2026-09-03, 23:35
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Och hur kan du veta det? Han kan ju uppenbarligen ljuga.
Missbrukare är mästare på att ljuga vilket är kutym. Han glömmer det som passar (som att kontakta försäkringskassan) men har minne att skriva en bok i detalj som är till hans fördel. Undrar om han tror att arrangörer och musikbolag ska läsa boken och ta tillbaka honom med öppna armar? En stolle av hög rang.
Citera
2026-09-03, 23:37
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, det gör jag; Du har absolut ingen aning vad du pratar om.
KAJ och MZ tävlar i olika gengrer. MZ och hans musikstil får traditionellt alltid högre jurypoäng. Och detta gäller speciellt MZ - och speciellt detta året. Det han uttryckte var förvåning över resultatet, inget sågande.
Och mycket riktigt - i maj visade det sig att KAJ fick mindre än hälften av jurypoängen jämfört med vinnaren. Förstår du bättre nu?

Jag tänker inte gå tillbaka i tråden och leta efter en dom som inte finns. Länka istället.

Är du dum eller spelar du dum? Han såga dem i radiointervjun efteråt och sade att han inte förstår varför svenska folket valt att skicka dem och det var sista gången han ställde upp i melodifestivalen.

” Måns ifrågasätter KAJ:s seger och menar att deras humoristiska bidrag inte håller måttet för Eurovision”

Och jo, domen finns om du letar men du väljer och bara se det du vill se.

Meningslös att diskutera med.
Senast redigerad av Jon10 2026-09-03 kl. 23:40.
Citera
2026-09-03, 23:40
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Lite så - hon gjorde så att det blev så här.

En sådan här idiot gör bara bort sig mer och mer.

Vad i jösse namn blir bättre av en bok som det här? Förmodligen inte förhållandet mellan Måns Petter, Ciara och barnen iaf.

Allt blir sämre för MånsPetter, hans ex och deras gemensamna barn. Alla förlorar allt. Men så har han alltid agerat, självdestruktivt, självupptaget utan hänsyn till konsekvenserna.
Citera
2026-09-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Om du klarar av att scrolla så kan du gå tillbaka i tråden och se klipp från i somras.
Jag har sett bilder från i somras. På en välmående far och två glada söner. Och på en jobbande Måns i Båstad.
Jag finner inget fel på de bilderna. Vet att du klagade på hans klädsel, som om du tyckte att han skulle ha kostym och slips på sig när han jobbade i köket. Det är nog en generationsfråga det där, med vad man tycker är lämplig klädsel.
Jag tycker att han såg välmående och välklädd ut iallafall.
Så på vilket sätt är han en "vidrig" karl? För att han jobbar och sliter dagligen?
Trodde ni skulle gilla det. För tidigare påstod ni att han bara sov hela dagarna och festade på nätterna.
Det spelar visst ingen roll, vad Måns än gör så är det fel. Eller hur?

EDIT: Och du vet också bombsäkert, att CJ inte skulle låta honom att ha barnen om han hade minsta missbruk. Så bs.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-04 kl. 00:00.
Citera
2026-09-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Är du dum eller spelar du dum? Han såga dem i radiointervjun efteråt och sade att han inte förstår varför svenska folket valt att skicka dem och det var sista gången han ställde upp i melodifestivalen.

” Måns ifrågasätter KAJ:s seger och menar att deras humoristiska bidrag inte håller måttet för Eurovision”

Och jo, domen finns om du letar men du väljer och bara se det du vill se.

Meningslös att diskutera med.
Hm, varför länkade du inte till den intervjun istället, då? Varför ta omvägar? Tror vi båda vet varför.
P.s. Du kan inte beskylla Måns för valfri medias rubriksättning.

Och vet du vad? NEJ - någon sådan dom existerar inte övht. Är det inte åtminstone liite pinsamt att fabricera skit om en okänd, levande människa?
Och för guds skull - svara inte. För jag håller med - detta är en totalt meningslös diskussion.
Citera
2026-09-04, 00:16
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hm, varför länkade du inte till den intervjun istället, då? Varför ta omvägar? Tror vi båda vet varför.
P.s. Du kan inte beskylla Måns för valfri medias rubriksättning.

Och vet du vad? NEJ - någon sådan dom existerar inte övht. Är det inte åtminstone liite pinsamt att fabricera skit om en okänd, levande människa?
Och för guds skull - svara inte. För jag håller med - detta är en totalt meningslös diskussion.

Jag fabricerar ingenting. Om du hade bemödat dig att kolla så hade du hittat domen i tråden.
Senast redigerad av Jon10 2026-09-04 kl. 00:20.
Citera
2026-09-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag fabricerar ingenting. Om du hade bemödat dig att kolla så hade du hittat domen i tråden.
Men herregud! Vad är det för fel på dig?
Nyss sa du att det inte var någon mening att diskutera med mig, för att kort därefter skrika ut att du (MZ) inte längre kan gömma dig till att sedan radera för att nu säga att jag inte sett domen för att jag inte bemödar mig tillräckligt.

Hade DU bemödat dig så hade du vetat att jag vet vad som sägs, skrivs OCH döms om MZ.
Citera
2026-09-04, 00:30
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Lite så - hon gjorde så att det blev så här.

En sådan här idiot gör bara bort sig mer och mer.

Vad i jösse namn blir bättre av en bok som det här? Förmodligen inte förhållandet mellan Måns Petter, Ciara och barnen iaf.

Intet nytt under solen, MånsPetterAlbert är en fullblods- idiot/psykopat (välj själv) och genom denna bok så ristas det in i sten! Har han inte en enda rådgivare som kunnat stoppa honom från detta fullständiga självmord!?

Nedan, tagit ur Aftonbladet.

"Citar:
För att kontextualisera nämns trall i olika former (trallskruv, tralldäck och lärktrall) elva gånger och ordet kokain två.
Men för att stilla er nyfikenhet så kan relationen till droger sammanfattas ungefär såhär:
Han knarkade för första gången vid 37 års ålder. Det blev så på grund av dålig självkänsla som kommer från att han inte hade några kompisar i sexan. Anledningen till att det hittades kokain på det där hotellrummet som alla läst om är för att han hade bestämt sig för att sluta och spillde ut drogerna när han skulle göra sig av med dem. Han har inte rört en drog sedan dess.
Slut citat".

Den som tror på att mytomanen, knarkaren, sexmissbrukaren MZs bok inte innehåller en massa lögner, räck upp en hand, det lär dock inte bli speciellt många händer i luften!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-09-04 kl. 00:32.
Citera
2026-09-04, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Intet nytt under solen, MånsPetterAlbert är en fullblods- idiot/psykopat (välj själv) och genom denna bok så ristas det in i sten! Har han inte en enda rådgivare som kunnat stoppa honom från detta fullständiga självmord!?

"Citar:
För att kontextualisera nämns trall i olika former (trallskruv, tralldäck och lärktrall) elva gånger och ordet kokain två.
Men för att stilla er nyfikenhet så kan relationen till droger sammanfattas ungefär såhär:
Han knarkade för första gången vid 37 års ålder. Det blev så på grund av dålig självkänsla som kommer från att han inte hade några kompisar i sexan. Anledningen till att det hittades kokain på det där hotellrummet som alla läst om är för att han hade bestämt sig för att sluta och spillde ut drogerna när han skulle göra sig av med dem. Han har inte rört en drog sedan dess.
Slut citat".

Den som tror på att mytomanen, knarkaren, sexmissbrukaren MZs bok inte innehåller en massa lögner, räck upp en hand, det lär dock inte bli speciellt många händer i luften!
Karln är från vettet. Det här var verkligen fallet ner i sin egen grävda grop. Helvete vad han ljuger fast alla vet. Provocerande.
Citera
2026-09-04, 00:48
Medlem
ziggarillens avatar
Han kallas till och med Snögubben i olika kommentarer på sociala medier. Hånad och föraktad. Det lär inte bli bättre efter det här fiaskot. Enda anledningen till varför han kommer dyka upp i Expressen borde bero på nytt skit han ställt till med. Skönt för Ciara och barnen att kokainisten försvunnit ur deras liv. Kom han att tänka på sina klasskamrater från sexan där i bussen? Bara en störd person hittar på nåt liknande.
Senast redigerad av ziggarillen 2026-09-04 kl. 00:50.
Citera
2026-09-04, 01:03
Medlem
AlanGarners avatar
Jag hade haft mer respekt för honom om han bara varit transparent. Det var rena Mötley Crue på hans turnéer. Kola, knulla transor och sen stå på scen på Skansen samma kväll.

Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD

"Citar:
Slut citat".

Citera
2026-09-04, 01:16
Medlem
Hehe. Vilket ödets ironi.
Jag minns så väl Jens Liljestrands krönika om MZ från ca 11 år sedan. Han använde exakt samma ordval och fraser som idag; körsång, räkmacka, goddagsspilten, professorson, smörsångaren, Lund och studentsångare för att nämna några.

JL fick tusentals negativa kommentarer efter just den krönikan, där han beskrev MZ som en artist där absolut ingen var intresserad av hans djup - eller eventuella svärta.

Tiden går och nu får han recensera just denna bok. Och medge att den kommer sälja (som smör). Den som läste då förstår nog ironin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in