2007-12-12, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Filmmusiken till The Deer Hunter är fanemej det vackraste jag hört (delat med cannibal holocausts theme).

http://www.youtube.com/watch?v=G7iJC0VfxX4

Perfektion
Citera
2007-12-12, 20:15
Medlem
CashBlows avatar
Deerhunter är en av världens allra bästa filmer genom tiderna. Melodin är dessvärre jävligt pretto och känns sentimentalt bögig.
Citera
2007-12-12, 20:16
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är väl att vänta när folk diskuterar filmer med 29 år på nacken.

"Careface", jag visst inte att...

Som att säga att Titanic...

Btw, tråkig film, ja.
Citera
2007-12-13, 12:03
Medlem
Nån som har extra mycket koll på filmen som vet vilka märken det är på jaktvapnen grabbarna pangar med?

"One Shot, two is pussy"
Citera
2007-12-13, 17:39
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
På 70-talet gjordes väldigt många "blue collar"-filmer i USA, som en del av det s k New Hollywood. Kolla in "Slagskott" med Paul Newman, första timmen av den filmen påminner väldigt mycket om stämningen i början av Deer Hunter.

- F.G
Jag tackar för informationen och filmtipset.
Citera
2007-12-15, 16:20
Medlem
Samwises avatar
Filmen är underbar, den filmen berör verkligen.
Christopher Walken gör nog den bästa skådespelarinsatsen någonsin.
Citera
2007-12-15, 17:44
Medlem
Max Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illbitting
även fast den är från 78 så är den så sjuuukt välgjord.

Vad menar du med det? Kan inte en 30år gammal film vara välgjord, för special effekter är ju inte allt (eller ens i närheten av de viktigaste komponenterna).

En 100år gammal film kan ju vara väldigt välgjord, har du sett Le voyage dans la lune (http://www.imdb.com/title/tt0000417/)? Det är en väldigt bra film följaktligen också välgjord i anseendet av dess markbrytande spec. effects.
Citera
2007-12-15, 18:52
Medlem
Illbittings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Mayhem
Vad menar du med det? Kan inte en 30år gammal film vara välgjord, för special effekter är ju inte allt (eller ens i närheten av de viktigaste komponenterna).

En 100år gammal film kan ju vara väldigt välgjord, har du sett Le voyage dans la lune (http://www.imdb.com/title/tt0000417/)? Det är en väldigt bra film följaktligen också välgjord i anseendet av dess markbrytande spec. effects.

Du är nummer 3 som ifrågasätter det. Om du läser i tråden så får du se min förklaring. Orkar inte säga samma sak igen.
Citera
2007-12-17, 14:16
Medlem
Max Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illbitting
Du är nummer 3 som ifrågasätter det. Om du läser i tråden så får du se min förklaring. Orkar inte säga samma sak igen.

Satan också, ville ju vara #1.
Citera
2007-12-17, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Filmen är underbar, den filmen berör verkligen.
Christopher Walken gör nog den bästa skådespelarinsatsen någonsin.
Ja, Christopher Walken är riktigt, riktigt bra i Deer Hunter. Efter den insatsen har jag sett många filmer med Walken men ingen roll har varit så övertygande och gripande som Nick i Deer Hunter.
Jag tycker Deer Hunter är ganska seg i början, fångar inte mitt intresse alls förrens de tar värvning. Karaktärspresentationerna är självklart viktiga och illustrationen av deras trista, gråa liv som blir helt förändrat efter kriget är hela poängen med filmen men ett så lågt tempo som det är i början av filmen fungerar inte riktigt idag.
Tar man sig bara igenom den första timmen så är det en helt otrolig film sen som verkligen lämnar en starkt berörd. Jag klassar Deer Hunter som en utav de absolut bästa filmer jag har sett och jag rekommenderar den till alla men man får räkna med att bli nedstämd och stum i ett par timmar efteråt.
Citera
2007-12-17, 16:51
Medlem
Cosmouses avatar
Såg den filmen för ett tag sen, men kommer knappt ihåg något
Citera
2007-12-17, 18:14
Medlem
notNs avatar
En av mina favorit skådisar (efter Depp) - De Niro är ju med i den så man kan inte annat än gilla Den är faxtist lite djup om man orkar tänka efter. Väldigt bra film !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in