2007-12-15, 00:34
Medlem
pihops avatar
Allt angående köp och sälj raderat! Inget mer sånt tack!
//Mod
2007-12-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Allt angående köp och sälj raderat! Inget mer sånt tack!
//Mod

OK det är förstått.
2007-12-31, 18:04
Medlem
Kolagubbens avatar
ingen som beställde från tyskland och fick det? Bra o veta till nästa år
2008-01-01, 17:15
Medlem
Fas12s avatar
Hur är det med att privat person skickar smällare/pyro till annan privat person?
Har nämligen kompisar i Tyskland som skulle kunna fixa åt mig, frågan är då om dom skulle kunna skicka det med posten. Kan man åka illa ut? Är risken liten att man får det?
2008-01-02, 14:11
Medlem
Fieldleafs avatar
Okey, Nu ska jag göra en sak jag inte gör ofta. Erkänna att "JAG hade fel och zoccer hade rätt". Sidan skickar inte utan den där koden. Nu blire att sitta å skämas ett tag .

I alla fall så är det tydligen bara den Italienska sidan som skickar smällare i form av bangers till sverige. Lite synd men om dom lyckas så finns det kanske någon annan italiens sida med större utbud som skickar. Lästa på aftonbladet att det va några TON!! fyrverkerier och olagliga smällare som fastnat i tulle n och var skickade från just italien.

Och igen, zoccer hade rätt och jag hade fel

BTW, säljs smällare konstant i tysklan eller bara under nyår som i svergie?
2008-01-02, 16:38
Medlem
zoccers avatar
Du behövar inte skämmas det minsta! Kolla bara upp saker och ting lite nogrannare framöver.
Men skämmas, nej tvärtom. Inte så många som så rakt går ut och säger att dom hade fel - det inger en viss respekt. Från min sida iallafall.
2008-01-02, 16:53
Medlem
Fieldleafs avatar
Tackar
Kanske borde lyssna lite mera på medlemarna ibland

Men någon som vet om det bara är runt nyår som butiker i tyskland säljer smällare eller finns det året runt? Och är det 18 år som i svergie för dom lär väl inte ha högre
2008-01-02, 23:35
Medlem
Fas12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Tackar
Kanske borde lyssna lite mera på medlemarna ibland

Men någon som vet om det bara är runt nyår som butiker i tyskland säljer smällare eller finns det året runt? Och är det 18 år som i svergie för dom lär väl inte ha högre

Normalt sett så säljs det bara vid nyår (silvester) men det finns säkert vissa undantag.
2008-01-03, 02:38
Medlem
Svarta hundens avatar
Det var då fan att pyroweb inte ville skicka klass två-smällare till Sverige!

Fick ihop ca 500 smällare till priset av 300-370 kr inkl. frakt!
2008-01-03, 11:31
Medlem
ang köp i tyskland.

Det är inte speciellt smart att köpa i tyskland, danskarna har förra året (07) gått ut med att dom tar ett krafttag mot fyrverkeri. Det är olagligt att importera fyrverkeri till danmark (och till sverige?) utan tillstånd. =7 skulle det dessutom bli höga böter samt beslagtagning av köpta varor. Jag var nere den 27e.. Hittade smällara som förra året, men dom vägrade sälja innan den 28e! Skitförbannad blev man ju.. Men när vi kom av båten i danmark tänkte man om lite.. Det formligen MYLLRADE av polis och tull, dom stannade alla bilar som kom med min färja iaf och letade efter...Fyrverkeri.
2008-01-06, 22:25
Medlem
Fieldleafs avatar
Hittade denna sida av en slump idag. vad tror ni om den? De skickar till sverige men tror ni att risken att man blir blåst är överhängande?
http://french.bangers.ifrance.com/
2008-01-06, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Hittade denna sida av en slump idag. vad tror ni om den? De skickar till sverige men tror ni att risken att man blir blåst är överhängande?
http://french.bangers.ifrance.com/

Hej,Sidan ser inte trovärdig ut någonstans. Sedan föreligger det en viss risk att dom fastnar i tullen, ifall att dom skickar. MVH/Alexander

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in