2024-03-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
"I run to the hills"?

hahaha, ja just det ja, jag mindes lite fel där... mitt misstag blir ju https://youtu.be/oUJN-JLYpXk?si=e7L_CEF6FCYfW-0k

tack för oogleögonen
Citera
2024-03-03, 21:42
Medlem
Ograsts avatar
Skådisarna är väldigt bra, men Meryl Streep är fantastisk i den här filmen!
Citera
2024-03-04, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Skådisarna är väldigt bra, men Meryl Streep är fantastisk i den här filmen!

Jag undrar när judinnan Meryl Streep inte är fantastisk. Enligt mig är hon förmodligen filmhistoriens bästa skådespelare. Om man nu kan utse någon till "den bästa".
Citera
2024-03-07, 03:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Jag undrar när judinnan Meryl Streep inte är fantastisk. Enligt mig är hon förmodligen filmhistoriens bästa skådespelare. Om man nu kan utse någon till "den bästa".

Sval och vacker.
Citera
2024-03-07, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illbitting
Som jag sa tidigare, jag får fan rejäl gåshud när den lilla knubbisen börjar lira på pianot när dem kommit hem från en lyckad jaktresa (innan de drar till djungeln). Vill gärna veta vilken melodi det är, så euforisk som den är.

Det står väl i eftertexterna?
Eller testa med Shazam.
Citera
2024-03-07, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3ath-D3aler
Jag har ganska god filmsmak och kan uppskatta filmer som är både djupa och filmer som är rena hack´n slash, men Deerhunter var ta mig fan något av det mest långdragna och tråkiga skit jag någonsin skådat, var tvungen att intala mig själv att jag måste fortsätta se på den, alla säger ju att den är skitbra! Kom igen den blir säkert bra snart, nu då? Ehh nä vafan nu har det gått 2 timmar och rullen är fortfarande en seg skitfilm... jaha så var den slut och det hände typ inte ett piss

Jag har sett den 2ggr och håller med dig. Jag måste befinna mig i en speciell sinnesstämning för att kunna titta på och uppskatta drama-filmer, och jag förstår storheten i vissa scener som sitter kvar långt efteråt.

Men den finns inte med på nån topp100-lista ens om jag skulle rangordna enbart dramafilmer.
Citera
2024-03-07, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sval och vacker.

Bra skådis, men vacker har hon väl aldrig varit.
Ibland kan jag tycka att någon har ”det” utan att vara vacker, men inte Meryl Streep.
Citera
2024-03-07, 04:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Bra skådis, men vacker har hon väl aldrig varit.
Ibland kan jag tycka att någon har ”det” utan att vara vacker, men inte Meryl Streep.

Kanske inte. Kollade inte så noga. Bra skådis är hon åtminstone:

https://www.youtube.com/watch?v=3cVhgHocaiE

Väldigt emotionell scen om du frågar mig. Men nu frågar du ju inte mig, så...
Senast redigerad av WordWarrior 2024-03-07 kl. 04:26.
Citera
2025-01-05, 10:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag slog till och började titta på Deer Hunter nu när den återigen finns att se på SVT play då det ä ska vara en ruskigt bra film.
Jag och sambon klarade drygt en timme in i filmen, de hade kommit till vietnam och blivit fängslade och sen orkade vi inte se mera.

Den kanske blir bättre senare men tyvärr var första timmen inte bra. Bröllopet hade kunnat klippts ner till tio minuter utan att ha tappat något alls.

Tyvärr kan jag inte se storheten i denna film men kanske blir den bättre senare men tyvärr kommer jag nog aldrig klara av att se hela.
Bra skådespelare iallafall så det var absolut inte där problemet var.
Citera
2025-01-05, 10:18
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag slog till och började titta på Deer Hunter nu när den återigen finns att se på SVT play då det ä ska vara en ruskigt bra film.
Jag och sambon klarade drygt en timme in i filmen, de hade kommit till vietnam och blivit fängslade och sen orkade vi inte se mera.

Den kanske blir bättre senare men tyvärr var första timmen inte bra. Bröllopet hade kunnat klippts ner till tio minuter utan att ha tappat något alls.

Tyvärr kan jag inte se storheten i denna film men kanske blir den bättre senare men tyvärr kommer jag nog aldrig klara av att se hela.
Bra skådespelare iallafall så det var absolut inte där problemet var.
Kul att du säger det, jag kände samma när jag såg filmen när jag var 19. Jag kände att bröllopsscenerna var så outhärdligt långa att jag knappt tog mig igenom.
Såg om den nyligen när jag var 33, helt plötsligt kände jag tvärtom. Jag kände att allt innan själva kriget började var det bästa, att det var sånt otroligt skådespel och dom mejslade verkligen fram karaktärerna på ett sätt som gav en rejäl grund att stå på. En emotionell "insats" byggdes upp som kunde förloras i kriget. Vi fick verkligen lära känna karaktärer och deras personligheter och egenheter och dynamiken mellan dom och se hur kriget förändrade både personerna och dynamiken.
Citera
2025-01-05, 10:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Kul att du säger det, jag kände samma när jag såg filmen när jag var 19. Jag kände att bröllopsscenerna var så outhärdligt långa att jag knappt tog mig igenom.
Såg om den nyligen när jag var 33, helt plötsligt kände jag tvärtom. Jag kände att allt innan själva kriget började var det bästa, att det var sånt otroligt skådespel och dom mejslade verkligen fram karaktärerna på ett sätt som gav en rejäl grund att stå på. En emotionell "insats" byggdes upp som kunde förloras i kriget. Vi fick verkligen lära känna karaktärer och deras personligheter och egenheter och dynamiken mellan dom och se hur kriget förändrade både personerna och dynamiken.

Jag är långt äldre än de 33 åren men tyckte det var mest en massa dansande och skränande men absolut så byggde man upp karaktärerna i scenen men på tok för länge.

Vi är nog olika helt enkelt.
Förstod inte storheten med Dollartriologin heller som jag tittade igenom för en tid sen. Otroligt sega och tråkiga filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in