Citat:
Om det krävs andlighet för att bli övertygad handlar det inte om bevis. Då handlar det om tro och vidskepelse. Grattis.”Man kan aldrig bevisa eller övertyga en ateist någonting om Gud eller det andliga, eftersom han är andligt blind...
Ungefär som att försöka bevisa färger för en blind!” /'Död o återfödd'.
Så säger trådskaparen. Därtill vill jag inflika att man ska inte bevisa eller övertyga dessa. Bevis och övertygelse skaffar den själv som är genuint intresserad av att söka GUD.
Ungefär som att försöka bevisa färger för en blind!” /'Död o återfödd'.
Så säger trådskaparen. Därtill vill jag inflika att man ska inte bevisa eller övertyga dessa. Bevis och övertygelse skaffar den själv som är genuint intresserad av att söka GUD.
Citat:
Lär dig själv att skilja på det och sedan visar du att du KAN skilja på det med objektiv argumentation. Kan du inte det utan att säga "det bara är så" kanske du borde rannsaka dig själv.
Du buntar ihop serietidningsfiguren Bamse med Bibelns Gud. Det säger allt man behöver veta om din brist på att skilja verklighet från fantasyvärld. Lär dig skilja på serietidningsfigurer och Den Evigt Levande Guden till att börja med.
Citat:
Visa när jag ändrat mina ståndpunkter.
Kan du bestämma dig för en ståndpunkt istället för att flytta runt denna till att passa dina lögnaktiga svar?
Citat:
Och hur vet du att Bibeln är korrekt? Hur avgör du att det som står i den är sant?
”Jag kan inte förhålla mig till något som är oskiljbart från något som inte finns. Där finns ju inga egenskaper.”
Bibeln beskriver GUDs egenskaper, så visst finns det egenskaper alltid. Att du sedan förnekar dessa gör mina ord sanna om att du istället lierar dig med satan.
Bibeln beskriver GUDs egenskaper, så visst finns det egenskaper alltid. Att du sedan förnekar dessa gör mina ord sanna om att du istället lierar dig med satan.
Citat:
Eller så finns han inte. Pst, han är en mytologisk figur i dina fantasier.
Men inte då, det törs du inte kännas vid utan du kommer återkommande med ditt lobotoma svar: ”eller så finns han inte”. Pst det är ett satans svar.
Citat:
Javisst, det finns många vidskepliga människor som tror på gamla myter.
Försök inse att på denna verkliga planet finns de som tror på GUD och de som inte gör det. Det är det verkliga livet oavsett vad man tror på.
Citat:
Haha. Nej, du kan bara inte. Det enda du kan göra är att påstå. Du kan inte bevisa, belägga, demonstrera eller försvara. Bara hävda en massa strunt.
Du vill puffa för ditt 'bevisa att gud finns', ja det finns en tråd där det ämnet behandlas.
”Jag kan inte förneka det som inte finns. Börja med att bevisa det du påstår.”
”Nej, jag skrev att du inte bevisat att han finns. Så igen, hur vet du att det förhåller sig som du tror?”
-Det är för avancerat för dig.
”Jag kan inte förneka det som inte finns. Börja med att bevisa det du påstår.”
”Nej, jag skrev att du inte bevisat att han finns. Så igen, hur vet du att det förhåller sig som du tror?”
-Det är för avancerat för dig.
Citat:
Du får gärna göra ett försök där.
-Jag har svarat tidigare, men du är imbecill och förstår inte. Utan kommer tillbaks till samma fråga om och om igen. Återigen fyi det finns en tråd som heter -Bevisa att Gud finns-.
Citat:
Tråden bevisar bara att troende inte klarar av grundläggande logik.
ATEISMEN: Bara en barnslig*FÖRNEKELSE-TRO... heter denna tråd och du bevisar 'Död o återfödds' tes.