnen med Måns då varannan vecka , så är det ok nu också.
Det var väl i höstas de flyttade hit, så ej länge sedan . Rätta mig om jag har fel.

Och förstörde därmed familjen. Jag menade att effekten av att systematiskt vara t.ex. otrogen bryter ner tilliten. Missbruk, otrohet bryter ner en relation som till slut även påverkar barnen. Det ser vi nu.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-12 kl. 07:13.
Citera
2025-05-12, 07:52
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Då sa Ciara att de ville prova på att bo i Sverige. Hon skulle sätta sig på skolbänken och lära sig Svenska och försöka komma in i Svenska samhället. Varannan vecka skulle hon bo i Sverige och varannan vecka i UK hos sin son.

Detta för att Ciara visat stor förståelse för hur jobbigt det varit för Måns att pendla i 8 år.
Därför flyttade de till Sverige. Och enligt Ciara hade Sverige bättre skolor än England.
Och hade det hållt mellan dem så hade ju Ciara fortsatt att pendla mellan Sverige och UK tills sonen vuxit upp. Eller hur?

Om bara hälften av vad du skriver var sant så hade väl aldrig någonsin Ciara och barnen flyttat hit.
Hon åkte på semester ensam förra sommaren och "galen och oansvarig" som hon var lämnade hon barnen med deras pappa!

Det troliga är att Ciaras känslor för Måns tagit slut. Hon vill skiljas och flytta tillbaka till UK.
Utan Måns är det ju inget som håller henne kvar här och någon Svensk artistkarriär blev det ju inte heller.
Och då vill hon ha den hermetiska vårdnaden om barnen eftersom det är enklast för henne själv.

Allt för att ge honom så mycket dålig publicitet som möjligt inför skilsmässan. Måns har inte förtalat Ciara med ett ord.
Och han kan inte anmäla henne för förtal pga hänsyn till deras barn. Men det skulle han kanske överväga.

Och jag tror att det skulle funka med att Måns fick den hermetiska vårdnaden om barnen.
För var Ciara beredd att pendla varannan vecka som gift kan hon ju även gör det som skild.
Det var väl i höstas de flyttade hit, så ej länge sedan . Rätta mig om jag har fel.

Ett Mums-Mums-Sekt inlägg eller är det bara ett extremt svagbegåvat inlägg, vilket nu än av dessa som är fallet så tycker jag synd om dej! - Måns har knullat och knarkat bort sitt förhållande, sina barn, samt mest troligt sin karriär, bra jobbat!
Citera
2025-05-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmonstret
Ännu en kändiskille som blir dumpad av en karriärs/boss/kändiskvinna.

Måns, ett tips, nästa gång du dejtar, välj en ung VANLIG icke-karriärs/boss/kändiskvinna, så ökar du chanserna BETYDLIGT att bli lycklig.

Ska han förstöra för en ung kvinna?
Citera
2025-05-12, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ett Mums-Mums-Sekt inlägg eller är det bara ett extremt svagbegåvat inlägg, vilket nu än av dessa som är fallet så tycker jag synd om dej! - Måns har knullat och knarkat bort sitt förhållande, sina barn, samt mest troligt sin karriär, bra jobbat!

Det vettigaste någon har skrivit i tråden hittills

Skrämmande med denna lilla grupp människor med konton registrerade i samband med att allt detta uppdagats som gör allt de kan för att försvara M och framställa C som en ulv i fårakläder. Många saker som är ren fakta har ifrågasatts eller förnekats av dessa konton

Det är fakta att rätten, en enig rätt, anser att M s missbruk påverkar hans föräldraförmåga och att barnen har en tryggare emotionell anknytning till England

Det är fakta att C är den förälder som tagit störst ansvar för barnen

Det är fakta att rättens undersökning entydigt kommit fram till att barnen har en positiv relation till sin storebror och det är fakta att M försökt övertyga rätten om att relationen är ”förstorad”

Det är fakta att rätten kommer fram till att M är onyanserad och kategorisk både kring sitt missbruk och barnens relation till sin storebror
Citera
2025-05-12, 08:32
Medlem
Vem fan kom på "Mums mums" till Måns?
Citera
2025-05-12, 08:49
Medlem
Citat:

Mycket glad att du inte sitter och dömer i svenska domstolar för du förespråkar alltså att ge hermetisk vårdnad till en missbrukare.

Det är väldigt långt ifrån att ha barnens bästa i åtanke……..

Det finns just nu inga bevis som lyfts fram som påvisar att C skulle vara en olämplig förälder, mer än att vittnena runt M säger att hon är lite rörig

Här i tråden säger man att hon är olämplig som förälder för att hon inte lagar mat från grunden, att hon åkt ensam på semester en gång och att hon vid tillfälle druckit vin när hon varit med sitt barn ALLTSÅ SÅNA SAKER SOM 99.99% AV ALLA FÖRÄLDRAR GÖR???????!!!!!!!!! Tycker det luktar helt vanlig ” mom shaming ” om detta och framför allt ställt bredvid att M alltså missbrukar, har brukat droger runt barnen (Vilket framkommer i nannyns vittnesmål), tycker att barnen ska uppfostras av sin nanny och varit frånvarande stora delar av barnens liv för att han jobbat. Dubbelmoralen……
Senast redigerad av katperlom 2025-05-12 kl. 09:01.
Citera
2025-05-12, 08:53
Medlem
Citat:

Bra skrivet, de som är emot M kan inte svara emot dig så de väljer att nonchalera dig istället. Måns har aldrig sagt något ont om henne innan för det är helt enkelt så man uppför sig. Det tror tyvärr andra stämmer och är det rätta naiva som de är. De har inte förmågan att genomskåda helt enkelt. Det sagda ordet i media/ intervjuer är inte alltid det sanna.
Citera
2025-05-12, 09:08
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:

Mycket bra skrivet och sammanfattat. Det finns några mycket intressanta punkter listade som åtminstone antyder att CJ för inte så länge sedan inte verkar ha funnit situationen så hemsk som den målas upp här ...

Jag kan tänka mig ytterligare ett tillägg, jag vet inte om det redan har nämnts här.

När det gäller de två barnens uppväxt med sin äldre bror. Domen visar att han bara är hos Ciara var fjortonde dag, han verkar bo mest hos sin far!
Så bröderna skulle bara se varandra varannan vecka för det mesta. Så jag förstår inte varför de flesta här lägger upp det som ett stort argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in