2013-03-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
wow... några pixlar som rör sig, och du kallar det för "enorm komplexitet".

men till och med det där enkla programmet behövde intelligenta designers. den evolverade inte spontant från ettor och nollor på en hårddisk. så vad får dig att tro att livets verkliga komplexitet inte behövde intelligenta designers också?

Det är ju det vackra med vetenskap, man behöver ingen tro! Det finns några hypoteser om hur liv först uppstod på våran planet, vi kan med säkerhet inte säga hur det gick till men jag tror och hoppas att vi kommer få ett svar på den frågan innom en förhållandevis snar framtid!

Angående den fantastiska artrikedom och komplexitet vi har på den här planeten så förklarar evolutionsteorin den till fullo. Den fossila databasen och den genetiska koden gör att det inte finns någon anledning att tvivla på evolutionsteorin längre!

Man skulle kunna krångla till det och hävda att det finns en skapare, en mening och ett mål med våran existens. Men jag kan dock inte begripa varför.
Citera
2013-03-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Man skulle kunna krångla till det och hävda att det finns en skapare, en mening och ett mål med våran existens. Men jag kan dock inte begripa varför.
anledningen till att en skapare är fortfarande väldigt trovärdig är för att det inte finns några bevis för att encelliga organismer evolverade till alla livsformer som vi ser på jorden idag.
Citera
2013-03-10, 17:59
Medlem
Citat:
anledningen till att en skapare är fortfarande väldigt trovärdig är för att det inte finns några bevis för att encelliga organismer evolverade till alla livsformer som vi ser på jorden idag.

Jo evolutionsteorin förklarar utvecklingen och spridningen av liv ytterst väl, den understöds dessutom av gigantiska mängder bevis, till skillnad från gud. Det finns nada, noll, inga, neitski, noll-nolli-noll-noll bevis för att en gud skulle vara inblandad!

Du är givetvis välkommen att tro vad du vill, du får tro att lilla spöket Laban skapade alla arter av liv i den sjunkna staden Atlantis med hjälp av Wolverin och Lill-Babs om du så behagar.
Men att förkasta det otroligt goda bevisvärdet som evolutionsteorin besitter enbart för att du föredrar att tro på tokigheter, det är....

Jag behöver kanske inte säga vad jag tycker, det räcker med att påpeka att du delar ringhörna med Död och Återfödd, det skulle i alla fall få mig att kräkas lite i munnen och sätta mig på skämskudden!
Citera
2013-03-10, 18:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
men till och med det där enkla programmet behövde intelligenta designers. den evolverade inte spontant från ettor och nollor på en hårddisk. så vad får dig att tro att livets verkliga komplexitet inte behövde intelligenta designers också?

Och med hjälp av en falsk analogi "kan det inte uteslutas" .....

Citat:

Vad "trovärdigt" är det i en god-of-gaps 'förklaring'?
Citera
2013-03-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Jo evolutionsteorin förklarar utvecklingen och spridningen av liv ytterst väl, den understöds dessutom av gigantiska mängder bevis, till skillnad från gud.
ja, det är vad evolutionisterna alltid säger. att evolutionen förklarar det och det finns mängder av bevis, men de ger aldrig några bevis till att encelliga organismer skulle ha utvecklats till alla livsformer vi ser idag.

att bara säga något gör inte att det blir sant.
Citera
2013-03-10, 18:33
Medlem
Citat:

Säger han som pratar vitt och brett om gudar, aliens, atlantis och heffaklumpen!
Citera
2013-03-10, 18:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
ja, det är vad evolutionisterna alltid säger. att evolutionen förklarar det och det finns mängder av bevis, men de ger aldrig några bevis till att encelliga organismer skulle ha utvecklats till alla livsformer vi ser idag. att bara säga något gör inte att det blir sant.

Vägar du foliehatt'ismen mot vetenskapens/logikens systematiska metodologi?
Citera
2013-03-10, 20:44
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
ja, det är vad evolutionisterna alltid säger. att evolutionen förklarar det och det finns mängder av bevis, men de ger aldrig några bevis till att encelliga organismer skulle ha utvecklats till alla livsformer vi ser idag.

En introduktion till läsning om hur encelliga celler blir flercelliga:
http://en.wikipedia.org/wiki/Endosymbiotic_theory
Endosymbiontteorin är en av de viktigaste teorierna inom biologi så om du lyckas motbevisa den har du en mycket ljus framtid.
Senast redigerad av BlackMetal 2013-03-10 kl. 20:48.
Citera
2013-03-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
En introduktion till läsning om hur encelliga celler blir flercelliga:
http://en.wikipedia.org/wiki/Endosymbiotic_theory
Endosymbiontteorin är en av de viktigaste teorierna inom biologi så om du lyckas motbevisa den har du en mycket ljus framtid.
fast det bevisar inte att encelliga organismer förvandlades till tigrar, ekorrar och alla andra livsformer vi ser omkring oss
Citera
2013-03-10, 20:58
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
fast det bevisar inte att encelliga organismer förvandlades till tigrar, ekorrar och alla andra livsformer vi ser omkring oss
Nä det sa jag inte heller men det finns så otroligt mycket annat från samtliga fält som alla kommer fram till samma utvecklingsträd. Du kan börja med att begrunda: http://i.imgur.com/fdc2BNq.jpg
Citera
2013-03-10, 21:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Återigen: Du talar uppenbarligen från foliehatt'ismens perspektiv, när du refererar till 'bevis'. I vetenskap/logik betydar 'bevis' något helt annat.
Citera
2013-03-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Du kan börja med att begrunda: http://i.imgur.com/fdc2BNq.jpg
det finns bara olika typer av händer där. jag ser inte hur det skulle vara ett argument för evolutionsteorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in