Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Alltid denna VM 94 romans, i verkligheten hade vi tur. Vi fick skitlag i gruppspelet, ett Kamerun som gjorde totalt fiasko, ett Ryssland som spelade uruselt frsvarsspel samt ett Brasilien som garanterade att vi kunde g vidare med tv oavgjorda matcher.
I ttondelen fick vi det smsta laget verhuvud taget, och i kvarten var vi det smre laget under i stort sett hela matchen mot ett trttkrt Rumnien som dessfrinnan gjort kanske den bsta matchen landslagets historia mot Argentina. Fr att i Semin vara totalt utspelade av Brasilien.
Sen tror jag att matchen om tredjeprisen mot ett totalt omotiverat (lggmatch har det talats om) Bulgarien har etsat sig fast hos gemene man dr ute i stugorna. Slutsatsen r att Sverige var inte bttre under VM 94 n vad vi var under VM 02, EM 04 eller VM 06, vi hade dremot en jvla massa medvind vilket vi saknats de gnger vi ntt slutspel under Lagerbck.
Gsp, dagens troll eller? Om inte kan jag bertta fljande. Sverige var jvligt bra mot Ryssland, spelar ut ett lag som deltagit i de senaste fyra internationella msterskapen, trots ett tidigt 0-1-underlge. Matchen mot Brasilien ocks mycket bra, trots att vi saknade vr i det skedet bste spelare, Martin Dahlin.
Saudiarabienmatchen var kanske inte s kul att se men Sverige gjorde en taktiskt fullndad match i vrmen och tog en sker seger. Smre laget mot Rumnien? Kolla matchen igen r mitt tips. Frutom Brolins vackra ml hade vi en stenhrd boll i stolpen och ett ml felaktigt bortdmt. Vad hade rumnerna frutom skitmlet i slutminuten? N, just det. Semifinalen var kanske inte s kul fr svensk del men man ska komma ihg att vi dr mtte turneringens bsta lag som dessutom gjorde sin bsta match, att vi hade Schwarz borta, att Dahlin spelade skadad och att vi fick en helt galen utvisning p Thern. Bronsmatchen var en otroligt uppvisning av Sverige och jag vntar med spnning (frgves gissar jag) p att ngon ska presentera ngon form av bevis p att Bulgarien var mutat.
Sveriges insatser i kvalet, dr vi var bttre n bde Bulgarien och Frankrike, och spelet i EM92 visar ocks p att vi vid den hr tiden hade ett kanonlag. Vilka lag menar du skulle gjort bttre turneringar -94 n Sverige? Brasilien givetvis men annars r det nog bara Holland, Spanien och Italien som mjligen kan konkurrera. Hade vi sluppit det mycket mrkliga fenomenet att ha brassarna p vr finalhalva trots att vi mts i gruppspelet hade vi haft en okej chans p VM-silver.