2026-09-03, 21:22
Medlem
Jag måste tacka MånsPetter för boken. Den bekräftar exakt allt som skrivits i den här tråden. Hans anhängare har skrivit sida upp och sida ner om hur förminskande det är att kalla honom MånsPetter och att han minsann nu är rehabiliterad från sitt missbruk.

Men hans rehabilitering har i själva verket skett genom ett Silence Retreat på Baravara där han kom fram till att han egentligen heter MånsPetter

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wrXKXG/mans-zelmerlows-bok-nar-allt-faller-ingen-gar-saker
Slutligen gör han upp med själva namnet. Sveriges mest etablerade Mellostjärna Måns Zelmerlöw, med alla sina fel och brister, är besegrad.

Det kommer han fram till på det omdebatterade retreatet Baravara när han trots ställets strikta tysthetskrav lyckas hitta ett sätt att flirta med en tjej med fina ögon (han skriver lappar). Hon undrar vem han egentligen är och han inser att det enda han kan säga med säkerhet är att han egentligen heter Måns Petter.
https://www.baravara.se/
Citat:
Alla är välkomna på Baravara, men Baravara är kanske inte rätt för alla. Vi är noga med att förstå om det finns pågående eller nyligen aktiv psykisk instabilitet i en persons livssituation. Om man kämpar med allvarliga, diagnostiserade psykiska symtom i aktiv fas rekommenderar vi inte deltagande.

Det betyder inte att man måste må bra för att komma hit. Många som kommer känner sig nedstämda eller utbrända, och i sådana livssituationer kan Baravara vara ett stödjande sammanhang. Vid bokning av kurs får alla fylla i ett frågeformulär så att vi tillsammans kan avgöra om deltagande är lämpligt.

Baravaras processer är djupa individuella resor som hålls i en gruppkontext. Deltagandet förutsätter en förmåga till känslomässigt självansvar, viss reglering av nervsystemet samt respektfull närvaro i grupp.
Vi har lärt oss att:

personer som befinner sig i akut eller ointegrerat trauma
individer med allvarliga psykiska hälsotillstånd
personer med vissa former av neurodivergens som påverkar gruppdynamik eller sensorisk bearbetning
kanske inte blir bäst hjälpta av Baravaras processer.
Vi uppmuntrar därför dessa personer att först söka individuellt stöd i en enskild samtals- eller behandlingskontext innan de deltar i grupparbete av detta slag. Om du känner minsta tvekan kring din förmåga att delta, är du varmt välkommen att kontakta oss för vägledning.

Alltihop känns som en sketch av Galenskaparna! Jag måste erkänna, jag ska reservera boken på närmaste bibliotek för jag vill läsa resten!
Citera
2026-09-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag har svårt se någon vara intresserad utav en bok om någon mytoman och impulsdriven narkoman som misshandlar kvinnor och är otrogen emot dem som väljer att kosta bort sitt liv.

Jag undrar vem är villig att läsa sådant skräp? Säg mig?
Det är, av förklarliga skäl, svårt att säga exakt vem? Men enligt recensenten i lilla rutan du citerar, Jens Liljestrand, kommer boken def att sälja iaf.
Det kanske är dags att sluta påstå att någon är kvinnomisshandlare när du faktiskt inte har någon aning. Allt detta hat kan inte vara någon skön huvudkudde att vila på.
Citera
2026-09-03, 21:28
Avstängd
Jon10s avatar
När Måns förlorade till KAJ i melodifestivalen och han visade sig vara riktig dålig förlorare och tölp så sa en person i min närhet till mig ”usch vilken obehaglig typ han är, har alltid tyckt han varit obehaglig. Gömmer sig bakom ett falskt flin”
Jag höll med det var riktigt obehagligt hur han betedde sig då istället gratulera KAJ så totalsågande han dem längs knölarna och kunde inte förstå varför Sverige skickade.

Detta var allt innan Ciara-storyn kom ut.

Så här i efterhand kan man bara konstantera han är inte bara obehaglig, utan jävligt obehaglig.
Citera
2026-09-03, 21:29
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är något underligt när Ciara och/eller hennes advokat samt skribenter i denna tråd tycker att det är fel att hon inte har fått läsa boken i förväg. Vad skulle hon ha gjort då, menar man? Haft synpunkter på innehållet? Vad hade det lett till för författaren - hade han brytt sig om dem tror ni? Och om hon inte hade haft synpunkter hade hon i någon mening blivit medansvarig för innehållet. Nu har hon en önskesits, eftersom hon kan både säga att hon inte har fått ta del av innehållet i förväg och komma med egna tillrättalägganden, om hon nu väljer att göra det i bokform eller på annat sätt.

Ja, MånsPetter ljög när han sa att han ville skydda barnen från publicitet. Han ville skydda sig själv och trodde nog länge att han kunde komma tillbaka som artist. Men ingen vill anlita honom, än mindre efter det här snasket och självömkandet. Det blir caféliv även fortsatt.
Citera
2026-09-03, 21:29
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det är, av förklarliga skäl, svårt att säga exakt vem? Men enligt recensenten i lilla rutan du citerar, Jens Liljestrand, kommer boken def att sälja iaf.
Det kanske är dags att sluta påstå att någon är kvinnomisshandlare när du faktiskt inte har någon aning. Allt detta hat kan inte vara någon skön huvudkudde att vila på.

Det framkommer i domen att han misshandlat Ciara.
Citera
2026-09-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Varför sammanfattar du två olika tillfällen som om det vore ett och samma - och på vilket sätt är det inte samma version som i rätten?

Hur vet du att det är facit om du inte verkar förstå vad du läser? För att skapa en trådsanning?

Du ser alltså inte att det handlar om samma tillfälle i boken och på rättegången, men du påstår att jag inte förstår vad jag läser? Det är precis som jag skriver, nu har vi facit på kokainet. Vi kan även konstatera att historierna om knarket skiljer sig åt mellan det MånsPetter sade på rättegången och det han nu skriver i boken.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då fick vi även facit på kokainet.
Anledningen till att det hittades kokain på det där hotellrummet som alla läst om är för att han hade bestämt sig för att sluta och spillde ut drogerna när han skulle göra sig av med dem.
Han råkade spilla ut kokainet när han hade bestämt sig för att sluta knarka bra där MånsPetter.

Men inte riktigt samma version som i Tingsrätten:
När det gäller de SMS från januari och februari 2025 där Ciara nämner kokain och att han ska slänga det, så har Ciara tidigare bett Lauren att placera ut det – så att det kom fram. När han spolade ner pulvret i toaletten kändes det inte som det var kokain i påsen. SMS-korrespondensen den 22 februari skedde efter en utekväll i samband med Ciaras vernissage. Det hittades av Ciara eller hennes vän på hotellrummet. Han tog direkt kontakt med sin sponsor och påbörjade samtal för att bli ren. Detta drabbade inte barnen eftersom det skedde på ett hotell i Helsingborg, och barnen var inte närvarande. -Tingsrättens dom, sid 22
Citera
2026-09-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Men om det nu är sant att han var otrogen mot alla dessa kvinnor med flera andra kvinnor vad säger det om kvinnor som söker sig till en sån man? Det måste ju vara nån form av störning.

Det kan vara en anknytningsproblematik. Eller så tar det bara tid att upptäcka HANS störning. Men 2026 ska vi nog inte hålla kvinnorna ansvariga att mannen är tvångsmässigt otrogen.
Citera
2026-09-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Det framkommer i domen att han misshandlat Ciara.
Varför ljuger du?

Visa domen. Och passa samtidigt på att länka till något - vad som helst - där han sågar KAJ längs fotknölarna.
Citera
2026-09-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag vet att du nu lusläser allt som skrivs om boken. Läser du mellan raderna och på raderna framstår boken som meningslös o självömkande. Det vet du också.

MånsPetterAlbert har nu slagit i sista spiken i sitt förintande av sig själv som artist. Alla ser det nu. Så även du.

Håller inte med dig om varken spiken eller den omtalade tången.

Men med tanke på din enorma insyn i författarens liv som även nämns i boken.

Författaren dvs Camilla Läckberg har idag lagt ut ett långt inlägg gällande MZ och boken. Och hör och häpna även läst ut boken från typ igår till idag.

Detta trots hennes självömkande inlägg strax innan detta om att hon kände sig otillräcklig som både fru vän och mamma. Men om hon bara skötte sitt och struntade i andra. Så kanske hon orkar något överhuvudtaget.

Fint att se att även Läckbergs vänner är inne och stöttar MZ bra att människor kan tänka själva.
Citera
2026-09-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du ser alltså inte att det handlar om samma tillfälle i boken och på rättegången, men du påstår att jag inte förstår vad jag läser? Det är precis som jag skriver, nu har vi facit på kokainet. Vi kan även konstatera att historierna om knarket skiljer sig åt mellan det MånsPetter sade på rättegången och det han nu skriver i boken.
Du väljer att använda två olika tillfällen som togs upp i Tingsrätten och sammanfatta det som en ett - enkom för att bättre passa din agenda. Och kanske du kan förvilla en och annan, vilket säkerligen är ditt syfte. Oerhört fult.
Citera
2026-09-03, 21:53
Medlem
Rikskrim08s avatar
Och lögnerna fortsätter. Läckberg bekräftar att MånsPetter ljuger vidare. Som vanligt alltså
Citera
2026-09-03, 21:53
Medlem
pextas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Det kan vara en anknytningsproblematik. Eller så tar det bara tid att upptäcka HANS störning. Men 2026 ska vi nog inte hålla kvinnorna ansvariga att mannen är tvångsmässigt otrogen.
Men man kan ju hållas ansvarig om det nu är så att hon var extremt svartsjuk som han påstod. Om man blir ihop med någon som varit otrogen och utgår från att det inte kommer hända igen så ger det ju inte än rätt att hela tiden va misstänksam och bete sig dåligt mot den personen. Det är psykisk misshandel. Dvs om det Måns Petter säger om Tiara. Att han var otrogen innan är ju taskigt mot hans tidigare kvinnor och det kan ju inte hon va arg på honom för. Men att han va otrogen mot henne så har hon ju rätt att va förbannad men om det är så som Måns Petter skriver i sin bok så är det inte mer än rätt.

Men som sagt det är svårt att bedömma för det är ju hans ord mote hennes. Det är ju inte orimligt att hon skulle vara väldigt svarsjuk med tanke på att han varit otrogen innan plus att han varit populär bland kvinnorna. Med det sagt så är det inte ok att va svartsjuk på ett extremt sätt oavsett. (förutsätt att det är sant)

Iaf det är ju svårt att veta och allt är ju hypotetiskt utifrån hans bok. men men .. jag hoppas dom båda får ordning på sina liv och det går bra framöver. dom har ju båda lärt sig något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in