2026-09-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag har inte trott en sekund på att Månspetter själv valt att ställa in sommarturnen. Finns 2 alternativ.

1. Hans musiker och övriga kollegor vill inte turnera med golaren och arrangörerna vill inte heller ha
honom där efter nyheterna om droger, misshandel och otrohet. På Fårö var arrangören överlycklig
då det ställdes in och slapp betala för någon som inte var önskvärd.

2. Månspetter är så strategiskt och vill minska sina inkomster för att hoppas på ett stort underhålls-
bidrag av Ciara. Jag tror vad som helst om den människan så det skulle kunna vara så?

Främst tror jag på alternativ 1 då det vore uteslutet att hans gamla kollegor skulle vilja åka runt på turne med den labile Måns. Det är bara några gamla kärringar på facebook kvar som inte har en aning om hur deras gullgosse förvandlats till en pajas.

Har lyssnat på hela rättegången nu och det var som väntat. Helt sjukt att förminska och anklaga Ciaras son för att vara en "störig" storebror som helst ska glömmas bort av sina bröder.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hans musiker och övriga kolleger som "inte vill turnera med golaren" är alla skånebor och brukar benämnas bästa vänner. Till dags dato har folk förfasast sig att han "kastat dem under bussen" samtidigt som ingen kan säga ett enda av deras namn - fortfarande.
Så, du behöver nog inte oroa dig.
Hur känns det nu när MånsPetter själv har bekräftat i boken att turnen ställdes in för att han kastade bandet under bussen?
Citera
2026-09-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur känns det nu när MånsPetter själv har bekräftat i boken att turnen ställdes in för att han kastade bandet under bussen?
Det känns förfärligt.
Så kan det gå när man själv inte tar del av vad som sagts. Det är förmodligen den enda intervju jag har missat med MZ genom åren (den var bakom en betalvägg) så därför gick jag enbart på vad som återgetts på andra ställen. Och där framgick inte den exakta ordföljd som nu i Expressen/hans bok.
Nu är det dock hans egna ord och jag tror givetvis på det han skriver.

Det finns en läxa att lära här och det är att ta del av flera sidor innan man uttalar sig. Så du, med alla dina oinsatta uttalanden, kanske ändå borde läsa boken, liksom jag tänker göra.

För övrigt noterar jag att dessa vänner från turnébussen fortfarande följer honom på instagram medan han inte längre följer dem. Som sagt - små utdrag berättar sällan hela historien.
Citera
2026-09-07, 11:26
Medlem
https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-atalad-for-bidragsbrott-tingsrattens-besked/?utm_source=sdrn%3Aaftonbladet%3Aarticle%3AzOzw14
Citat:
Måns Zelmerlöw åtalades för tre fall av bidragsbrott.

Nu frias artisten – och får ersättning.
Citera
2026-09-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det känns förfärligt.
Så kan det gå när man själv inte tar del av vad som sagts. Det är förmodligen den enda intervju jag har missat med MZ genom åren (den var bakom en betalvägg) så därför gick jag enbart på vad som återgetts på andra ställen. Och där framgick inte den exakta ordföljd som nu i Expressen/hans bok.
Nu är det dock hans egna ord och jag tror givetvis på det han skriver.

Det finns en läxa att lära här och det är att ta del av flera sidor innan man uttalar sig. Så du, med alla dina oinsatta uttalanden, kanske ändå borde läsa boken, liksom jag tänker göra.

För övrigt noterar jag att dessa vänner från turnébussen fortfarande följer honom på instagram medan han inte längre följer dem. Som sagt - små utdrag berättar sällan hela historien.
Det ska bli intressant att se om du tycker dig ha rätt efter att du har analyserat ordföljden i boken. En sak är säker, du kommer att göra ett rejält försök.
Citera
2026-09-07, 12:10
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag har aldrig påstått att förekomsten av kokain skulle vara en förmildrande omständighet. Det är något du själv lägger till.

Inte jag heller! Du får läsa inläggen innan du svarar.
Citera
2026-09-07, 12:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Underbara nyheter!

"Måns Zelmerlöw stod åtalad misstänkt för tre bidragsbrott.

Nu frias artisten från samtliga åtalspunkter"

Källa: Aftonbladet https://share.google/GsiraZCvmmAeB3rnv
Citera
2026-09-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Du vill ju inte förstå, vem som hittade det är sekundärt framför att det faktiskt fanns där. Att kokainet fanns där är ju hundra gånger värre än att reda ut vem som fann det och att ha åsikten om att det är en förmildrande omständighet när det faktiskt fanns där är väldigt märkligt.

Citat:
Jag har aldrig påstått att förekomsten av kokain skulle vara en förmildrande omständighet. Det är något du själv lägger till.

Frågan är varför Ciara skrev att städpersonalen hittade det och ställde frågor, medan Adelina nu skriver att ”vi själva hittade kokain”. Båda versionerna kanske går att förena, men då får någon förklara hur i stället för att låtsas att motsägelsen saknar betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk[/
Inte jag heller! Du får läsa inläggen innan du svarar.

Nu läser du fel igen. Jag skrev inte att du tycker så. Jag skrev att du lade den åsikten på mig, trots att jag aldrig har uttryckt den.
Citera
2026-09-07, 15:09
Medlem
Citat:
I Tingsrättens dom står det att barnflickan var anställd i MånsPetters företag. Menar du att han betalade hennes lön i företaget med barnbidraget?
”Som arbetsgivare är noterat Måns bolag vilket beror på att det fanns en möjlighet för henne att ta på sig andra arbetsuppgifter. Hon fick kännedom om tjänsten på Måns bolag och det framstod som ett naturligt steg”.
Vad kostar förskola och fritids nu för tiden?

Barnbidraget gick till MånsPetter eftersom han ansökte om det, det är också anledningen till att han varit inför rätta för bidragsbrott.
Vad du vränger varje ord. Förskola och fritids går efter förälders inkomst. Så MZ lär ha betalt högsta taxan.
Vad det är nu för tiden vet jag inte.

Surt för dig att MS frikänns från alla åtalspunkter rörande bidragsbrott. Om inte din hjärna varit helt förblindad av irrationellt hat hade du kunnat räkna ut hur utgången skulle bli på egen hand,
Citera
2026-09-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Underbara nyheter!

"Måns Zelmerlöw stod åtalad misstänkt för tre bidragsbrott.

Nu frias artisten från samtliga åtalspunkter"

Källa: Aftonbladet https://share.google/GsiraZCvmmAeB3rnv
Oavsett om han friades så framstår han som ohederlig. MånsPetter har sån tur här i livet och klarar sig ständigt. Han borde köpa en trisslott. Garanterat vinst.
Citera
2026-09-07, 15:18
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Nu läser du fel igen. Jag skrev inte att du tycker så. Jag skrev att du lade den åsikten på mig, trots att jag aldrig har uttryckt den.

Men herregud människa! Den fetade texten syftar på åsikten om att det verkar betyda mycket mer om var och av vem knarket hittades än att det faktiskt fanns knark!

Du vill ju inte förstå, vem som hittade det är sekundärt framför att det faktiskt fanns där. Att kokainet fanns där är ju hundra gånger värre än att reda ut vem som fann det och att ha åsikten om att det är en förmildrande omständighet när det faktiskt fanns där är väldigt märkligt.
Citera
2026-09-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad du vränger varje ord. Förskola och fritids går efter förälders inkomst. Så MZ lär ha betalt högsta taxan.
Vad det är nu för tiden vet jag inte.

Surt för dig att MS frikänns från alla åtalspunkter rörande bidragsbrott. Om inte din hjärna varit helt förblindad av irrationellt hat hade du kunnat räkna ut hur utgången skulle bli på egen hand,
Du missade kanske att det finns obligatorisk avgiftsfri förskola?

Vad gäller bidragsbrottet så kan kammaråklagaren gå vidare till högre rätt. Vi får avvakta och se om det finns anledning att överpröva om slarv kan få bli en giltig orsak till försummelsen.
Citera
2026-09-07, 15:29
Medlem
Citat:
Du missade kanske att det finns obligatorisk avgiftsfri förskola?

Vad gäller bidragsbrottet så kan kammaråklagaren gå vidare till högre rätt. Vi får avvakta och se om det finns anledning att överpröva om slarv kan få bli en giltig orsak till försummelsen.
Slarv kallas det. Men det förstår du väl själv att MZ var helt under isen i flera månader efter turbulensen med skilsmässan och allt helt otroligt förtal, ryktesspridning och smutskastning på sociala medier.
MZ drog sig undan världen och bara teg. Kastade sig in i arbetet med gården för att distrahera sig själv. Försökte väl bara att överleva. Konstigt?

EDIT: Japp. Det gjorde jag. Numer är förskola obligatorisk.
Men inte Dagis. Det är ändå MZ som betalt det mesta när det gäller barnen.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-07 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in