Citat:
Ursprungligen postat av Silvir
Börjar gilla den här tråden så fort man hamnar i debat med någon religös människa och vill påvisa hur dumt de flesta religiösa saker dom säger låter hänvisar jag bara hit och dom kommer sen tillbaka och ursäktar att det finns såna dumma religösa människor. Eller så garvar vi bara ihop åt Doå's argument och hur fanatisk han låter. Tror till och med at det finns en Psykologisk term för såna som han
SÅ nu vill jag at DoÅ ska ge mig ett bevis på gud som inte kommer från antaganden med själv formad logik eller information han fått av andra. Inre uppleveser eller and liknande hallunicationer. Utan ett ordentligt obestridligt bevis. detta betyder även att religösa böcker och liknande också ej räknas in som bevis. inte för att det finns mycket kvar att plocka från men han verkar duktig på detta.
ps. ett unvikande svar är lika med admitance of defeat

Det du inte verkar förstå är att religiösa tror att gud har skapat världen och jorden för att testa människan, om den kan hitta skatten som är gud, och lyder honom.
Med andra ord, det finns inga bevis som kan få dig att bli troende på 1 min.
Kan som du själv sa inte nämna bibel eller koranen då du från första början inte ens tror på gud, bara dumt att ta upp sådant då..
Du bör därför fundera för dig själv, ibland genomgår man situationer där man förstår meningen och finner gud...