2008-12-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5starG
vad tillhör du för religion? trollismen?
Spagettimonsterismen.
Citera
2008-12-04, 18:53
Medlem
adequates avatar
DoÅ, operera bort din hjärna och rapportera resultatet.
Citera
2008-12-05, 00:27
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Om minnena lagras i geléklumpen, hur kommer det sig då att vetenskapen aldrig kunnat lokalisera och detektera dessa minnen?

Om minnena sitter fastklistrade i geléklumpen, så borde man ju kunna fastställa deras kemiska sammansättning, men icke...

Om själen/individen är ett påhitt, hur kommer det sig då att du har ett själsliv, själsförmögenheter?

Du själen är medveten både om ditt medvetande och din kropp, medan din kropp vare sig är medveten om sig själv eller dig!

Slutsats?

Exakt, du är inte din dödliga jordiska stofthydda...!!!

Uhm, du menar att man inte vet att minnen sitter i/runt om hippocampus eller hur de är uppbygda? Ta o läs Memory: From Mind to Molecules (http://www.amazon.co.uk/Memory-Molecules-Larry-R-Squire/dp/0981519415/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1228433175&sr=8-1) skriven av en nobelprisvinnare. Vad fick han nobelpris i? Sin forskning kring minnet.

Hur är det man säger?... MYTH BUSTED!
Citera
2008-12-05, 00:32
Medlem
Lord Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
DoÅ, operera bort din hjärna och rapportera resultatet.

Även om han hade något att operera bort så tvekar jag på att vi skulle märka någon skillnad.
Citera
2008-12-08, 00:19
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Uhm, du menar att man inte vet att minnen sitter i/runt om hippocampus eller hur de är uppbygda? Ta o läs Memory: From Mind to Molecules (http://www.amazon.co.uk/Memory-Molecules-Larry-R-Squire/dp/0981519415/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1228433175&sr=8-1) skriven av en nobelprisvinnare. Vad fick han nobelpris i? Sin forskning kring minnet.

Hur är det man säger?... MYTH BUSTED!
Tack, nu slapp jag ta det där!
Citera
2008-12-08, 00:21
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Kain
Även om han hade något att operera bort så tvekar jag på att vi skulle märka någon skillnad.
Det är det jag befarar. Det skulle väl bli som att du eller jag opererar bort svanskotan eller blindtarmen.

DoÅ, en utmaning till dig: Varför gav din gud oss de två ovanstående organen? Är det verkligen så "intelligent" design?
Citera
2008-12-17, 01:32
Medlem
Croopys avatar
Om jag minns rätt så anser kristna att alla har rätt att tänka och tycka som dom vill?

Varför försöker ni då få ''oss'' att se det ur ert perspektiv?

Vi har väl rätt att förneka Gud?
Citera
2008-12-17, 08:06
Medlem
Citat:
9. Rödförskjutningen motsäger Big Bang!

Den världsberömde astronomen Halton C. Arp, vår tids Galileo, som var assistent åt självaste Edwin Hubble, har grundligt motbevisat Big Bang-teorin, tron på ett expanderande universum, då han upptäckt att rödförskjutningen inte alls är analogt med avståndet från jorden:

http://www.thunderbolts.info/tpod/2005/arch05/051102arp-galileo.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Intrinsic_redshift

Det är Halton C. Arp som ligger bakom den revolutionerande upptäckten att många kvasarer med extremt höga värden av rödförskjutning är belägna i närheten av galaxer som har låg rödförskjutning, vilket vi kan se här på Arps sensationellt avslöjande fotografier, vilket ju bevisar att Big Bang-teorin är falsk!

Citat från en av dina egna källor:

Citat:
Arp's hypothesis that quasars are local and contain large intrinsic redshifts has never gained any significant support in the astronomy research community. Arp's work is based on a limited number of specific quasar-galaxy associations. Most astronomers believe these associations are simply the result of chance and point to the hundreds of thousands of quasars documented in more recent redshift surveys

Dessutom överdriver du H Arps dignitet inom kosmologin, han har aldrig ansetts som en speciellt framstående forskare i något område.

Vidare är inte rödförskjutningen den enda indikationen på Big Bang, så även om detta vore sant så måste du fortfarande förklara CMBR, likformigheten i universum, baryogenesis etc.

Citat:
Dessutom; även om universum skulle expandera, så utgör ju inte heller det något som helst bevis på att det hela skulle ha börjat med en blind, herrelös Bang Smäll...

Snacka om att Bang Bang-teorin saknar all form av logik och sunt förnuft...bara en flummig hokuspokus-teori!

Om universum expanderar så kan vi vara säkra på att universum har varit mindre. Då finns det två alternativ: Antingen så uppstod universum på en godtyckligt stor skala och började sedan expandera av någon oförklarlig anledning, eller så har universum expanderat från en oerhört liten storlek och expansionen som fick universum att bli stort är samma expansion vi ser idag. Att stipulera att universum uppstod spontant med kompletta makrostrukturer (galaxer, galaxkluster etc) går inte att förklara logiskt och motsägs dessutom av observationer, varför vi kan sluta oss till att expansionen, som Einstein förutsåg, verkligen är en indikation för att universum har expanderat från en oändlig litenhet.

Således är expansionen ett stark indikator på att universum har härstammat från något oändligt litet, vilket i sig styrker den standardkosmologiska modellen (dvs Big Bang).

Detta är per definition logiskt och om du tycker annorlunda så är det du som saknar kunskap kring vad logik innebär. Observera att logik inte är något subjektivt som kräver din förståelse eller acceptans för att vara giltig; logik är en deduktiv regelstruktur som är allmängiltig och som inte motsägs av dina kraftuttryck som "Hokus Pokus".

Citat:
Du KAN INTE få fram LIV ur något som är LIVLÖST!

Utan den aktiva livgivande principen, själen, inget liv!!

ABC-kunskaper som man borde känna till redan på dagis...

Jag håller med dig om att detta är något som dagisbarn mycket väl kan tänkas hålla för sant. Jag brukar dock undvika att använda mig av dagisbarns logiska förmåga gällande slutsatser kring universum och livets uppkomst.
Citera
2008-12-26, 18:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jag ser DoÅs trådstarter som ett bevis för att Djävulen finns. Från ingenstans poffar det fram massa fetstil, smileys och länkar.
Citera
2008-12-26, 18:59
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag ser DoÅs trådstarter som ett bevis för att Djävulen finns. Från ingenstans poffar det fram massa fetstil, smileys och länkar.

Visa Randy eller Humanisterna. Du kan bli rik!
Citera
2008-12-26, 22:34
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Varför bumpa tråden?
Citera
2008-12-27, 01:24
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
När du påstår att själen INTE finns, förklara för oss först vad DIN definition av själen är, så vi kan se om den sammanfaller med våra ordböckers definition!

Definiera själen, så får vi se om du har någon vanföreställning kring det ordet!

Jadu du säger att själen är vårat JAG alltså våran personlighet med mera och att den lever vidare när våra skal till kroppar dör.

Eller Jag kanske är fel ute nu, orkar inte kolla upp allt vad du tror på i minsta detalj.

Hursomhelst, åter till bevisandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in