Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Fetade 1/
Har jag sagt det? Det var värst och inget jag känner igen.
Kan du kopiera min text på det uttalandet?
Fetade 2/
Står det i flashbacks regler?
Jag tror det blir bättre diskussioner om folk bemöter och ifrågasätter än bara sväljer alla påståenden med hull och hår.
Tråden heter inte "Tråden med Lögnaktigt förtal av kändis X "
Även om det är en Skvaller tråd så bör man ju kunna belägga sitt skvaller med omständigheter och hänvisa till sin källa.
Skulle du själv vilja bli uthängd i en tråd och bli smutskastad med påståenden hit och dit som inte går att bevisa? Av vilt främmande människor som du aldrig träffat eller pratat med?
Som inte känner dig och absolut inte vet något som helst om dig.
Kan du ens tänka in dig i den situationen? Ett drev mot dig själv med sjuka anklagelser och hittepå utan några säkra belägg eller bevis alls. Jag tror du saknar den förmågan att göra det faktiskt.
Men du tycker säkert det är jättekul att sparka på andra. Så länge det inte är du själv som blir misshandlad med sparkar och slag.
EDIT: Och så är det korrekta talesättet; " Binda ris åt egen rygg" Och inte; "ni gör ris åt egen bak".
Man kan lära sig mycket på flashback om man vill.
Jag vet precis vad det vill säga att uppleva ett drev, tro mig! Been there. Om du med drev menar att en oskyldig person utsätts för en massa hat, anklagelser som inte är sanna och uteslutning.
Men detta är varken något drev eller att sparka på någon. Detta handlar om att få fram sanningen, samt att vädra åsikter, tankar, känslor, erfarenheter om personen i stort.
Sanningen är vad jag gillar. INTE bortförklaringar, mörkanden osv för det anser jag är FEGT.
Dessutom ogillar jag starkt censur!! Frihet i diskussioner, tack! Inte näpsanden och försök till kväsanden av det slag du och dina gelikar kommer med.
Måns skulle vinna tillbaka EN DEL av det han nu förlorar om han hade guts nog att stå för vad han gjort, och gör, istället för att försöka rädda sin helylle-image. Den har han själv redan förstört, vilket han är mycket medveten om.
(Att leta fram det du skrev, ditt fetade, bland dina femtioelva desperata inlägg i tråden, är inte på min priolista, sorry. Du vet nog själv vad du skrivit, och har du dåligt minne kan du själv gå tillbaka och kolla efter).