2009-03-31, 01:43
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hur vore det om du först kom med lite bevis för dina hokuspokus-teorier...

1. Smällar och explosioner kan endast åstadkomma KAOS och FÖRINTELSE, inte den ordning, balans och harmoni som råder i universum!

2. Död IQ-befriad materia har inga som helst behov av att ta hand om någon överhuvudtaget!

!. Läs grundläggande fysik får att få lite fakta om big bang.
Läs Arternas ursprung utav Charles Darwin.

2. Det är just därför världen är på väg utför, sitter allt för många kristna på alldeles för höga positioner i världspolitiken.

Anser du att alla som inte håller med dig är "död IQ-befriad materia"?

Edit, skrev ett längre inlägg på förra sidan, svara på det.
Citera
2009-03-31, 01:47
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
Människan skapade ordning, balans, lagar och harmoni.

Jaså, det var Människan som skapade naturlagarna, finkalibrerade universums konstanter och ordnade till den perfekta balansen i universum...???

Herre min Skapare, säger jag bara...
Citera
2009-03-31, 01:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
!. Läs grundläggande fysik får att få lite fakta om big bang.
Läs Arternas ursprung utav Charles Darwin.

2. Det är just därför världen är på väg utför, sitter allt för många kristna på alldeles för höga positioner i världspolitiken.

Anser du att alla som inte håller med dig är "död IQ-befriad materia"?

Edit, skrev ett längre inlägg på förra sidan, svara på det.

Dessa s.k "fakta" har jag redan grundligt krossat här ett flertal gånger!

Ingen som helst ordning kan komma ur blinda IQ-befriade hokuspokus-explosioner!

Tror mig inte?

Fråga al-Qaida...

Din evolution är väl i allra högsta grad utan någon styrande IQ?
Citera
2009-03-31, 01:58
Medlem
Croatons avatar
Citat:
Jaså, det var Människan som skapade naturlagarna, finkalibrerade universums konstanter och ordnade till den perfekta balansen i universum...???
Det mesta man kan säga universum är kalibrerat för är att skapa svarta hål. Knappast ett fenomen man kan beskriva som i harmoni och balans...
Citera
2009-03-31, 01:59
Medlem
Anroras avatar
Citat:

Herre min Skapare, säger jag bara...

Nej det skapade slumpen. varför skulle något annat ha skapat det?

Evolutionen skapade din mun herpes till exempel.
Offtopic; dina bloggar består ju av en massa länkar till youtube.

Du borde flytta till amerikanska bibelbältet, kanske där någon tycker om dig och du slipper evolutionsläran.
Citera
2009-03-31, 02:00
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
People ask me what I think about that woman priest thing. What, a woman priest? Women priests. Great, great. Now there's priests of both sexes I don't listen to.

Jag har själv inte läst bibeln, kanske några verser och så och verkligen försökt tolka dem, men EN sak vet jag, och det är att det står i bibeln att jorden är rund. Tyvärr så är så mycket svårtolkat men ur ett bibelställe står det "Han tronar ovan jordens rund" Svälj det eller kissa på det bigboy.

Är man intresserad av historia är the holeh (slang för holy/helig) bible rätt nice. Min historialärare påpekade att kanske alla mirakel etc inte var sanna, men t.ex babylons fall står ju skrivet som det var.

"Staden erövrades 539 f.Kr. av perserna och sedan av Alexander den store år 331 f.Kr. Babylon var för en kort tid centrum för Alexanders rike tills hans död i staden år 323 f.Kr. Därefter förföll Babylon snabbt."

Jag vet inte om det enbart är bibeln som beskriver babylons fall men det är historisk fakta hursomhelst. Finns säkert fler, någon kunnig historiker/religionsintresserad här som skulle kunna lägga in något?

Jag pratade även med min far som är kristen och sa att snacket om domedagen eller armageddon var så genomskinligt, jag älskar nämligen att debattera seriöst med honom och respekterar det han säger fast jag tycker att det finns så jävla mycket crap. Om Gud nu fanns varför gjorde han den svårtolkaste boken i världen, och koranen ligger nog inte långt ifrån.

Hursomhelst så är profetiorna om världens undergång dessa:

Krig - Wow, det hade en 12 åring kunnat räkna ut att människan aldrig kommer sluta kriga, krig förekom på den tiden med, dock inte i lika stor utsträckning men har ju alltid pågått, vi skulle kunna leva 100 0000 år och det skulle fortfarande finnas maktgalna, giriga människor som skulle göra vad som helst för detta, och massorna som följer. Dock krigas det nog mer idag än på den tiden, då bibelstället påpekar en ökning av krig som i sin tur skulle kunna tänkas ut eftersom han förstog att människan skulle göra stora framsteg i teknik etc = Större vapen - Ur evolutionsperspektiv så har vi kvar de brutala apinstinkterna antar jag, den starkaste överlever, fast till vilken nytta? Han ska ju bara dö ändå (wink wink) detta kommer jag nog få svar på tal för haha. Ta det med en nypa salt

Hungersnöd - Jupp, det hade jag kunnat gissa mig rätt till att det skulle bli, jesus kunde ju bara tänka logiskt här och inse att jorden inom många år kommer bli överpopulerad vilket leder till hungersnöd. Som även redan fanns då. (Tror jag? :O)

Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det skall bli hungersnöd och jordbävningar på den ena platsen efter den andra. Matt. 24:7 - Visst, katrina där, negrerna ser ut som skelett i afrika och iofs skalvet i skåne, rätt roligt att det hände faktiskt, mer jordbävningar åt folket. Delen med Rike mot Rike är ju klart man kunnat räkna ut i förväg. (Undrar hur stor chansen är att Usa med allierade ställer sig mot låt oss säga alla de Usa hatande länderna i världen)

Epidemier, farsoter - mhmmmm.. Så pesten, och spanska sjukan etc var ingenting? Fan jorden hade kunnat gå under då, för då var det SERIÖSA epidemier, denna profetia är ju bara korkad enligt mig. Eller rätta mig, finns det mer epidemier och farsoter idag? Jag gissade bara. Hiv och Aids borde ju iofs räknas som en ganska stor epedimi, speciellt med en bögpåve som i självaste Afrika säger att preventinmedel är emot Guds vilja, jävlar vad det ska spridas sjukdom.. Och varför åker påven i en inglasad låda? Är han guds utvalde borde han väl inte vara rädd, eller? Katolicismen har jag mycket svårt att förstå mig på, en kyrka som tog över efter roms fall och bara blev rikare och mäktigare, . Jesus kastade väl bort guldmynten i nått tempel eller hur det var, sicken tolkning xD.

Miljöförstöring, haven förgiftas.
….en tredjedel av allt liv i havet dog… Upp. 8:9

- Ok här har vi dock en svår nöt att knäcka, hur kunde jesus eller vem det än var som skrev/sa denna profetia veta att vi skulle förstöra naturen? Inte direkt så att dom hade bilar,fabriker eller företag som dumpade miljöfarliga ämnen på vår jord i kristi tid.

Det argumentet gör att jag respekterar de som väljer att vara kristna. Iofs gjorde nostradamus profetior också, men han ligger då i skugga mot jesus

Kärlekslösheten breder ut sig - Ok, folk kanske blivit en aning girigare/våldsammare etc, (detta är ju faktiskt statistik) mot varandra och själviska, men det är inte direkt något övertygande.

Ökad brottslighet - mhm..jag är inte imponerad

Ett stort avfall från den kristna tron (1 Tim 4:1, 2 Tim 3:1-5)

- Tro hur många som gått ur svenska kyrkan , antingen förstog jesus att människor skulle använda hans ord genom att 1. Skapa krig,korståg,inquisitioner, häxbränning, och detta var ju egentligen politiker som utnyttjade och hotade med guds vrede för att bli rika för exempel, präster som välsignar krig... ja helt enkelt att folk skulle fördärva det han stod för och detta skapade ju ett starkt religionshat såklart, det fattar väl vem som helst, människor har korrumperat religionen genom alla tider. Det är inte religionen i sig som skapat allt våld, det är ju människor själva..

En stormakt skall uppstå som beskrivs som ett Vilddjur (Upp. 13, Dan. 2 & 7)
- WTF? Vilket land skulle ni gissa på om det var sant? , hur många stormakter finns det tro (som verkligen räknas som STORMAKT).. jag vill ha svar!

Deras silver och guld skall icke kunna rädda
dem på HERRENS vredes dag, de skola icke kunna mätta sig därmed
eller därmed fylla sin buk - Ja inte vet jag hur det ska tolkas, folk tolkar kents texter olika, winnerbeck, radiohead,suede. Huvudbudskapet är ju att du inte kan få frälsning med pengar, men "de skola icke kunna mätta sig därmed eller därmed fylla sin buk?" Han insåg att den ekonomiska krisen skulle komma och knäcka det största riket USA som står försvagat. Vem ska nu gå in för nådastöten, den som alltid var omöjlig mot denna supermakt.

Antikrists framträdande (1 Joh. 2:18, 2 Thess 2:3,4)

Jahapp, enligt teorin släps Satan lös med sina konverterade änglar och möter Jesus som skall komma ur den klyvda skyn med en jävla trupp stridsänglar bakom sig och sen blire ös! SNÄLLA låt evolutionismen ha fel, den är ju så jäääävla tråkig, sakta dö ut av att vi dödar planeten vi är beroende av. Fan roligare om vi alla går ut med en smäll

Förstå ironin och hur fläng jag har varit då jag skrivit detta, till alla som kritiserar vad fan jag flummar in i och skriver kan avstå från att svara eller göra något nyttigt i verkligheten.

AVSLUTNINGSVIS NÅGRA DJUPA ORD FRÅN MIN FAVORITFILOSOF/KOMIKER BILL HICKS BABY!

A lot of Christians wear crosses around their necks. You think when Jesus comes back he ever wants to see a fucking cross? It's like going up to Jackie Onassis wearing a rifle pendant. - K L O C K R E N, Garvade ihjäl mig

I love the Pope, I love seeing him in his Pope-Mobile, his three feet of bullet proof plexi-glass. That's faith in action folks! You know he's got God on his side.

I believe that God left certain drugs growing naturally upon our planet to help speed up and facilitate our evolution. OK, not the most popular idea ever expressed. Either that or you're all real high and agreeing with me in the only way you can right now.

Ok, hoppas ni haft kul och kan fortsätta eran debatt.. Vars var vi? HAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Skaffa dig ett jobb och sluta knarka. Då kanske din hjärna läker.
Citera
2009-03-31, 02:10
Medlem
Croatons avatar
Citat:
Ingen som helst ordning kan komma ur blinda IQ-befriade hokuspokus-explosioner!
Du har blandat ihop explosion med expansion.

Ordning kom inte direkt vid starten av expansionen. Den kom eftersom kvantfluktuationer skapade en varians som ledde till att energi/materia kunde koncentreras på lokala områden i universum. Enkelt förklarat så ledde ökningen av energi till ökad ordning.

En liten sidnotis angående att "ingen som helst ordning kan komma ur explosioner". Vi vet att stjärnor och supernovor är de enda platserna i universum som kan skapa vissa typer av grundämnen. Grundämnen måste ju till och med i din värld räknas som typer av ordning... och stjärnor och supernovor är ju definitivt exempel på explosioner...

Citat:
Dessa s.k "fakta" har jag redan grundligt krossat här ett flertal gånger!
He he he... ja, eller hur...

Kan du inte börja presentera dina idéer och åsikter via youtube istället. Jag tror att det mediet skulle återspegla din "storhet" bättre. Kom ihåg att göra dom på engelska dock... så vi kan nominera dig till en Crocoduck...
Senast redigerad av Croaton 2009-03-31 kl. 02:27.
Citera
2009-03-31, 08:56
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Nej, evolutionen tog hand om att skapa oss.

Big bang/evolution. Vi skapade inte gud eftersom att det inte finns en gud, vi skapade bara idén om att det skulle finnas en gud.
Klurigt det där! Men mycken visdom innehåller det.

De som studerat skapelsen har ju funnit ett processliknande skeende i, eller igenom, vilket allt blir till. Man har ju förstått HUR det blir till, det som blir till.

Att kalla företeelsen som möjliggör att det som är till kan bli till för Gud är i och för sig inte så konstigt då man inte alltid förstår de bakomliggande sammanhangen som möjliggör.

Och vad fel skulle det vara att låta det kallas för Gud tills vidare, tills man bättre vet vad det är som möjliggjort det som är till dess tillblivelse.

För om nu bilen rullar efter vägen så ligger det ju mer än en faktor bakom som möjliggör dess framfart. Men i början så låg det nog en tanke som grund för att det skulle göra sig möjligt. Det är således en tanke som egentligen är upprinnelsen till allt. I Skriften benämnd: logos. Utan den har inget blivit till som är till.

Så att strida mot varandra är inte fruktgivande i den här frågan utan istället bör parterna försöka förstå varandra lite mera. Och då börja med att sätta sig in i varandras vokabulärer.
Citera
2009-03-31, 09:03
Medlem
Dags avatar
Till "död och återfödd".

Det heter inte återfödd. Det heter "födas på nytt". Födas till något nytt, till något annat än det som var tidigare.

Återfödd leder tanken till att födas tillbaka till det gamla - och det är väl ändå inte det du vill ha sagt. Eller?

För kött och blod kan inte ärva Guds rike. Det som är fött av kött är kött och det som är fött av ande är ande. Det handlar alltså om att födas till något annat (av Ande) än till det kött man var i tidigare.
Citera
2009-03-31, 09:10
Medlem
Herr gurkas avatar
Det jag tycker är läskigt är att de "troende" i den här tråden inte besitter de grundläggande kunskaper i fysik och biologi som krävs för att förklara big bang och evolutionen som humbug. Läs på lite människor och kom sedan tillbaka om ni anser att ni fortfarande har rätt.
Citera
2009-03-31, 09:11
Medlem
Foveas avatar
Ibland börjar jag fundera på om gud kanske faktiskt finns.

Sen läser jag ett sånt här inlägg och tänker "Om gud funnits skulle han aldrig skapa en människa som TS som gör en sådan här tråd, således kan det inte finnas någon gud"
Citera
2009-03-31, 11:27
Medlem
Nate Blacks avatar
Vad jag skulle vilja se i denna tråda är två "fundamentalister" ryka ihop. Typ DoÅ och Dag. Fy fan, där skulle vi se brott mot energiprincipen; de skulle aldrig sluta tjafsa och bara bli argare och argare, utan att någon energi tillfördes från yttre källor.

Utöver det: Man blir mörkrädd av DoÅs nya spam-spree av inlägg. Någon som har kartlagt honom och hans rutiner? Vad är det, en gång varje månad han drar förbi här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in