2025-05-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nä men jag har lusläst alla offentliga dokument från deras sammanträde dvs både m och cs sakframställan

Det är ett faktum att C kan bevisa att de båda bakom stängda dörrar pratar om flytten som temporär, ett test, ett prov för att se om dom kan lappa ihop relationen eller inte och det är ett faktum att m lovat henne att inte hindra henne från att flytta hem med barnen om det skiter sig
Utan att du direkt slår på hatet - har du något som visar att han inte ska hindra hennes hemflytt? Du får tänka på att det bara är du som sett dokumenten. Lite svårt att skapa sig en egen bild då.
Citera
2025-05-06, 22:14
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag spelar inte oförstående. Jag är. Varför hade hon inte haft jobb om hon vittnade till Ciaras fördel? Hade inte Ciara behållt henne som Nanny om hon vann målet, eller vad menar du?

Det är helt uppenbart att C inte har råd att anställa en nanny själv, ja.
Senast redigerad av katperlom 2025-05-06 kl. 22:19.
Citera
2025-05-06, 22:16
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Utan att du direkt slår på hatet - har du något som visar att han inte ska hindra hennes hemflytt? Du får tänka på att det bara är du som sett dokumenten. Lite svårt att skapa sig en egen bild då.

Formulerade du dig fel nu? Antar att du menar om jag har något som talar för att han inte ska tillåta en hemflytt med barnen?
Citera
2025-05-06, 22:30
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Och väl när hovrätten tar upp fallet för prövning sedan förhandling kan dra långt in till hösten!

Mål om överflyttning ska behandlas skyndsamt.
Beviljar hovrätten prövningstillstånd kan det handla om kanske en månads handläggningstid där.
Så ett eventuellt HR-beslut skulle kunna avkunnas innan mitten av juni.

Vid en HD-prövning (där prövningstillstånd beviljas "sparsamt") kan det dröja lite längre och då kanske det landar på i början av hösten. Om man får gissa.
Citera
2025-05-06, 22:34
Medlem
Citat:
En grej jag inte förstår:

Det finns svart på vitt att M lovat med tydliga bevis att inte hindra C från att flytta hem till England med barnen om det inte funkar att bo i Sverige. Detta är Cs största rädsla att han ska göra

Nu sitter vi här o han gör allt han kan för att hindra henne

Hur kan folk ens försvara honom? Tycker ni att han verkar som en nice person?

Förstår inte heller. Så genomvidrigt så det är svårt att få fram orden
Citera
2025-05-06, 22:41
Medlem
Citat:
En grej jag inte förstår:

Det finns svart på vitt att M lovat med tydliga bevis att inte hindra C från att flytta hem till England med barnen om det inte funkar att bo i Sverige. Detta är Cs största rädsla att han ska göra

Nu sitter vi här o han gör allt han kan för att hindra henne

Hur kan folk ens försvara honom? Tycker ni att han verkar som en nice person?

En grej jag absolut inte förstår , om jag hade varit så rädd och orolig samt misstrott min partner som C ,ja då hade jag begärt skilsmässa på direkten. Hade inte ens funderat på att flytta till Sverige och utsätta barnen för detta.
Citera
2025-05-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Intressant att du lägger vikt vid vad jag skriver. Ser nu att domstolen kan avslå eftersom skilsmässa löper parallellt. Det har jag inte beaktat i mina inlägg. Men barnens bästa ska tas i beaktande även nu. Utgången i slutändan blir oavsett Måns bristande föräldraförmåga. Självklart samarbetar Måns, han har absolut inget val. Vad tror du själv - tror du att domstolen finner Måns som bästa alternativet vad gäller barnens hemvist, dvs "vingården" i Staffanstorp?
Det har ju varit barnens hemvist det senaste året. Och det är väl inte en krog heller!
Utan en lantgård med vindruvsodlingar. Verkligen en idyll.
Citera
2025-05-06, 22:43
Medlem
Citat:
Det är helt uppenbart att C inte har råd att anställa en nanny själv, ja.
Framgår det av dokumenten eller vet du detta på något annat sätt? Jag menar han ska ju ändå betala både bostad, underhåll för barnen - och underhåll till Ciara (om hon inte kan själv)?
Citera
2025-05-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
En grej jag absolut inte förstår , om jag hade varit så rädd och orolig samt misstrott min partner som C ,ja då hade jag begärt skilsmässa på direkten. Hade inte ens funderat på att flytta till Sverige och utsätta barnen för detta.
Självklart inte. När det är dags att gå skilda vägar då reviderar man bakåt och minns allt som varit mindre bra.
Händelser man inte tidigare har klagat på.
Så det blir mycket efterhandskonstruktioner. Inget är nytt under solen.
Citera
2025-05-06, 22:50
Medlem
Citat:
Formulerade du dig fel nu? Antar att du menar om jag har något som talar för att han inte ska tillåta en hemflytt med barnen?
Ser inte riktigt skillnaden? Men vilket som - har du det?
Citera
2025-05-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Angående överflyttningsmålet

Några saker att fundera över, om man gillar att spekulera i utgången:

- Det kanske inte går att utesluta att tingsrätten (i överflyttningsmålet) anser att eftersom det redan i andra domstolar har påbörjats en prövning (om var barnen ska ha sitt boende) så avslås CJ:s ansökan om överflyttning?
(Andra påbörjade prövningar = skilsmässoansökningarna i UK/ Sverige)

- Blir det ett datum-tekniskt resonemang, om tidpunkt för kvarhållande / åberopande av hemvist-tidpunkt <-> påbörjad annan process? Eller är dessa tidpunkter ganska enkla att reda ut? Här kan det vara av betydelse när CJ uttryckte att hon ville resa tillbaks med barnen till UK/avbryta "prövo-boendet i Sverige?

- Och hur kommer domstolen bedöma CJ/MZ-överenskommelsen inklusive det som CJ hävdar: rätt att få avbryta prövo-boendet och återvända till UK med barnen?

- Hur kommer tingsrätten se på att MZ beslagtagit barnens pass, enligt CJ i slutet av feb + i början av mars? Kvarhållande eller ej?

- Och så det självklara: I vilken grad har barnen nu fått eventuell hemvist, socialt mm i Sverige?

Övrigt
"Det domstolen ska ta ställning till är om bortförandet eller kvarhållandet var/är olovligt och om barnet ska återföras eller inte. Domstolen ska alltså inte ta ställning i vårdnadsfrågan eller bedöma vem av er som är mest lämplig som vårdnadshavare."

Utrikesdepartementet har en informationsskrift om olovligt bortförande/kvarhållande
Tack för klargörande info. Uppskattas!
Citera
2025-05-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Preskribering på narkotika är betydligt mer än 10 veckor..tror du själv på att han lagt av? Varför slutade han inte för länge sedan? Lämpligt att sluta just när det kommer upp i dagsljus...hans yngsta är väl runt 2 år, innebär att han, enligt Måns själv, knarkat hela grabbens liv. Stackars barn
Ja jag tror att Måns lagt av. Men det kommer att ta lång tid att bli av med suget.
Varför vill ni inte ge pågen en chans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in