2026-09-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Slarv kallas det. Men det förstår du väl själv att MZ var helt under isen i flera månader efter turbulensen med skilsmässan och allt helt otroligt förtal, ryktesspridning och smutskastning på sociala medier.
MZ drog sig undan världen och bara teg. Kastade sig in i arbetet med gården för att distrahera sig själv. Försökte väl bara att överleva. Konstigt?

EDIT: Japp. Det gjorde jag. Numer är förskola obligatorisk.
Men inte Dagis. Det är ändå MZ som betalt det mesta när det gäller barnen.
Vad är skillnaden på dagis och förskola?

Kan du ge något exempel på det otroliga förtalet, ryktesspridningen och smutskastningen?

Han bokade in sig på retreat där han flörtade med en kvinna genom att skriva lappar, är det ett exempel på hur han kämpade med att överleva? Eller öppnandet av sommarcafé? Att hans turné blev inställd borde ha lättat på arbetsbördan en del. Du försöker få det att framstå som att han i det närmaste blev sängliggande av sorg och depression. Men det är inte riktigt på den nivån, eller hur?
Citera
2026-09-07, 16:43
Medlem
Det är verkligen glädjande nyheter. Frikänd från alla åtalspunkter. Och mer än så. Att han dessutom får sina rättegångskostnader ersatta, vilka är nästan dubbelt så höga som det ursprungliga beloppet som målet gällde, visar väl hur orimligt det var att överhuvudtaget dra detta inför rätta och göra ett sådant enormt drama av det...

Som redan flera gånger har konstaterats av användare finns det betydligt värre kandidater som man hellre borde gå efter. Men vissa människor verkar ha bestämt sig för att till varje pris blåsa upp varje liten mygga som flyger omkring MZ till en fruktansvärd och monstruös elefant. Så skönt att de idag har fått en sådan flugsmäll.

Citat:
Nu frias alltså Zelmerlöw från samtliga åtalspunkter. Enligt tingsrätten har det inte framkommit något som ger anledning att ifrågasätta de uppgifter som han har lämnat under rättegången.

– Tingsrätten har ju uppfattat det här korrekt. Att det inte varit frågan om att han har velat lura staten på drygt tiotusen kronor, utan att det hela tiden har varit frågan om egentligen ett slarv från hans sida, säger hans advokat Hanna Lindblom nu.

Zelmerlöw får ersättning för sina rättegångskostnader på 20 356 kronor.
https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-atalad-for-bidragsbrott-tingsrattens-besked/
Citera
2026-09-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad är skillnaden på dagis och förskola?

Kan du ge något exempel på det otroliga förtalet, ryktesspridningen och smutskastningen?

Han bokade in sig på retreat där han flörtade med en kvinna genom att skriva lappar, är det ett exempel på hur han kämpade med att överleva? Eller öppnandet av sommarcafé? Att hans turné blev inställd borde ha lättat på arbetsbördan en del. Du försöker få det att framstå som att han i det närmaste blev sängliggande av sorg och depression. Men det är inte riktigt på den nivån, eller hur?
Nä, Det var hepp, hepp och klackarna i taket sommaren lång.
Och så var han så korkad att han trodde att han kunde blåsa försäkringskassan på lite småpengar.
Eller hur? Jag raljerar eftersom jag blir så trööött.
Jag kan hänvisa till den här långa tråden. Av ett litet fjäderdun blir det en hel perverterad hönsgård. Ni letar fel på allt MZ gör. Att han försökte hjälpa barnflickan genom att anställa henne i sitt företag tydde väl på att han kände ansvar för henne och försökte ge henne en ny inkomst.
De smutsade ni ner till att påstå att hon var MZ älskarinna! Verkligen sannolikt.
Citera
2026-09-07, 16:50
Medlem
Citat:
Hur känns det nu när MånsPetter själv har bekräftat i boken att turnen ställdes in för att han kastade bandet under bussen?
Att det nu har blivit så här och att han har berättat det på det här sättet visar framför allt en sak: att ni i flera månader har försökt att göra det ännu värre och blåsa upp det ännu mer än vad det egentligen är...

För det första bekräftas det i artikeln att det varken berodde på bristande efterfrågan från publiken eller arrangörerna. Något som ni i månader har försökt framställa som den främsta orsaken och sanningen.

Det berodde uppenbarligen främst på att hans musiker hade sagt nej, och att det utan veckolånga repetitioner med andra musiker skulle ha krävts för att leverera den vanliga kvaliteten. Veckolånga repetitioner under den värsta tiden av rättstvisten och därefter. Det är helt förståeligt att han mitt i denna mardröm hellre ville tillbringa sin tid med sina barn och annat.

Citat:
Och enligt honom var det inte bristande intresse från publik eller arrangörer som låg bakom beslutet – utan en spricka mellan honom och hans kompband The agreement.

Måns Zelmerlöw blev kallad till ett möte där hans manager Helene Wigren enligt Zelmerlöw sa:

”De som har tackat ja, vill inte spela med dig längre. Om vi måste ta in ett helt nytt band kommer det krävas flera veckor av repetitioner för att hamna på den nivå du vill ha.”
https://www.expressen.se/noje/sprickan-mellan-mans-zelmerlow-och-bandet/

Jag tycker däremot att det är sorgligt och tragiskt att hans vänner tolkade hans uttalande som att han ville kasta dem under bussen. Som man kan utläsa av citatet ur boken var det definitivt inte hans avsikt:

Citat:
”Under våra tjugo år tillsammans har jag absolut gjort bort mig ibland men inte på något allvarligt sätt. Förrän nu. Det måste vara därför de tror att detta är medvetet. Att jag velat dämpa mitt eget fall genom att hänga ut mina bästa vänner. Jag hade hellre tagit mitt liv.”

Måns Zelmerlöw skriver att han ”bönade och bad” att de skulle försöka släppa ”besvikelsen och stridsyxan”.

”Jag läser alla tre svaren, men vet inte hur jag ska reagera längre. Kommer vi hitta tillbaka till varandra efter det här? En av dem skriver att jag borde bli en bättre människa och åka till Baravara.”

Och hur det ser ut mellan dem just idag, drygt ett år senare, är oklart – kanske har de hunnit reda ut saken sinsemellan under tiden. Det har ju hänt mycket under tiden. Och några av dem uppträdde på samma evenemang som han i slutet av maj, och det såg inte alls ut som om de kategoriskt undvek varandra. Eller så har de uttryckt sig helt normalt om honom i intervjuer. Och som Lazydell skrev följer de honom fortfarande på Instagram, så hur det ser ut idag kan man inte säga med säkerhet utifrån.

Att gamla vänner efter en 20-årig historia till slut beslutar sig för att blicka framåt och begrava stridsyxan är inte ovanligt, oavsett hur mycket vissa här än önskar att konflikten ska pågå för evigt. Vi kommer säkert att få se någon gång om de har funnit varandra igen, vilket jag personligen hoppas.
Citera
2026-09-07, 16:58
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det känns förfärligt.
Så kan det gå när man själv inte tar del av vad som sagts. Det är förmodligen den enda intervju jag har missat med MZ genom åren (den var bakom en betalvägg) så därför gick jag enbart på vad som återgetts på andra ställen. Och där framgick inte den exakta ordföljd som nu i Expressen/hans bok.
Nu är det dock hans egna ord och jag tror givetvis på det han skriver.

Det finns en läxa att lära här och det är att ta del av flera sidor innan man uttalar sig. Så du, med alla dina oinsatta uttalanden, kanske ändå borde läsa boken, liksom jag tänker göra.

För övrigt noterar jag att dessa vänner från turnébussen fortfarande följer honom på instagram medan han inte längre följer dem. Som sagt - små utdrag berättar sällan hela historien.

Här sprider du dina psuedolögner precis som vanligt.

Du gör allt för att skydda kvinnomisshandlaren och kokainmissbrukaren givetvis.

Nu har han åkt dit för bidragsfuske med.

Haha clownshowen fortsätter.

Kvinnomisshandlare, kokainmissbrukare och bidragsfuskare.

Vilken fin trioegenskap MånsPetter har .
Senast redigerad av Jon10 2026-09-07 kl. 17:05.
Citera
2026-09-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Men herregud människa! Den fetade texten syftar på åsikten om att det verkar betyda mycket mer om var och av vem knarket hittades än att det faktiskt fanns knark!

Du vill ju inte förstå, vem som hittade det är sekundärt framför att det faktiskt fanns där. Att kokainet fanns där är ju hundra gånger värre än att reda ut vem som fann det och att ha åsikten om att det är en förmildrande omständighet när det faktiskt fanns där är väldigt märkligt.

MZ verkar inte förneka att det förekom kokain på hotellet den kvällen. Men det förklarar fortfarande inte de olika berättelserna om hur det upptäcktes.

Ciara skrev att städpersonalen hittade det och ställde frågor. Adelina skriver nu att ”vi själva hittade kokain”. Vilka var ”vi”, i vems rum befann de sig och under vilka omständigheter kom de in där? Om det var MZ:s separata rum är det knappast en oväsentlig fråga vad flera personer gjorde där.

Om MZ redan var uppe och tränade när sms:et skickades är det förstås inte konstigt att Ciara kontaktade honom via sms. Men man kan ändå fråga sig om meddelandet bara var avsett att informera honom eller om det också skrevs för att dokumentera händelsen. Sms:et kunde onekligen användas som bevisning senare.

Jag säger inte att någon planterade något. Men när barnflickan i rätten berättat att Ciara sagt att hon nästan skulle vilja ”plantera någonting för att få svar”, går det inte att avfärda frågor om tillgången till rummet, fyndet och de olika uppgifterna som betydelselösa. Hela händelseförloppet behöver gå ihop innan man drar tvärsäkra slutsatser.

En ytterligare fråga är hur de där och då kunde veta att det verkligen var kokain. Testades pulvret, erkände MZ direkt vad det var eller drog de slutsatsen enbart utifrån hur det såg ut? Ett vitt pulver kan knappast identifieras säkert med blotta ögat.
Citera
2026-09-07, 18:00
Medlem
Citat:
Nä, Det var hepp, hepp och klackarna i taket sommaren lång.
Och så var han så korkad att han trodde att han kunde blåsa försäkringskassan på lite småpengar.
Eller hur? Jag raljerar eftersom jag blir så trööött.
Jag kan hänvisa till den här långa tråden. Av ett litet fjäderdun blir det en hel perverterad hönsgård. Ni letar fel på allt MZ gör. Att han försökte hjälpa barnflickan genom att anställa henne i sitt företag tydde väl på att han kände ansvar för henne och försökte ge henne en ny inkomst.
De smutsade ni ner till att påstå att hon var MZ älskarinna! Verkligen sannolikt.
Jag tror att en solsemester med nannyn och MånsPetter har nämnts i tråden. Undrar om den drogs av som personalkonferens med verksamhetsplanering?
Citera
2026-09-07, 18:03
Medlem
Citat:
Du missade kanske att det finns obligatorisk avgiftsfri förskola?

Vad gäller bidragsbrottet så kan kammaråklagaren gå vidare till högre rätt. Vi får avvakta och se om det finns anledning att överpröva om slarv kan få bli en giltig orsak till försummelsen.

Förskola är det gamla dagis. Inte obligatorisk.

Förskoleklass är det gamla lekis. Numera obligatorisk
Citera
2026-09-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
MZ verkar inte förneka att det förekom kokain på hotellet den kvällen. Men det förklarar fortfarande inte de olika berättelserna om hur det upptäcktes.

Ciara skrev att städpersonalen hittade det och ställde frågor. Adelina skriver nu att ”vi själva hittade kokain”. Vilka var ”vi”, i vems rum befann de sig och under vilka omständigheter kom de in där? Om det var MZ:s separata rum är det knappast en oväsentlig fråga vad flera personer gjorde där.

Om MZ redan var uppe och tränade när sms:et skickades är det förstås inte konstigt att Ciara kontaktade honom via sms. Men man kan ändå fråga sig om meddelandet bara var avsett att informera honom eller om det också skrevs för att dokumentera händelsen. Sms:et kunde onekligen användas som bevisning senare.

Jag säger inte att någon planterade något. Men när barnflickan i rätten berättat att Ciara sagt att hon nästan skulle vilja ”plantera någonting för att få svar”, går det inte att avfärda frågor om tillgången till rummet, fyndet och de olika uppgifterna som betydelselösa. Hela händelseförloppet behöver gå ihop innan man drar tvärsäkra slutsatser.

En ytterligare fråga är hur de där och då kunde veta att det verkligen var kokain. Testades pulvret, erkände MZ direkt vad det var eller drog de slutsatsen enbart utifrån hur det såg ut? Ett vitt pulver kan knappast identifieras säkert med blotta ögat.
Kokainet är intressant!
1. När Ciara skriver
”Hej, jag såg just kokainet på golvet och sängbordet, städarna hittade det och har ställt frågor om det. Jag vet inte längre vad jag ska säga”
så svarar MånsPetter ”
Min spontana tanke var att ljuga om det. Men det ska jag inte göra. Kan vi prata om det i morgon öga mot öga?”
2. I domen från tingsrätten står följande:
SMS-korrespondensen den 22 februari skedde efter en utekväll i samband med Ciaras vernissage. Det hittades av Ciara eller hennes vän på hotellrummet. Han tog direkt kontakt med sin sponsor och påbörjade samtal för att bli ren. Detta drabbade inte barnen eftersom det skedde på ett hotell i Helsingborg, och barnen var inte närvarande.
3. Enligt Helle Schunnesson skriver MånsPetter i boken att anledningen till att det hittades kokain på hotellrummet är för att han hade bestämt sig för att sluta och spillde ut drogerna när han skulle göra sig av med dem.

Tre helt olika versioner från MånsPetter om en enda detalj i härvan. Nu drar du fram ytterligare en version om att det kanske var Ciara som planterade kokainet, eller om det kanske var druvsocker. Detta trots att MånsPetter har erkänt på tre olika sätt att det var kokain och att det var hans.
Citera
2026-09-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajsanB
Förskola är det gamla dagis. Inte obligatorisk.

Förskoleklass är det gamla lekis. Numera obligatorisk
Då gick alltså det ena barnet i obligatorisk avgiftsfri förskoleklass? Eller hade båda barnen avgiftsfri förskola? Det som brukar kallas allmän förskola som är gratis 15 timmar i veckan.

Det var den avgiften MånsPetter skulle betala med barnbidraget enligt Ottoplommon. Nannyn var ju som bekant anställd i hans företag, den lönen betalas knappast heller med barnbidraget. Kvar är då fotbollen….

Citat:
Barnbidraget går till den adress barnen är skrivna dvs MZs. Det är han som betalar för dagis, fotboll och fritids. Dessutom för deras heltidsanställda barnflicka. Kort sagt det mesta som rör pojkarna.
Citera
2026-09-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Att det nu har blivit så här och att han har berättat det på det här sättet visar framför allt en sak: att ni i flera månader har försökt att göra det ännu värre och blåsa upp det ännu mer än vad det egentligen är...

För det första bekräftas det i artikeln att det varken berodde på bristande efterfrågan från publiken eller arrangörerna. Något som ni i månader har försökt framställa som den främsta orsaken och sanningen.

Det berodde uppenbarligen främst på att hans musiker hade sagt nej, och att det utan veckolånga repetitioner med andra musiker skulle ha krävts för att leverera den vanliga kvaliteten. Veckolånga repetitioner under den värsta tiden av rättstvisten och därefter. Det är helt förståeligt att han mitt i denna mardröm hellre ville tillbringa sin tid med sina barn och annat.

https://www.expressen.se/noje/sprickan-mellan-mans-zelmerlow-och-bandet/

Jag tycker däremot att det är sorgligt och tragiskt att hans vänner tolkade hans uttalande som att han ville kasta dem under bussen. Som man kan utläsa av citatet ur boken var det definitivt inte hans avsikt:

Och hur det ser ut mellan dem just idag, drygt ett år senare, är oklart – kanske har de hunnit reda ut saken sinsemellan under tiden. Det har ju hänt mycket under tiden. Och några av dem uppträdde på samma evenemang som han i slutet av maj, och det såg inte alls ut som om de kategoriskt undvek varandra. Eller så har de uttryckt sig helt normalt om honom i intervjuer. Och som Lazydell skrev följer de honom fortfarande på Instagram, så hur det ser ut idag kan man inte säga med säkerhet utifrån.

Att gamla vänner efter en 20-årig historia till slut beslutar sig för att blicka framåt och begrava stridsyxan är inte ovanligt, oavsett hur mycket vissa här än önskar att konflikten ska pågå för evigt. Vi kommer säkert att få se någon gång om de har funnit varandra igen, vilket jag personligen hoppas.
Om jag inte minns fel så länkades det till tidningsartiklar med flera arrangörer som ville bryta kontrakten. Att bandet dessutom gick i strejk är nu fastslaget.

Men MånsPetter hade en egen version i sitt pressmeddelande:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pPeqmX/mans-zelmerlow-staller-in-sin-turne
”Under mina dryga tjugo år som artist tror jag aldrig jag sett fram emot en turné så mycket som den vi planerat för sommaren i år. Väldigt få saker går upp emot att möta publiken ute i den svenska sommaren. Men en sak är viktigare, och det är mina barn. Min familj går igenom en uppslitande skilsmässa som olyckligt nog hamnat i offentligheten, minst sagt. Det är helt enkelt så att jag just nu vill ge det som betyder allra mest – mina älskade barn – hundra procent fokus. Under alla omständigheter kommer jag att återvända till scenen, bara inte just i år”
Det finns minst två eller tre versioner av allting runt MånsPetter. Som vanligt använder han barnen som ursäkt. Hela hans tillvaro är en härva av lögner.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-07 kl. 18:53.
Citera
2026-09-07, 18:53
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak

Ursäkta men här kommer det igen för du ger mig inget annat val; va fan svamlar du om och vad har detta med mitt påstående att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in