Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag slog till och började titta på Deer Hunter nu när den återigen finns att se på SVT play då det ä ska vara en ruskigt bra film.
Jag och sambon klarade drygt en timme in i filmen, de hade kommit till vietnam och blivit fängslade och sen orkade vi inte se mera.
Den kanske blir bättre senare men tyvärr var första timmen inte bra. Bröllopet hade kunnat klippts ner till tio minuter utan att ha tappat något alls.
Tyvärr kan jag inte se storheten i denna film men kanske blir den bättre senare men tyvärr kommer jag nog aldrig klara av att se hela.
Bra skådespelare iallafall så det var absolut inte där problemet var.
Kul att du säger det, jag kände samma när jag såg filmen när jag var 19. Jag kände att bröllopsscenerna var så outhärdligt långa att jag knappt tog mig igenom.
Såg om den nyligen när jag var 33, helt plötsligt kände jag tvärtom. Jag kände att allt innan själva kriget började var det bästa, att det var sånt otroligt skådespel och dom mejslade verkligen fram karaktärerna på ett sätt som gav en rejäl grund att stå på. En emotionell "insats" byggdes upp som kunde förloras i kriget. Vi fick verkligen lära känna karaktärer och deras personligheter och egenheter och dynamiken mellan dom och se hur kriget förändrade både personerna och dynamiken.