Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Har du sett och hört Randi så kan du inte ha missat att han förlöjligar. Han säger dessutom själv att han är en "tvivlare". Dessa saker gör honom knappast objektiv.
Nej, nu har du helt missat poängen här. Skeptisism är utgångspunkten för precis allt. Utan skeptisism hade vi inte haft det samhälle vi har idag. Presentera gångbara bevis för Randi så ska du se att han ändrar sig. Och du har fortfarande inte svarat på vad som skulle falsifiera din ogrundade hypotes om andevärlden.
Citat:
Vetenskapligt är de inkorrekta på samma vis som Aschbergs att de inte tar med alla variabler - faktorer som påverkar. De har bevisat att det hela inte fungerade vid testtillfället. Inget annat.
Ja, det är klart att han inte kunde ta med alla fiktiva variabler du vill ha med eftersom han var tvungen att köra med old kamera. Givetvis skulle det vara bäst om medierna frivilligt gick med på att bli exponerade men då skulle det nog vara svårare att lura pengar av folk.
Citat:
Tyvärr är det inte löjligt enkelt att testa mediala just pga att det dels finns en ovilja från andevälrlden att låta sig bevisas och dels därför att mediumens känslighet ofta försämras vid tester och experiment. Naturligtvis låter det som bortförklaringar i era öron men beklagligt nog sanning.
Men lyssna på dig själv.... Andevärlden vill inte.... Mediernas känslighet försämras...
Jag tycker nog ditt sista stycke talar för sig själv. Vi förflyttar oss till domstolen. Jag har mordvapnet men det vill inte komma fram och hälsa just nu... jag har DNA-bevis men känsligheten har tyvärr temporärt försämrats under just den tid rättegången äger rum.
OCH DET ÄR SANNINGEN. HALLE - FUCKING - LULJA. DEN - BEKLAGLIGA -SANNINGEN. I EVIGHET
amen