Jag måste tacka MånsPetter för boken. Den bekräftar exakt allt som skrivits i den här tråden. Hans anhängare har skrivit sida upp och sida ner om hur förminskande det är att kalla honom MånsPetter och att han minsann nu är rehabiliterad från sitt missbruk.
Men hans rehabilitering har i själva verket skett genom ett Silence Retreat på Baravara där han kom fram till att han egentligen heter MånsPetter
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wrXKXG/mans-zelmerlows-bok-nar-allt-faller-ingen-gar-saker
Alltihop känns som en sketch av Galenskaparna! Jag måste erkänna, jag ska reservera boken på närmaste bibliotek för jag vill läsa resten!
Men hans rehabilitering har i själva verket skett genom ett Silence Retreat på Baravara där han kom fram till att han egentligen heter MånsPetter
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wrXKXG/mans-zelmerlows-bok-nar-allt-faller-ingen-gar-saker
Slutligen gör han upp med själva namnet. Sveriges mest etablerade Mellostjärna Måns Zelmerlöw, med alla sina fel och brister, är besegrad.https://www.baravara.se/
Det kommer han fram till på det omdebatterade retreatet Baravara när han trots ställets strikta tysthetskrav lyckas hitta ett sätt att flirta med en tjej med fina ögon (han skriver lappar). Hon undrar vem han egentligen är och han inser att det enda han kan säga med säkerhet är att han egentligen heter Måns Petter.
Citat:
Alla är välkomna på Baravara, men Baravara är kanske inte rätt för alla. Vi är noga med att förstå om det finns pågående eller nyligen aktiv psykisk instabilitet i en persons livssituation. Om man kämpar med allvarliga, diagnostiserade psykiska symtom i aktiv fas rekommenderar vi inte deltagande.
Det betyder inte att man måste må bra för att komma hit. Många som kommer känner sig nedstämda eller utbrända, och i sådana livssituationer kan Baravara vara ett stödjande sammanhang. Vid bokning av kurs får alla fylla i ett frågeformulär så att vi tillsammans kan avgöra om deltagande är lämpligt.
Baravaras processer är djupa individuella resor som hålls i en gruppkontext. Deltagandet förutsätter en förmåga till känslomässigt självansvar, viss reglering av nervsystemet samt respektfull närvaro i grupp.
Vi har lärt oss att:
personer som befinner sig i akut eller ointegrerat trauma
individer med allvarliga psykiska hälsotillstånd
personer med vissa former av neurodivergens som påverkar gruppdynamik eller sensorisk bearbetning
kanske inte blir bäst hjälpta av Baravaras processer.
Vi uppmuntrar därför dessa personer att först söka individuellt stöd i en enskild samtals- eller behandlingskontext innan de deltar i grupparbete av detta slag. Om du känner minsta tvekan kring din förmåga att delta, är du varmt välkommen att kontakta oss för vägledning.
Det betyder inte att man måste må bra för att komma hit. Många som kommer känner sig nedstämda eller utbrända, och i sådana livssituationer kan Baravara vara ett stödjande sammanhang. Vid bokning av kurs får alla fylla i ett frågeformulär så att vi tillsammans kan avgöra om deltagande är lämpligt.
Baravaras processer är djupa individuella resor som hålls i en gruppkontext. Deltagandet förutsätter en förmåga till känslomässigt självansvar, viss reglering av nervsystemet samt respektfull närvaro i grupp.
Vi har lärt oss att:
personer som befinner sig i akut eller ointegrerat trauma
individer med allvarliga psykiska hälsotillstånd
personer med vissa former av neurodivergens som påverkar gruppdynamik eller sensorisk bearbetning
kanske inte blir bäst hjälpta av Baravaras processer.
Vi uppmuntrar därför dessa personer att först söka individuellt stöd i en enskild samtals- eller behandlingskontext innan de deltar i grupparbete av detta slag. Om du känner minsta tvekan kring din förmåga att delta, är du varmt välkommen att kontakta oss för vägledning.
Alltihop känns som en sketch av Galenskaparna! Jag måste erkänna, jag ska reservera boken på närmaste bibliotek för jag vill läsa resten!