2025-08-10, 23:18
Medlem
[quote=Madaj|92659341]
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
Om det funnits någon oro för att Ciara hade alkoholproblem hade det varit ett enormt problem med att bevilja hennes barn uppehållstillstånd - det nämndes ALDRIG ens under rättegången, bara fruns drogmissbruk. Om du tittar på bilder på vinglas på Instagram så skrapar du verkligen tunnan! Det här är tänkt att vara en skvallertråd, inte en undersökning av vem vinglasen tillhörde och huruvida de innehöll alkoholfritt vin!
[/QUOTE

Jag tror att MZ eller hans advokat i den tidigare förhandlingen inte tog hänsyn till CJ:s karaktärsdrag....Jag tror att de trodde att de lätt skulle vinna målet även utan det...eller om MZ hade haft en bättre advokat hade det kanske redan funnits diverse frågor om hennes beteende...men nu är situationen högst sannolikt helt annorlunda. I vårdnadsprocessen kommer man förmodligen också att uppmärksamma till exempel hennes alkoholkonsumtion, eller hennes förmåga att tjäna tillräckligt för att försörja sina barn i framtiden, särskilt med tanke på att inkomsterna från försäljningen av hennes målningar kommer att minska drastiskt, kanske till och med försvinna helt eftersom hon sålde sina målningar enbart för att hon använde efternamnet MZ. Och det verkar för mig som att majoriteten av hennes inkomster de senaste två eller tre åren kommer från försäljning av målningar i Sverige och TV-program i Sverige... det kommer inte att bli mer av det...så det ska bli intressant att följa fortsättningen av rättsfallen, allt dåligt med MZ är redan känt, kanske är det nu dags för avslöjanden om CJ:s vanor, låt oss ta reda på vad som döljer sig bakom den respektabla fasaden.

Är du helt okunnig om vad Ciara jobbar med? Läs på lite innan du skriver.
Citera
2025-08-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Vill inte vara den som är den, men har någon annan språkpolis uppmärksammat hur hobbyartad presentationen på bönstationens instagramkonto ter sig? Vad är det för en praoelev som har skrivit den?

"Välkomna att avnjuta av en fantastisk kaffe eller ett glas vin i vår trädgårdslounge eller vår nya innebar!"

Kanske Nannyn som skrivit
Citera
2025-08-11, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Vill inte vara den som är den, men har någon annan språkpolis uppmärksammat hur hobbyartad presentationen på bönstationens instagramkonto ter sig? Vad är det för en praoelev som har skrivit den?

"Välkomna att avnjuta av en fantastisk kaffe eller ett glas vin i vår trädgårdslounge eller vår nya innebar!"

Alla som gått ut nian borde veta att det antingen heter "Välkomna att avnjuta en..." eller "Välkomna att njuta av en...". "Avnjuta" är ju en sammansättning av "njuta av".

Den här typen av fel tycker jag som vuxen människa är genuint pinsamma. När man ska presentera sitt företag får man faktiskt se till att vara noga, så allt blir rätt.

Allt du säger och skriver ger ett intryck. Och du vill att det intrycket ska bli bra, korrekt och signalera kvalitet. Det är ju elementär psykologi och lektion 1A i reklamvetenskap.

https://postimg.cc/xNDzZbh1

Får man sälja kaffe som rostats varsom undrade jag. O sen reklam för vin utan att där stod ålder som jag sett att andra måste ha. 🤔
Citera
2025-08-11, 09:35
Citat:
Ursprungligen postat av Kjempetorsk667

Jag tror att nannyns svenska är ännu sämre och uppenbar direktöversatt med Google translate.
Finns många svenskar som försöker använda ord och begrepp de inte behärskar, för att låta ”fina”.
Citera
2025-08-11, 09:37
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Är du helt okunnig om vad Ciara jobbar med? Läs på lite innan du skriver.

Jag tycker SteelFlint som skrivit att hen känner Ciara ska tipsa om att spara skärmdumpar över allt förtal i den här tråden mot henne, ser ut som en del i Eftervåldet.
Gör du slut med en narcissist börjar denne förtala och slutar knappt aldrig.
Citera
2025-08-11, 09:40
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjempetorsk667

Måns Petter Albert själv är väl knappast "Einstein", han är ju så dum att klockorna stannar och blommorna vissnar. Det är Mums som skrivit.
Citera
2025-08-11, 11:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Jag tycker SteelFlint som skrivit att hen känner Ciara ska tipsa om att spara skärmdumpar över allt förtal i den här tråden mot henne, ser ut som en del i Eftervåldet.
Gör du slut med en narcissist börjar denne förtala och slutar knappt aldrig.

Vem har förtalat, vilket det finns bevis för, och hur ser denna tråd ut? Vem fortsätter även att förtala? Löjligt det du skriver. Vilken förnekelse ni lever under. Måns arbetar på men det finns bevis på att hon läser här och reagerar på vad som skrivs vilket är obehagligt. Vem är då narcissisten egentligen i detta? Måns måste verkligen se över en förtalsanmälan på bred front.
Citera
2025-08-11, 12:35
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Vem har förtalat, vilket det finns bevis för, och hur ser denna tråd ut? Vem fortsätter även att förtala? Löjligt det du skriver. Vilken förnekelse ni lever under. Måns arbetar på men det finns bevis på att hon läser här och reagerar på vad som skrivs vilket är obehagligt. Vem är då narcissisten egentligen i detta? Måns måste verkligen se över en förtalsanmälan på bred front.

Han har inte en chans!! Måns är en svensk kändis, en svensk offentlig person, och allt vi diskuterar om honom är sånt som han många ggr gått ut med i media själv, ALLT vi sagt kommer direkt från publicerade artiklar sen 2006.
Det är inte förtal.
Men du som flera ggr skrivit att du tex ”vet att åtalet är nerlagt” fast det inte står nånstans i media, och alla andra som försvarat Måns, vissa har skrivit rakt ut ”Jag är vän med Måns”, som signaturen ”Insekterna”, men andra saker ni skrivit är ofta sånt som inte framgår i media utan man bara kunnat veta om man kände Ciara eller Måns privat, sen oavsett om ni bluffar eller inte spelar ingen roll, det är skrivet som ett sätt att ge en massa information som inte finns tillgänglig, och det är djupt karaktärsmördande om Ciara, mycket kränkande påståenden helt utan grund eftersom det inte finns en enda artikel som styrker det (det finns 5000 artiklar som styrker att Måns har drog och alkoholproblem, han har flera ggr talat ut om det, inte ens bara nu 2025).
Citera
2025-08-11, 12:56
Avstängd
Citat:
Han har inte en chans!! Måns är en svensk kändis, en svensk offentlig person, och allt vi diskuterar om honom är sånt som han många ggr gått ut med i media själv, ALLT vi sagt kommer direkt från publicerade artiklar sen 2006.
Det är inte förtal.
Men du som flera ggr skrivit att du tex ”vet att åtalet är nerlagt” fast det inte står nånstans i media, och alla andra som försvarat Måns, vissa har skrivit rakt ut ”Jag är vän med Måns”, som signaturen ”Insekterna”, men andra saker ni skrivit är ofta sånt som inte framgår i media utan man bara kunnat veta om man kände Ciara eller Måns privat, sen oavsett om ni bluffar eller inte spelar ingen roll, det är skrivet som ett sätt att ge en massa information som inte finns tillgänglig, och det är djupt karaktärsmördande om Ciara, mycket kränkande påståenden helt utan grund eftersom det inte finns en enda artikel som styrker det (det finns 5000 artiklar som styrker att Måns har drog och alkoholproblem, han har flera ggr talat ut om det, inte ens bara nu 2025).

Allt kommer från henne själv såväl skriftligt som via podd. Du måste nog läsa på och ordet karaktärsmord har du tagit av mig när jag beskrivit ert handlande mot Måns. Ni har skrivit att han tog droger i skolan, att han är dum etc etc helt sjukt. Rannsaka er själva nu.
Citera
2025-08-11, 13:20
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Det är inte förtal.

Helt rätt analys! Sedan så är "alfabetet" den som utan minsta tvekan skulle bli dömd för förtal mot Ciara! Vi får helt enkelt vänta och se om den godhjärtade människan Ciara har överseende med detta urbota svagbegåvade fan av Mums eller inte.
Citera
2025-08-11, 13:36
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Allt kommer från henne själv såväl skriftligt som via podd. Du måste nog läsa på och ordet karaktärsmord har du tagit av mig när jag beskrivit ert handlande mot Måns. Ni har skrivit att han tog droger i skolan, att han är dum etc etc helt sjukt. Rannsaka er själva nu.

”Att han är dum” 🤣🤣. Det är inte förtal eller karaktärsmord. När han gått ut i flera år med att han blivit paranoid av cannabis, druckit så mycket redan under Idol att han försökt bli nykterist efteråt då det ”slet så på hans kropp”.
Detta är också en tråd om just Måns Petter Zelmerlöw och ingen annan, så sluta hänga här och klaga på skvaller om det tråden ska handla om då du konsekvent är off-topic.
Citera
2025-08-11, 15:07
Medlem
https://www.expressen.se/noje/utredn...del-laggs-ner/

Utredningen läggs ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in