2026-09-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om jag inte minns fel så länkades det till tidningsartiklar med flera arrangörer som ville bryta kontrakten. Att bandet dessutom gick i strejk är nu fastslaget.

Men MånsPetter hade en egen version i sitt pressmeddelande:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pPeqmX/mans-zelmerlow-staller-in-sin-turne
”Under mina dryga tjugo år som artist tror jag aldrig jag sett fram emot en turné så mycket som den vi planerat för sommaren i år. Väldigt få saker går upp emot att möta publiken ute i den svenska sommaren. Men en sak är viktigare, och det är mina barn. Min familj går igenom en uppslitande skilsmässa som olyckligt nog hamnat i offentligheten, minst sagt. Det är helt enkelt så att jag just nu vill ge det som betyder allra mest – mina älskade barn – hundra procent fokus. Under alla omständigheter kommer jag att återvända till scenen, bara inte just i år”
Det finns minst två eller tre versioner av allting runt MånsPetter. Som vanligt använder han barnen som ursäkt. Hela hans tillvaro är en härva av lögner.
Hur gärna du än vill så ser det här inte alls ut som varken en ny version eller att han använder barnen som en ursäkt.

Det står ju klart och tydligt att det hade tagit veckor av rep med ett nytt band för att komma upp i samma nivå som det tidigare bandet hade. Den tiden finns uppenbarligen inte när man vill ge hundra procent fokus till sina barn och att försöka behålla dem i Sverige.

Varför har du så oerhört dålig läsförståelse när det kommer till MZ?
Citera
2026-09-07, 19:44
Medlem
Citat:
Kokainet är intressant!
1. När Ciara skriver
”Hej, jag såg just kokainet på golvet och sängbordet, städarna hittade det och har ställt frågor om det. Jag vet inte längre vad jag ska säga”
så svarar MånsPetter ”
Min spontana tanke var att ljuga om det. Men det ska jag inte göra. Kan vi prata om det i morgon öga mot öga?”
2. I domen från tingsrätten står följande:
SMS-korrespondensen den 22 februari skedde efter en utekväll i samband med Ciaras vernissage. Det hittades av Ciara eller hennes vän på hotellrummet. Han tog direkt kontakt med sin sponsor och påbörjade samtal för att bli ren. Detta drabbade inte barnen eftersom det skedde på ett hotell i Helsingborg, och barnen var inte närvarande.
3. Enligt Helle Schunnesson skriver MånsPetter i boken att anledningen till att det hittades kokain på hotellrummet är för att han hade bestämt sig för att sluta och spillde ut drogerna när han skulle göra sig av med dem.

Tre helt olika versioner från MånsPetter om en enda detalj i härvan. Nu drar du fram ytterligare en version om att det kanske var Ciara som planterade kokainet, eller om det kanske var druvsocker. Detta trots att MånsPetter har erkänt på tre olika sätt att det var kokain och att det var hans.
Har du i ditt brådskande försök att byta fokus glömt att läsa noggrant?

Var berättar MZ tre olika saker här?

1. Det är utdraget ur sms. Och MZ vill uppenbarligen inte längre undvika ämnet utan berätta för Ciara vad som står på och att han har bestämt sig för att sluta med droger. Och det vill han berätta personligen, inte via sms.

2. Det är sammanfattningen från tingsrätten utifrån hans vittnesmål. I rätten har man alltså redan uppmärksammat att något inte stämmer i Ciaras vittnesmål, att det inte var hemma, att det inte var städpersonalen och att barnen inte alls befann sig i närheten. Även här säger han att han där bestämde sig för att sluta och kontaktade en sponsor.

3. Utdraget ur boken där han berättar att han bestämde sig för att sluta med drogerna. Och att han i samband med detta spolade ner drogerna i toaletten och att resterna då spreds ut.

Tre identiska versioner om att MZ den dagen bestämde sig för att sluta med drogerna. I varje version tillkommer en detalj som skiljer sig tidsmässigt, men som inte motsäger varandra.

Men på tal om motsägelser: Varför skriver Ciara i smset att städpersonalen hittade drogerna och inte, som det uppenbarligen var, Adelina Nikolic? Varför uppgav hon i rätten att detta skulle ha hänt hemma? Det är två helt olika versioner som definitivt inte stämmer överens.
Citera
2026-09-07, 19:46
Medlem
Citat:
Om jag inte minns fel så länkades det till tidningsartiklar med flera arrangörer som ville bryta kontrakten. Att bandet dessutom gick i strejk är nu fastslaget.

Men MånsPetter hade en egen version i sitt pressmeddelande:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pPeqmX/mans-zelmerlow-staller-in-sin-turne
”Under mina dryga tjugo år som artist tror jag aldrig jag sett fram emot en turné så mycket som den vi planerat för sommaren i år. Väldigt få saker går upp emot att möta publiken ute i den svenska sommaren. Men en sak är viktigare, och det är mina barn. Min familj går igenom en uppslitande skilsmässa som olyckligt nog hamnat i offentligheten, minst sagt. Det är helt enkelt så att jag just nu vill ge det som betyder allra mest – mina älskade barn – hundra procent fokus. Under alla omständigheter kommer jag att återvända till scenen, bara inte just i år”
Det finns minst två eller tre versioner av allting runt MånsPetter. Som vanligt använder han barnen som ursäkt. Hela hans tillvaro är en härva av lögner.
Och än en gång försöker du flytta fokus och få det att verka värre? FLERA arrangörer? Du försöker återigen överdriva. EN arrangör från Kalix ville på eget initiativ dra sig ur avtalet och har högljutt meddelat detta i pressen; det fanns inga uppgifter om fler.

Och det han säger – ”Det är helt enkelt så att jag just nu vill ge det som betyder allra mest – mina älskade barn – hundra procent fokus” – stämmer till 100 % med det jag skrev ovan. Att han inte ville ägna sig åt veckolånga repetitioner med ett nytt band, utan ville ägna sin tid åt barnen. När turnén ställdes in hade domen ännu inte slutgiltigt avgjorts i alla instanser.

Och även så var det klart att inlämnandet av skilsmässoansökan skulle leda till ytterligare några rättsprocesser, inte minst när det gäller vårdnaden. Och det har ju visat sig tidigare hur uppmärksam man måste vara när det gäller CJ, eftersom hon inte drar sig för att manipulera och hitta på saker inför rätten för att gynna sig själv. Det är inte konstigt att han koncentrerar sig på detta och inte låter sig distraheras av en turné så länge ärendet inte är avslutat.
Citera
2026-09-07, 19:47
Medlem
Citat:
Kokainet är intressant!
1. När Ciara skriver
”Hej, jag såg just kokainet på golvet och sängbordet, städarna hittade det och har ställt frågor om det. Jag vet inte längre vad jag ska säga”
så svarar MånsPetter ”
Min spontana tanke var att ljuga om det. Men det ska jag inte göra. Kan vi prata om det i morgon öga mot öga?”
SMS-korrespondensen den 22 februari skedde efter en utekväll i samband med Ciaras vernissage. Det hittades av Ciara eller hennes vän på hotellrummet. Han tog direkt kontakt med sin sponsor och påbörjade samtal för att bli ren. Detta drabbade inte barnen eftersom det skedde på ett hotell i Helsingborg, och barnen var inte närvarande.
3. Enligt Helle Schunnesson skriver MånsPetter i boken att anledningen till att det hittades kokain på hotellrummet är för att han hade bestämt sig för att sluta och spillde ut drogerna när han skulle göra sig av med dem.

Tre helt olika versioner från MånsPetter om en enda detalj i härvan. Nu drar du fram ytterligare en version om att det kanske var Ciara som planterade kokainet, eller om det kanske var druvsocker. Detta trots att MånsPetter har erkänt på tre olika sätt att det var kokain och att det var hans.
Nu får du nog förklara. Hur är detta tre helt olika versioner? Är det läsförståelsen som spökar igen?
Citera
2026-09-07, 19:49
Medlem
Citat:
Kokainet är intressant!
1. När Ciara skriver
så svarar MånsPetter ”

Fast det där är inte tre olika versioner av samma sak.

1. Sms:et visar MZ:s reaktion på Ciaras meddelande. Det säger ingenting om vem som först hittade kokainet.

2. I domen står det att det hittades av Ciara eller hennes vän.

3. Uppgiften ur boken handlar om hur MZ menar att kokainet hamnade i rummet, inte om vem som senare upptäckte det.

Det motsäger alltså inte min fråga. Tvärtom visar uppgifterna att berättelserna om själva upptäckten skiljer sig åt. Ciara skrev att städpersonalen hittade kokainet och ställde frågor. I domen står det Ciara eller hennes vän och Adelina skriver nu att ”vi själva hittade kokain”. Vilka var ”vi”, i vems rum befann de sig och hur kom de in där?

Jag har uttryckligen skrivit att jag inte påstår att någon planterade något. Jag har inte heller påstått att det var druvsocker. Det är återigen du som gör mina frågor till påståenden jag aldrig har gjort.

Att MZ har medgett att det förekom kokain besvarar fortfarande inte vem som upptäckte det eller varför uppgifterna skiljer sig åt.

En sak till. I domen står det den 22 februari, men vernissagen på Clarion SeaU ägde rum den 26 februari. Hur kan sms-konversationen den 22 februari då ha skett efter vernissagen? Antingen är datumet i domen fel eller så har uppgiften återgetts fel här. Även det är en relevant fråga när man försöker få tidslinjen att gå ihop.
Citera
2026-09-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hur gärna du än vill så ser det här inte alls ut som varken en ny version eller att han använder barnen som en ursäkt.

Det står ju klart och tydligt att det hade tagit veckor av rep med ett nytt band för att komma upp i samma nivå som det tidigare bandet hade. Den tiden finns uppenbarligen inte när man vill ge hundra procent fokus till sina barn och att försöka behålla dem i Sverige.

Varför har du så oerhört dålig läsförståelse när det kommer till MZ?
Jag måste ha jättedålig läsförståelse eftersom jag för en tid sedan läste att kollegorna från bussen fortfarande spelar med honom. Så jag förstår inte alls varför han skulle repa med ett nytt band.

Kan du snälla förklara till en med dålig läsförståelse hur det hänger ihop? 🙏

Citat:
Nej, det är ganska självklart att det "dök upp i turnébussen" är fristående och nämns för att ge kontext till hur det började. Hade "alla andra" syftat på kollegorna i bussen, hade de gått att identifiera och han hade själv gjort sig skyldig till förtal. Han är inte dum och det hade dessutom upptäckts vid granskningen han & pr-teamet fick göra innan publicering. Det styrks även genom att kollegorna från bussen fortfarande spelar med honom.

Betyder detta att stackars MånsPetter har gjort sig skyldig till förtal i sin bok? Han & pr-teamet måste ha missat vad han skrev innan boksläppet. Går det att fixa till i efterhand, man kan kanske säga att det är Ciara som har smugit in det i boken för att sätta dit honom?
Citera
2026-09-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Ursäkta men här kommer det igen för du ger mig inget annat val; va fan svamlar du om och vad har detta med mitt påstående att göra?

Det har direkt med ditt påstående att göra. Du skrev att frågan om vem som hittade kokainet var sekundär. Jag förklarade varför jag inte tycker att den är oväsentlig när uppgifterna om upptäckten skiljer sig åt.

Vad är det i det resonemanget du inte förstår eller inte håller med om?
Citera
2026-09-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Och än en gång försöker du flytta fokus och få det att verka värre? FLERA arrangörer? Du försöker återigen överdriva. EN arrangör från Kalix ville på eget initiativ dra sig ur avtalet och har högljutt meddelat detta i pressen; det fanns inga uppgifter om fler.

Och det han säger – ”Det är helt enkelt så att jag just nu vill ge det som betyder allra mest – mina älskade barn – hundra procent fokus” – stämmer till 100 % med det jag skrev ovan. Att han inte ville ägna sig åt veckolånga repetitioner med ett nytt band, utan ville ägna sin tid åt barnen. När turnén ställdes in hade domen ännu inte slutgiltigt avgjorts i alla instanser.

Och även så var det klart att inlämnandet av skilsmässoansökan skulle leda till ytterligare några rättsprocesser, inte minst när det gäller vårdnaden. Och det har ju visat sig tidigare hur uppmärksam man måste vara när det gäller CJ, eftersom hon inte drar sig för att manipulera och hitta på saker inför rätten för att gynna sig själv. Det är inte konstigt att han koncentrerar sig på detta och inte låter sig distraheras av en turné så länge ärendet inte är avslutat.
Det var FLERA arrangörer som ville slippa ha MånsPetter på sin scen.

https://www.expressen.se/noje/efter-anklagelserna-arrangoren-vill-bryta-med-zelmerlow/

Du bör nog försöka hålla dig till sanningen.
Citera
2026-09-07, 19:59
Medlem
Citat:
Jag tror att en solsemester med nannyn och MånsPetter har nämnts i tråden. Undrar om den drogs av som personalkonferens med verksamhetsplanering?
Efter den jobbiga rättegången var de värda en veckas semester.
Komma bort från allt.
Vad finner du för fel på det?
Citera
2026-09-07, 20:12
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Det har direkt med ditt påstående att göra. Du skrev att frågan om vem som hittade kokainet var sekundär. Jag förklarade varför jag inte tycker att den är oväsentlig när uppgifterna om upptäckten skiljer sig åt.

Vad är det i det resonemanget du inte förstår eller inte håller med om?

Att du inte svarar på mitt något jag skriver! Att du inte någonstans får det att framstå som att det är viktigare att det var kokain där än var och vem som hittade det! Det är bara viktigare för dig, för att du skiter i kokainet och vill bara förvilla och smutskasta de andra som definitivt inte brukat kokainet! Allt det där är sekundärt för vilken normal människa som helst!
Citera
2026-09-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Att du inte svarar på mitt något jag skriver! Att du inte någonstans får det att framstå som att det är viktigare att det var kokain där än var och vem som hittade det! Det är bara viktigare för dig, för att du skiter i kokainet och vill bara förvilla och smutskasta de andra som definitivt inte brukat kokainet! Allt det där är sekundärt för vilken normal människa som helst!

Jag skrev redan i första meningen att MZ inte verkar förneka att det förekom kokain på hotellet. Att det är allvarligt har jag aldrig ifrågasatt.

Men att en sak är allvarlig gör inte alla andra omständigheter betydelselösa. När uppgifterna skiljer sig åt om vem som hittade det är det rimligt att fråga varför. Det är varken att ”skita i kokainet” eller att smutskasta någon.

Du får gärna tycka att frågorna är sekundära. Men sluta tillskriva mig åsikter och motiv som jag inte har uttryckt.
Citera
2026-09-07, 20:21
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:

Det är för att du köper allt han påstår. Min tolkning är att han ljuger som vanligt för att han inte kan få ihop ett nytt band för att ingen vill spela med honom i solidaritet med hans gamla musiker som han utan att blinka slängde under bussen. Vem skulle känna sig trygg i den nya bussen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in