Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
En grej jag inte förstår:

Det finns svart på vitt att M lovat med tydliga bevis att inte hindra C från att flytta hem till England med barnen om det inte funkar att bo i Sverige. Detta är Cs största rädsla att han ska göra

Nu sitter vi här o han gör allt han kan för att hindra henne

Hur kan folk ens försvara honom? Tycker ni att han verkar som en nice person?
Jag fårstår inte vilka de tydliga bevisen är?
Jag kanske har missat dom (återigen svårt när man inte kan se eller läsa själv)?
Iaf så kanske han har ändrat sig? Pga orsaker vi inte känner till? Jag vet inte. Ingen annan här heller, tror jag.
Men det verkar som att faktum kvarstår att hon lät dem flytta till Sverige - trots allt.
Citera
2025-05-06, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ser inte riktigt skillnaden? Men vilket som - har du det?

Det finns ingenting i materialet från M som redogör för att England tex skulle vara en dålig plats för barnen att växa upp på eller att C skulle vara olämplig som förälder.

Värt att veta är att en tredje advokat uppdragits att medla i frågan före förhandlingen utan att lyckas.
Citera
2025-05-06, 23:08
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag fårstår inte vilka de tydliga bevisen är?
Jag kanske har missat dom (återigen svårt när man inte kan se eller läsa själv)?
Iaf så kanske han har ändrat sig? Pga orsaker vi inte känner till? Jag vet inte. Ingen annan här heller, tror jag.
Men det verkar som att faktum kvarstår att hon lät dem flytta till Sverige - trots allt.

SMSen dom emellan där han skriver att han ”obvs” inte kommer hindra henne att flytta hem med barnen. Hela provflytten till Sverige var villkorad av detta.
Citera
2025-05-06, 23:29
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
WHAT!? Det här tycker jag är enormt graverande för Måns. Cirka 8 månader sedan, det är nyss i sammanhanget. Inte en chans att han glömt detta utan det var list. För det skrevs inget fast hon bad om det?

Hon låter redan här otrygg, orolig och utlämnad. Med rätta. Hon skulle följt sin magkänsla och stannat i England.

Det är ju som han lockat hit dem i en fälla ( Ciara hade väl brutit/velat ha skilsmässa förra året, så det hela var ju ett projekt med osäker utgång) för att få barnen till Sverige.

Ponera att Ciara börjar förstå det, och Måns söker sedan skilsmässa i Sverige för ekonomiska fördelar, efter att hon tagit ansvar för barn och försökt upprätthålla en ok fasad för familj medan han har drogat sönder sig själv och familjen och knullat runt utan att dölja det speciellt väl. Sen toppar han det med att bli aggressiv och går över grönsen.

Svärsonen från Helvetet.

Här är han, skyller igen på andra att han inte dök upp i Nyhetsmorgon och vaknade klockan 12 till 62 missade samtal.
”Det var faktiskt ingen som hade sagt till mig att jag skulle till Nyhetsmorgon”.
Nej nej, för han bokas säkert till tv-intervjuer utan att först bli tillfrågad.
https://www.tv4play.se/korthet/734a2b8a72317e8ce57f/darfor-dok-mans-zelmerlow-inte-upp-i-nyhetsmorgon-62-missade-samtal?panelId=

Jag vet inte hur många ggr han sagt att han alltid går upp 12 på dagen.
Citera
2025-05-06, 23:31
Medlem
Citat:
Det finns ingenting i materialet från M som redogör för att England tex skulle vara en dålig plats för barnen att växa upp på eller att C skulle vara olämplig som förälder.

Värt att veta är att en tredje advokat uppdragits att medla i frågan före förhandlingen utan att lyckas.
Jo, jag såg det. Uppenbarligen kan de inte prata direkt med varandra. Såg ingenstans att han misslyckats dock.
Finns det något i materialet från Ciara som säger att Sverige skulle vara en dålig plats att växa upp på eller som direkt pekar ut Måns som olämplig pappa?
Citera
2025-05-06, 23:31
Citat:
Nej precis som du skriver så skrevs det aldrig något sådant dokument trots att hon ber om det vid två dokumenterade tillfällen och trots att han skriver att han ”obvs” inte skulle hindra henne från att flytta hem med barnen

Hon skriver rakt ut att hon är orolig för precis det här och nu sitter hon här i detta som hon varit rädd för

Jag tycker så jävla synd om henne och jag äcklas verkligen av alla månsvurmare här som inte gör annat än att misstänkliggöra henne

Det finns svart på vitt att han lovat henne att det här är en temporär flytt. Folk väljer ändå att ha hans rygg. Tappar allt hopp

Jag med och det gäller även ansvarig för tex Tovastugan som inte bokar av honom.
Citera
2025-05-07, 00:06
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Min källa är hela släkten som jobbat i förlagsvärlden samt journalister jag känt.
Även helt vanliga affärsidkare och privatpersoner kan be lokaltidningen om att de gör ett reportage om dem.
Det är inte så att tidningar själv snokar upp intressanta entreprenörer och vill så gärna skriva om dem.
Det är folk som behöver publicitet. De får inte betalt bara gratis reklam.
Jag skulle kunna nämna kändisar som ofta gjort detta mot betalning men mitt bättre jag vill inte hänga ut någon.

Nja. Kan nämna att en som berättat det själv är Torsten Flink. När han var trött på att vara pank så ringde han en tidning och
"horade för pengar" som han sa. En intervju som han fick ett antal laxar för. Fem siffrigt.
Det är allmänt känt för kändisarna iallafall. Har ju känt några sådana också.

EDIT: Måns har tillgångar i hus. Vad tror du värdet på en villa i Båstad är? Eller en utanför London?
Eller vingården i Staffanstorp?

Bullshit som vanligt från dig, och inga som helst bevis för ditt påstående att "de flesta kändisar som har ont om stålar förekommer i damtidningar titt som tätt, inte pga att de är så populära utan pga att de säljer sig till tidningen, och får väldigt bra betalt för ett hemma hos reportage".

Är möjligt att skvallertidningar betalade kändisar för 30 år sen eller mer när de tjänade pengar på lösnummer, men nu gör ingen tidning det.

Måns äger inte vingården, och huset i Båstad har han fått i gåva av pappan. De är alltså inte tillgångar han varit flitig och jobbat ihop.
Citera
2025-05-07, 00:09
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Det var det väl en coatch (inte sponsor)som han har kontakt med varje dag. 12-stegsprogrammet ingår i rehab.
Om han gör det hemma med en drogterapeut eller borta, spelar det någon roll?
Huvudsaken han blir fri från kokain.

Kontaktpersonen kallas sponsor i 12-stegsprogrammet, och man kan välja vem man vill som kontaktperson, t ex en vän. Skulle inte förvåna mig om det i Måns fall är hans manager eller nån skivbolagsperson som han ändå pratar med varje dag.

Jovisst, det viktiga är att han slutar med kokain, men han framstår inte som särskilt engagerad. Han tog kokain för att han ville ta kokain, och nu slutar han för att han måste, inte för att han vill. Är stor risk att det blir som med sexmissbruket och den terapin, dvs noll resultat.

Det enda som talar för att han kommer sluta är att han har allas ögon på sig. Så vi får väl hoppas att det har effekt då, för hans egen "beslutsamhet" lär inte räcka.
Citera
2025-05-07, 00:09
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:

Ja, riga narkotikabrott. Men pga att det var ett tag sedan är det troligt att det är preskriberat.
Plus att Måns slutat och börjat i rehab sedan 10 veckor tillbaka.. Då brukar det inte leda till polisanmälan.
Och utan polisanmälan och dom, inget brott.

Ciara har visst begått brott. Två gånger har hon gjort sig skyldig till förtal. Är det dessutom lögnaktigt (våld?) så är det värre.
Det kan ligga henne i fatet i rättegången.

Sms räknas ej som bevis. Det går att mixtra med mobiltelefoner. Så isåfall måste polisens tekniker tömma hennes mobil.

Preskriptionstiden för ringa narkotikabrott är två år.

En anmälan påverkas inte av att någon börjat i rehabilitering, däremot kan man få mildare straff vid en dom (man kan slippa fängelse och istället dömas till att gå igenom en behandling).

Så du menar att Måns narkotikabrott är inget brott pga att anmälan och dom saknas, men Ciaras påstådda förtal är ett brott trots att anmälan och dom saknas?

SMS räknas visst som bevis, och används ofta i olika brottmål, som narkotikabrott och skjutningar etc.

Du lider uppenbarligen av nån störning. Finns ingen normal människa som sitter och hittar på saker hejvilt och hela tiden som du gör.
Citera
2025-05-07, 00:10
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Handlar inte om att han känner sig kränkt.

Hon är dokumenterat brottslig. Måns är INTE dokumenterat brottslig. Det är skillnaden. Måns kan ha varit ett svin, men det är inte på något sätt mätbart eller ens brottsligt att vara ett svin. Hans påstådda narkotikabrott är heller inte mätbart, liksom den påstådda misshandeln.

Jo, det handlar om ifall Måns känner sig kränk – och utan anmälan ingen dom.

Och utan dom är man enligt oskuldspresumtionen att betrakta som oskyldig eftersom motsatsen inte har bevisats. Erkänner man brottet är man givetvis skyldig ändå, men inte dömd.

Måns erkända narkotikabrott, inte påstådda som du påstår, är erkänt, dokumenterat och brottsligt.

Det Ciara nämnde på Instagram hade kommit ut ändå, även om hon inte nämnt det. Och folk hade blivit lika upprörda oavsett var de läst det först – på Instagram eller i Expressen.
Citera
2025-05-07, 00:10
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
JÄVLAR!!!
Vad är han för psykopat???!!!

Han ljuger ohämmat och saknar uppenbarligen både samvete, ånger, konsekvenstänk och medkänsla. Och så otrohet, misshandel, kokain, andra substanser och alkohol ovanpå det. Stackars, stackars Ciara och barnen!
Citera
2025-05-07, 00:11
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det räcker när barnen uppenbarligen haft en pappa som är eller nyligen varit missbrukare. Finns inte en chans att domstolen beslutar att barnens hemvist ska vara i Staffanstorp.

Jag tror verkligen inte det heller. Missbruket måste spela in och kommer spela in. De kan inte döma mot all sans och vett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in