2025-04-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Självklart, har man barn ihop och beter sig så, så ligger man på en fruktansvärt låg nivå.

Då finns det miljontals människor här i världen som är omogna och tramsiga då enligt dig. För det är högst vanligt att inte följa sina barns mamma/pappa efter separation. Alla jag känner i stort sett inklusive mig själv.
Kan räkna upp hundra stycken bara nu i huvudet.
En som är väldigt känd är ju Pernilla Wahlgren som delar många barn med Emilio. Och de följer inte varandra på instagram.
Citera
2025-04-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling
Måns följer både Azra och Marie på instagram. Men ingen av dom följer han tillbaka. Säger ju en hel del om att dom inte vill ha med rövhatten att göra.

Edit : Måns följer även Ciara men inte heller hon har intresse att följa honom längre.
Jag kan bara utgå ifrån mig själv. Och jag har inget intresse att följa gamla X.
Känns ju som Stalking. Däremot har jag kontakt och umgås även med mitt barns far.

Då är kanske Måns en mognare person än CJZ.
Läste i nöje kvällsblaska att CJZ gått ut på IG och förklarat tatueringen av en sax som både hon och Danspartnern Martin gjorde.
Det skulle vara ett minne av att de blivit "bortklippta" från Lets dance.!?
En mer barnslig samt omogen förklaring har jag nog inte hört!
Jag tror nog att saxen har en djupare symbolik.
Att CJZ har klippt banden med sin man, ivrigt påhejad av Martin.

Mitt intryck av CJZ är att hon tycks vara omogen. Att figurera med Camilla Läckberg på IG plus hennes tidigare skriftliga inlägg på IG.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-04 kl. 17:09.
Citera
2025-04-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vet inte vart du vill komma med detta men kanske inte så konstigt att de inte följer tillbaka eftersom han inte alls följt dem tidigare utan bara nu, sedan någon eller några månader tillbaka. De kanske inte ens upptäckt det?

Vad tror du att anledningen till att han började följa dem är?
Citera
2025-04-04, 16:51
Medlem
Citat:
För det är högst vanligt att inte följa sina barns mamma/pappa efter separation.
Men om det INTE är barn inblandat är det å andra sidan väldigt konstigt att inte följa sina ex, eller? Då måste det vara för att man är en ordentlig rövhatt. Väldigt motsägelsefullt.
Citera
2025-04-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Vad tror du att anledningen till att han började följa dem är?
Ingen aning, faktiskt. Kanske någon svartsjuk därhemma som han inte längre måste förhålla sig till.
Citera
2025-04-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ingen aning, faktiskt. Kanske någon svartsjuk därhemma som han inte längre måste förhålla sig till.

Du tror inte att det handlar om att han vill hålla ett öga på dem? Eller att han vill signalera till dem att han håller ett öga på vad de skriver och vilka inlägg de gillar?
Citera
2025-04-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Du tror inte att det handlar om att han vill hålla ett öga på dem? Eller att han vill signalera till dem att han håller ett öga på vad de skriver och vilka inlägg de gillar?
Haha, nej det tror jag inte! Vad skulle det göra för skillnad? Tror inte de är rädda för honom.
Citera
2025-04-04, 17:10
Medlem
Citat:
Men om det INTE är barn inblandat är det å andra sidan väldigt konstigt att inte följa sina ex, eller? Då måste det vara för att man är en ordentlig rövhatt. Väldigt motsägelsefullt.

Nu handlar det om att ingen av Måns ex följer honom. Men han följer alla hans ex.
Så ja, det signalerar att han är ett rövhål ja, med allt annat vi redan vet om konstanta svek med otroheter osv. Azra beskrev 2016 att han inte hade behandlat henne schysst, därav uppbrottet 2014. Men att det nu satsar på nytt med hjälp av terapi.
Sen en månad senare lovebombar han Ciara.

Signalerar det till dig att den där Måns är verkligen Mumsmums han mot sina tjejer?

Tycker det talar sitt tydliga språk att han är ett rövhål och nu är dom glad för att slippa honom, och har inget intresse alls att följa honom på sociala medier. Varför skulle dom? Dom vet nog mycket väl att allt han skriver och lägger ut ändå är bara en falsk fasad. Dom har sett den riktiga Måns bakom ytan.
Citera
2025-04-04, 17:20
Medlem
Citat:
Haha, nej det tror jag inte! Vad skulle det göra för skillnad? Tror inte de är rädda för honom.

Har du någonsin hört talas om begreppet coercive control?

Serneholts nakenbilder läckte några månader efter att de gjort slut. Sen försvann de från internet, för att dyka upp här på Flashback igen i samband med att MZ och CJZ skilsmässa tog en ganska dramatisk vändning. Jag sade då att det luktade hämndporr.

Det du beskriver om att MZ följer Serneholt och sitt andra ex Azra, men att han började följa dem först för någon månad sedan, låter inte helt sunt i mina öron. Det låter som att han potentiellt har ett kontrollbehov.

Jag kan inte påstå att jag vet om MZ har dysfunktionella relationsmönster, men allt jag sett hittills pekar i den riktningen. Coercive control är väldigt vanligt förekommande i dysfunktionella relationer, och upplevs som extremt obehagligt för den som utsätts för det.

Jag kan varmt rekommendera att du läser på om red flags 🚩 och dysfunktionella relationer, för det låter som om du lever oerhört oskyddat. Och det ökar risken för att du själv skulle kunna drabbas.
Senast redigerad av Kvitter-Splitter 2025-04-04 kl. 17:28.
Citera
2025-04-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fetade 1/
Har jag sagt det? Det var värst och inget jag känner igen.
Kan du kopiera min text på det uttalandet?

Fetade 2/
Står det i flashbacks regler?
Jag tror det blir bättre diskussioner om folk bemöter och ifrågasätter än bara sväljer alla påståenden med hull och hår.
Tråden heter inte "Tråden med Lögnaktigt förtal av kändis X "
Även om det är en Skvaller tråd så bör man ju kunna belägga sitt skvaller med omständigheter och hänvisa till sin källa.

Skulle du själv vilja bli uthängd i en tråd och bli smutskastad med påståenden hit och dit som inte går att bevisa? Av vilt främmande människor som du aldrig träffat eller pratat med?
Som inte känner dig och absolut inte vet något som helst om dig.
Kan du ens tänka in dig i den situationen? Ett drev mot dig själv med sjuka anklagelser och hittepå utan några säkra belägg eller bevis alls. Jag tror du saknar den förmågan att göra det faktiskt.

Men du tycker säkert det är jättekul att sparka på andra. Så länge det inte är du själv som blir misshandlad med sparkar och slag.

EDIT: Och så är det korrekta talesättet; " Binda ris åt egen rygg" Och inte; "ni gör ris åt egen bak".
Man kan lära sig mycket på flashback om man vill.

Jag vet precis vad det vill säga att uppleva ett drev, tro mig! Been there. Om du med drev menar att en oskyldig person utsätts för en massa hat, anklagelser som inte är sanna och uteslutning.

Men detta är varken något drev eller att sparka på någon. Detta handlar om att få fram sanningen, samt att vädra åsikter, tankar, känslor, erfarenheter om personen i stort.

Sanningen är vad jag gillar. INTE bortförklaringar, mörkanden osv för det anser jag är FEGT.

Dessutom ogillar jag starkt censur!! Frihet i diskussioner, tack! Inte näpsanden och försök till kväsanden av det slag du och dina gelikar kommer med.
Måns skulle vinna tillbaka EN DEL av det han nu förlorar om han hade guts nog att stå för vad han gjort, och gör, istället för att försöka rädda sin helylle-image. Den har han själv redan förstört, vilket han är mycket medveten om.

(Att leta fram det du skrev, ditt fetade, bland dina femtioelva desperata inlägg i tråden, är inte på min priolista, sorry. Du vet nog själv vad du skrivit, och har du dåligt minne kan du själv gå tillbaka och kolla efter).
Citera
2025-04-04, 17:29
Medlem
Citat:
Nu handlar det om att ingen av Måns ex följer honom. Men han följer alla hans ex.
Så ja, det signalerar att han är ett rövhål ja, med allt annat vi redan vet om konstanta svek med otroheter osv. Azra beskrev 2016 att han inte hade behandlat henne schysst, därav uppbrottet 2014. Men att det nu satsar på nytt med hjälp av terapi.

Signalerar det till dig att den där Måns är verkligen Mumsmums han mot sina tjejer?

Tycker det talar sitt tydliga språk att han är ett rövhål och nu är dom glad för att slippa honom, och har inget intresse alls att följa honom på sociala medier. Varför skulle dom? Dom vet nog mycket väl att allt han skriver och lägger ut ändå är bara en falsk fasad. Dom har sett den riktiga Måns bakom ytan.
Så kan det vara. Men jag tror det där är rätt vanligt bland män, vad jag själv har erfarit.
Att de alltid vill ha någon på kroken, någon som de håller på halster, samtidigt som de kollar runt på utbudet av kvinnor.
Och det är väl inte riktigt justé. Frågan är om de är medvetna om det själv?

Kvinnor nöjer sig generellt med en i taget. De lägger alla ägg i en korg och satsar på det.
Det är kanske något i mäns och kvinnors gener?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-04 kl. 17:33.
Citera
2025-04-04, 17:40
Medlem
Citat:
Azra beskrev 2016 att han inte hade behandlat henne schysst, därav uppbrottet 2014. Men att det nu satsar på nytt med hjälp av terapi.
Först och främst; var har hon pratat om deras uppbrott? Tror hon har en viss integritet och inte gjort det någonstans faktiskt.
Förutom i mer eller mindre dolda ordalag på sin egen blogg. Vilken jag faktiskt följde när det begav sig. Så, kan lova dig att det inte var riktigt så det gick till. Mer säger jag inte för hon om någon har inte något med detta att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in