2022-09-20, 15:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ateister vill nog inte erkänna rakt ut att det är socialdarwinism som dom egentligen tror på: https://sv.wikipedia.org/wiki/Socialdarwinism

Dom tror att dom har evolutionerats för att vara överlägsna alla lågbegåvade människor som tror på bibeln vilket framkallar empati och moral som ateisten ser som svaga personlighetsdrag som de lågbegåvade har och som förhindrar dom från att skövla skogar eller göra vad som krävs för att bli rik och kunna visa andra hur duktig och evolutionerad man är.

Dom tror att Darwin har visat sanningen fast han egentligen bara hade en teori för hur biologiska system kan ha uppstått utan gudar och med lite hokus pokus som ateisten är övertygad om att det existerar.
Det här är ju så fantastiskt dumt så att det är svårt att begripa hur nån ens kan få för sig det.

Ateister i allmänhet erkänner att människan bara är ett djur bland andra djur.
Troende däremot tror att människan är skapad som deras guds avbild för att vara skapelsens krona och härska över jorden. Dessutom tror dom flesta att alla andra som inte tror som dom kommer att kastas i evigt fördärv när dom dör.

Vilka var det som såg sig som överlägsna sa du?
Citera
2022-09-20, 23:07
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nej, du har inte förstått ett dugg för du har pladdrat på om helt andra saker än det som diskuterades, trots att jag förklarat vad det egentligen handlade om.
Jodå.
Precis vad jag gjort.
Om du känner dig påhoppad är det bara för att du känner dig attackerad när jag påpekar att du har fel eller inte förstår. Inte mitt fel.
"Den större mannen" är vem då?
Det är lustigt men jag känner inte att jag behöver ta din analys på speciellt mycket allvar.
När har jag haft ett enda vredesutbrott?
Jag förstår precis vad du vill förmedla men du har helt enkelt fel. Om jag också får vara analytisk så tror jag du projicerar mycket. Som man känner sig själv känner man andra.
LOL. Ok.
Jösses. Det känns som att jag just blev dissad av Twilight. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

När har jag grämt mig? Jag har försökt förklara för dig vad vi pratar om men jag antar att det flög lite högt över dig.

Gör gärna det, för det är inte vad jag skrev. Det är inte mitt fel om du inte förstår vad jag skriver.
Ja ja, lugna ner dig emo.
Inte relevant över huvud taget till vad som diskuterades.

Ok.

Sure.

Men okej. Vi skiter i den diskussionen. Men såhär istället då:
Vad är din verkliga inställning till gud och vår verklighet? om du får förklara själv?
Citera
2022-09-26, 16:19
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det här är ju så fantastiskt dumt så att det är svårt att begripa hur nån ens kan få för sig det.

Troende däremot tror att människan är skapad som deras guds avbild för att vara skapelsens krona och härska över jorden. Dessutom tror dom flesta att alla andra som inte tror som dom kommer att kastas i evigt fördärv när dom dör.

Inte fan är människor djur även om de flesta människor beter sig som djur.

Man måste väl misstolka bibeln och tro att människokroppens skapare vill att folk använder djur som slavar.. Innan man blir en fejkreligiös ateistapa som visar sin intelligens och brist på vishet genom att utrota och förslava allt levande på planeten.
Citera
2022-09-26, 16:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Inte fan är människor djur även om de flesta människor beter sig som djur.

Man måste väl misstolka bibeln och tro att människokroppens skapare vill att folk använder djur som slavar.. Innan man blir en fejkreligiös ateistapa som visar sin intelligens och brist på vishet genom att utrota och förslava allt levande på planeten.
Du låter väldigt arg, är det för att du förstår att jag har rätt?

Tänker inte säga mer om detta eftersom det är OT, men jo, människan är ett djur, vår närmaste nu levande släkting är dvärgchimpansen (har jag för mig).
Men oavsett detta så är det som sagt ni religiösa som sätter er själva på en piedestal över djuren och ofta också över alla andra människor som tror på något annat än vad ni själva tror på.

Och såklart "misstolka Bibeln", det är bara du som vet hur det egentligen ligger till, alla andra tror på fel sätt så dom räknas inte.

Men oavsett vad du tycker så är det ändå ni religiösa som ser er som överlägsna alla andra för att ni förtjänar en plats i himlen medans alla andra lägre stående kommer brinna i helvetet. Eller vilken variant du nu tror på.
Citera
2022-09-26, 17:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Du låter väldigt arg, är det för att du förstår att jag har rätt?

Tänker inte säga mer om detta eftersom det är OT, men jo, människan är ett djur, vår närmaste nu levande släkting är dvärgchimpansen (har jag för mig).
Men oavsett detta så är det som sagt ni religiösa som sätter er själva på en piedestal över djuren och ofta också över alla andra människor som tror på något annat än vad ni själva tror på.

Och såklart "misstolka Bibeln", det är bara du som vet hur det egentligen ligger till, alla andra tror på fel sätt så dom räknas inte.

Men oavsett vad du tycker så är det ändå ni religiösa som ser er som överlägsna alla andra för att ni förtjänar en plats i himlen medans alla andra lägre stående kommer brinna i helvetet. Eller vilken variant du nu tror på.

Tänk dig då att urfolken på denna planet har kvar den riktiga historien om hur mänskligheten skapades.. Medans en ny sorts människa uppstod och som saknade historia helt.. Vilket gjorde att korrupta vetenskapsmän hittade på att människor kommer från apor för att det behövs ju ingen skapare så länge man tror på galna teorier.

Urfolken vet att guds folk på Nibiru planeten skapade människor som guldslavar genom att använda sitt egna blod från gudar.. Medans vanligt folk är apor som har släktforskat genom teorier istället för att studera monumenten som våra skapare lämnade kvar för att hjälpa ett fåtal att förstå sanningen om deras blod från gudar.. dvs blod som inte är från apor.

Självklart är jag inte arg. Jag är en urfolksindivid som förstår att de flesta vill tro att dom är apor som inte har nån livsmening eftersom allt har ju skapats utan ett syfte genom ren slump och lite magi.

Det påverkar ju inte mig att du tror på galenskap och hånar ditt låneblod från gudar genom att hävda att det är apblod.
Citera
2022-09-26, 23:59
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:

Kastas och kastas i fördärvet.
Vi är rätt bra på att gå dit själv. Liksom självskadebeteende av alla de olika slag.

Det kan kännas bra ett tag att befinna sig där i det tillståndet av upproriskhet.
Antagligen blir det snart mycket värre då för att bli lite bättre. Tills du vet vem du är. Och att du är just ingenting.

Utan Det Vi kan har från Fadern.
Utan tro.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-09-27 kl. 00:08.
Citera
2022-09-29, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nronewoke
Var finns källan till "Inget" som Big Bang exploderade ur?

fullständig meningslös kommentar helt utan substans av ämnet och dessutom inte ens i närheten av min kommentar
Citera
2022-09-29, 08:45
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Tänk dig då att urfolken på denna planet har kvar den riktiga historien om hur mänskligheten skapades.. Medans en ny sorts människa uppstod och som saknade historia helt.. Vilket gjorde att korrupta vetenskapsmän hittade på att människor kommer från apor för att det behövs ju ingen skapare så länge man tror på galna teorier.

Urfolken vet att guds folk på Nibiru planeten skapade människor som guldslavar genom att använda sitt egna blod från gudar.. Medans vanligt folk är apor som har släktforskat genom teorier istället för att studera monumenten som våra skapare lämnade kvar för att hjälpa ett fåtal att förstå sanningen om deras blod från gudar.. dvs blod som inte är från apor.

Självklart är jag inte arg. Jag är en urfolksindivid som förstår att de flesta vill tro att dom är apor som inte har nån livsmening eftersom allt har ju skapats utan ett syfte genom ren slump och lite magi.

Det påverkar ju inte mig att du tror på galenskap och hånar ditt låneblod från gudar genom att hävda att det är apblod.
"Jag är en urfolksindivid som förstår att de flesta vill tro att dom är apor.."
Vilka var det som såg sig som överlägsna nu igen? Tack för att du bevisar att jag har rätt.
Citera
2022-09-30, 19:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
"Jag är en urfolksindivid som förstår att de flesta vill tro att dom är apor.."
Vilka var det som såg sig som överlägsna nu igen? Tack för att du bevisar att jag har rätt.

Allätare och köttätare har en design för att mörda och svälja stora köttbitar.. Människor och andra växtätare har små munnar och platta tänder.. Designad för att mala frukt och grönsaker som skalas med naglar som hade varit klor om det var så att människan är en allätande apa.. Käken hade dessutom hängt ner till bröstvårtorna om människan var en allätare eftersom allätares öppna munnar är minst lika stora som deRas ansikten.

Ateister tror att dom är allätande apor.. Dom tror till och med att det är vetenskapligt bevisat genom teorier att människan är en nära släkting med ateisten lol.
Citera
2022-09-30, 20:27
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Allätare och köttätare har en design för att mörda och svälja stora köttbitar.. Människor och andra växtätare har små munnar och platta tänder.. Designad för att mala frukt och grönsaker som skalas med naglar som hade varit klor om det var så att människan är en allätande apa.. Käken hade dessutom hängt ner till bröstvårtorna om människan var en allätare eftersom allätares öppna munnar är minst lika stora som deRas ansikten.

Ateister tror att dom är allätande apor.. Dom tror till och med att det är vetenskapligt bevisat genom teorier att människan är en nära släkting med ateisten lol.

Jaså, är du här med dina idiotier igen.
Det är ju vetenskapligt bevisat att människan är en allätare, både genetiskt och kroppsligt (människans tarmsystem är INTE anpassat till enbart växtätande, oavsett hur mycket du vill tro det.
Men du är ju inte vetenskapsvänlig, så det är inte så konstigt att du har korkade idéer.
Citera
2022-09-30, 22:05
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Ateister vill nog inte erkänna rakt ut att det är socialdarwinism som dom egentligen tror på: https://sv.wikipedia.org/wiki/Socialdarwinism

Dom tror att dom har evolutionerats för att vara överlägsna alla lågbegåvade människor som tror på bibeln vilket framkallar empati och moral som ateisten ser som svaga personlighetsdrag som de lågbegåvade har och som förhindrar dom från att skövla skogar eller göra vad som krävs för att bli rik och kunna visa andra hur duktig och evolutionerad man är.

Dom tror att Darwin har visat sanningen fast han egentligen bara hade en teori för hur biologiska system kan ha uppstått utan gudar och med lite hokus pokus som ateisten är övertygad om att det existerar.

En fördel som atetisterna har är att man kan och får vara öppna för nya teorier.
Det lär ju alltid komma nya teorier om såväl människans ursprung och som universums början.
Om man tror på en enda skrift och en gud, finns risken att man sitter där med några helt felaktiga föråldrade idéer och blir betraktad som en dåre som vägrar att utvecklas
Citera
2022-09-30, 22:17
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Jag ger ett inlägg i er debatt.

Fysiska universum är en skapelse vars fysiska lagar är beroende på kompositionen som utgör dess lagars beståndsdelar. Exempelvis magnetismen kräver dess kompositions beståndsdelar. Ur ett rent fysikaliskt synsätt kan man studera magnetismens funktion och beståndsdelar. Liksom övriga fysikaliska lagars funktion och beståndsdelar. Det är här ateisten fastnat. För att ateisten begriper bara att studera fysikaliska kompositioner. Vilka hen menar är slumpens skörd, utan intelligent urkund.

Det Universum som GUD skapat är perfekt. Det fungerar naturligtvis som det skall fungera. Även den biologiska arten människa fungerar som den skall. Den föds lever äter och dör. Även fast ateisten vill inflika att missfall barncancer, dödssvält och dödsolycka motsäger en GUD. Den GUDs trogne kan då hävda att det är ett satans verke. Den som förnekar GUD sprider olycka och satans verke. Satans värld är inte paradiset.

”Det finns för det första inget som tyder på att det över huvud taget skulle kunna finnas något som är icke-rumsligt och icke-temporalt som skulle kunna ha en inverkan på något i fysiska universum.”

OJ. Jag hävdar tvärtom att universum inte skulle finnas till utan ”något som är icke-rumsligt och icke-temporalt som skulle kunna ha en inverkan på något i fysiska universum.” Därmed påstår jag att du inte känner till att GUD är upphov till universum och i slutändan till din egna existens. När saltet mister sin sälta är det ej längre dugligt till att salta med. När människan mist sin 'sälta' är hen ogudaktig. Då är hen likt ett magnetiskt material som mist sin magnetism. Likt ateisten som inte kan förnimma GUD.

Allt i universum kommer från GUDs förråd i evigheten. GUD upplät det lilla universum likt en liten uppblåst ballong i ett oändligt utrymme. Likt matadoren sträcker upp skynket för tjurskallen.

Vad skulle krävas för att ateisten skulle förnimma GUDs makts inverkan på det fysiska universum?
Ifall GUD tillfälligt satte magnetismen ur spel/funktion så skulle ateisten hävda att det var något som vetenskapen måste undersöka för att slutligen kunna fastställa att det var en fysikalisk tillfällighet!

Det är GUDs profeter under årtusendena som bevisat GUDs makt genom att förutsäga vad som komma skall.

Det är fortfarande till stora delar okänt hur universum och magnetismen egentligen är uppbyggda och fungerar.
Det som är okänt för oss år 2022 bör vi forska vidare på för att förstå i framtiden.
Okända företeelser är alltså inte gud, utan bara just okända för oss.
Vi vet ju alla att t.ex åska och blixtrar inte var guden Tors resa i himlen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in