2008-10-07, 00:47
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Gud gav människan en fri vilja,
med vilken vi kan gå utanför logiken.

Universum är inte mer logiskt än Guds vilja.

Du har helt rätt!

Guds vilja är det Högsta logiska!
Citera
2008-10-07, 20:17
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
När hjärtat hans stannade och ämnesomsättningen inte längre pågick, så kilade han vidare från sin fysiska kropp, och är förmodligen vid det här laget reinkarnerad in i en ny fysisk kropp, människokropp eller djurkropp troligast!
Nya spännande världar att tillföra vetenskapen! Men kineshjärnan måste ju vara frisk! Vad menar du själen vara bunden till om inte till hjärnan?
Citera
2008-10-08, 01:30
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Därför att Herren är Logiken personifierad!

Har man lyckats att skapa ett sånt logiskt universum som vårt, så måste man anses vara en Mästare till Logiker...
hur står du till dom delar i bibeln som säger att man ska dö om man arbetar på sabbaten? om det är det gud tycker så låter det inte så logiskt
Citera
2008-10-08, 07:38
Medlem
Citat:
Absoluta inte är som det antyder, absolut ingenting, vare sig fluktuationer, kvarkar, vakuum, dimensioner, INGENTING!!

Om du tror på att Big Bang skapade universum, så är du ju givetvis en Big Bang-kreationist!

Pseudovetenskapligt trams!

Och vad är det som säger att det finns eller någonsin har funnits ett "absolut intet"?

Vidare: Jag tror inte Big Bang skapade universum och det tror jag ingen som faktiskt förstår vad Big Bang betyder gör. Big Bang beskriver hur universum utvecklades från Planck-eran och framåt.

Att kalla det för pseudovetenskap visar bara på att du varken vet vad Big Bang beskriver eller vad vetenskap är. Det hela faller tillbaka på det gamla "Detta förstår jag inte, därför kan det inte vara sant. Således måste gud ligga bakom det.". Tur att inte alla människor i alla tider har resonerat så, den enda fördelen med det hade varit att du aldrig hade fått möjlighet att sprida dina vansinnigheter på forum som detta.
Citera
2008-10-08, 10:12
Medlem
labbe3001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Nya spännande världar att tillföra vetenskapen! Men kineshjärnan måste ju vara frisk! Vad menar du själen vara bunden till om inte till hjärnan?
Vi har gått igenom det i början av tråden. Han började med att "själen" satt i hjätrtat, och efter att det sågades så satt tydligen "själen" i ryggraden. Sid 9 tror jag han vände på steken
Citera
2008-10-08, 10:32
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labbe3001
Vi har gått igenom det i början av tråden. Han började med att "själen" satt i hjätrtat, och efter att det sågades så satt tydligen "själen" i ryggraden. Sid 9 tror jag han vände på steken
Mitt försök var bara att få fram den slutliga lösningen!
Citera
2008-10-08, 21:32
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Därför att Herren är Logiken personifierad!

Har man lyckats att skapa ett sånt logiskt universum som vårt, så måste man anses vara en Mästare till Logiker...
Dålig barnatro.

Tag bara Jordens historia. Katastrofala massutdöenden är snarare regel än undantag. Varelser konkurrerar ut varandra nästan helt slumpmässigt. Kontinenter brakar in i varandra och skapar utsökta bergskedjor, bara för att bergen blir jämnade med marken av erosion.

Inte speciellt logiskt, utan snarare extremt våldsamt.
Citera
2008-10-08, 23:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewing77
Och vad är det som säger att det finns eller någonsin har funnits ett "absolut intet"?

Vidare: Jag tror inte Big Bang skapade universum och det tror jag ingen som faktiskt förstår vad Big Bang betyder gör. Big Bang beskriver hur universum utvecklades från Planck-eran och framåt.

Att kalla det för pseudovetenskap visar bara på att du varken vet vad Big Bang beskriver eller vad vetenskap är. Det hela faller tillbaka på det gamla "Detta förstår jag inte, därför kan det inte vara sant. Således måste gud ligga bakom det.". Tur att inte alla människor i alla tider har resonerat så, den enda fördelen med det hade varit att du aldrig hade fått möjlighet att sprida dina vansinnigheter på forum som detta.

Varför Bing Bang är pseudovetenskap?

1. Själva teorin uppstod genom att man UTGICK ifrån att världen kom till genom en hokuspokus-explosion, och efteråt försöker man bara att lappa ihop teorin bäst det går, så att den ska se trovärdig ut! Finns inga som helst konkreta bevis för att universum skulle ha sprängt sig själv i luften likt en självmordsbombare, och dessutom vet alla med 1/8 hjärna att det enda explosioner och kollisioner orsakar är KAOS och förintelse!

2. Teorin beaktar överhuvudtaget inte kausaliteten!
Citera
2008-10-08, 23:05
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labbe3001

Själen är transcendentalt belägen vid hjärtchakrat!
Citera
2008-10-08, 23:08
Medlem
Blackfeets avatar
Citat:
Själen är transcendentalt belägen vid hjärtchakrat!

chakrat? vad är det för något
Citera
2008-10-08, 23:13
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfeet
chakrat? vad är det för något

http://en.wikipedia.org/wiki/Chakra

Citera
2008-10-08, 23:25
Medlem
avans avatar
Död o Återfödd

bara en fråga, tar du mkt droger?

Själen är bara ett påhitt, något som rädda människor skapat för att de inte vågar konfronteras med tanken att livet tar slut den dagen hjärtat slutar slå. Gudstro är något för klena människor som inte vill ta ansvar för sina egna och andras handlingar, en undanflykt för slippa att krav ställs på en, man lämnar över ansvaret på en högre makt.

Självklart sitter alltihop i hjärnan, det är i hjärnan minnen lagras, det är ifrån hjärnan kroppen styrs, ditt tal, dina tankar, ja precis allt. Skulle min kropp få en kinesisk mans hjärna så hade jag (kroppen) pratat kinesiska, jag (kroppen)hade inte känt igen mina barn, jag (kroppen) hade haft hans minnen. I samma sekund min hjärna kopplas ur är min kropp JAG-lös, för mitt jag sitter kvar i min gamla hjärna, inte i nån själ. Kinesen kommer undra vad fan som har hänt, kommer inte känna igen sig själv när han ser sig själv i spegeln. Innerst inne så vet du allt detta, sluta nu med ditt flummande plz...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in