2022-07-16, 13:30
Medlem
Encontros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekashi
Jag vill sänka min dos Ikto 2mg om dagen sakta men säkert. Jag köper dom illegalt, men tagit 2mg per dag i 3 månader minst. Hur skulle ni gå tillväga? För grovt att sänka till 1mg om dagen direkt eller?

Ar bara att testa. Sjalv gick jag ner 0.5 var 5e dag. Hade inga storre problem med det. Men det ar nog valdigt individuellt.

Ursakta avsaknaden av lite prickar over vissa bokstaver
Citera
2022-07-16, 15:19
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Jag vill sänka min dos Ikto 2mg om dagen sakta men säkert. Jag köper dom illegalt, men tagit 2mg per dag i 3 månader minst. Hur skulle ni gå tillväga? För grovt att sänka till 1mg om dagen direkt eller?
Jag gick ner med 0,25 mg var 3:e månad o har gått från 4 mg till 0,5 mg nu. Men jag har ätit dom i 20 år. Prova att gå ner med 0,5 mg varannan vecka så ska det säkert gå bra.
Citera
2022-07-16, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Encontro
Ar bara att testa. Sjalv gick jag ner 0.5 var 5e dag. Hade inga storre problem med det. Men det ar nog valdigt individuellt.

Ursakta avsaknaden av lite prickar over vissa bokstaver
Okey. Ska gå ned lite iaf. Saknaden av prickarna var stor, men ursäkten godtages edit: märkte du någon skillnad på måendet?
Senast redigerad av Tekashi 2022-07-16 kl. 15:59.
Citera
2022-07-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag gick ner med 0,25 mg var 3:e månad o har gått från 4 mg till 0,5 mg nu. Men jag har ätit dom i 20 år. Prova att gå ner med 0,5 mg varannan vecka så ska det säkert gå bra.
Ah okey. Märkt någon skillnad på måendet eller så? Ska gå ner sakta men säkert
Citera
2022-07-16, 16:01
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ah okey. Märkt någon skillnad på måendet eller så? Ska gå ner sakta men säkert
Det har gått bra, jag har blivit avsevärt piggare än när jag åt 4 mg, o är fortfarande fri från ångest. Men den sista 0,5 mg är väldigt svår att bli av med.
Citera
2022-07-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det har gått bra, jag har blivit avsevärt piggare än när jag åt 4 mg, o är fortfarande fri från ångest. Men den sista 0,5 mg är väldigt svår att bli av med.
Okey. Låter bra att du fortfarande slipper ångesten fastän du bara går på 0.5mg. Ska försöka klippa till 1mg och se var som hände ett tag tror ja
Citera
2022-07-16, 17:50
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
För flera år sedan hade jag noll koll, vissa dagar kunde det bli 6, andra 12 mg... delade aldrig. Har sedan systematiskt går från 5 till 4 till 3. Extremt långsamt (något år). Nu kör jag sedan förra torsdagen 2 mg (en halv på kvällen, en halv till natten, plus 3-4 st zopiklon 7,5;or, varav 1-2 på kvällen, 2 till natten) man har under dessa dagar "fuskat" med 3 igen, detta blir tredje dygnet på 2 mg "utan fusk".

Långsemester, vilket underlättar. Samtidigt, donar en del på landstället - när jag ska upp på långstegen och "måla högt" så tar jag självfallet kvällsdosen om en halv ikto INNAN - man vill inte stå och skaka och vara absig 6-7 meter upp...
Citera
2022-07-16, 20:02
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbafetta
Jag tycker inte att några av de där tabellerna stämmer egentligen, man kunde lika bra sluta med dem för att sluta förvirra folk.

De stämmer, sen kan alla känna av allt olika starkt däremot.
Vem förvirras? Skulle de skriva sånt som ej stämmer för att fucka med folk? varför då? Nä, finns ingen som helst anledning, detta är enfarna personer inom vården och experter inom benso som skrivit de, följt de hela livet. Kanske därför jag kollar upp saker ist för att bara proppa i mig allt som finns till hands.
Det är inte jag som skrivit den, den har funnits med många år och är pålitlig.

mycket nyttig info här.

https://www.benzo.org.uk/
Senast redigerad av Bullsquid 2022-07-16 kl. 20:30.
Citera
2022-07-16, 20:11
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Nu är jag nere på 6mg Stesolid och nästa vecka sänker jag till 4mg, känns fint

nice lycka till
jag kunde klippa från 10mg men det är väl för jag är van
berätta gärna hur första månaden utan något känns.
Citera
2022-07-16, 20:21
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Tabellen är inte fel. Däremot så räkna jag fel på en grej nämligen att xanor är 1mg och ikto alltid 2.
Därför är 1mg ikto = 2 mg xanor
de har samma jämförbarhet men ikto är dubbelt så mycket aktiv substans i

skrev fel igen
ber om ursäkt, var ej nykter
ikto och xanor ska ligga på samma nivå
1mg=1mg
bara det jag mena att en tablett ikto är 2mg och xanoren 1 mg
då får man dela upp ikton på hälften
Ger dock helt klart olika rus.

Tyvärr är ikto för farligt att försöka trappa ner på precis som xanoren.

EP-anfall, delirium, blodbropp, stroke i värsta fall.

Riskera ej detta.

En kompis låg en månad på sjukhus för han gick CT på xanor från en karta om dagen (15mg) under flera månader och vägrade lyssna på mig. Han fick flera EP-anfall och förlora körkortet och blev långtidsjukskriven ett år. Det vill man INTE tror jag de flesta håller med om.
Citera
2022-07-16, 20:24
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
För flera år sedan hade jag noll koll, vissa dagar kunde det bli 6, andra 12 mg... delade aldrig. Har sedan systematiskt går från 5 till 4 till 3. Extremt långsamt (något år). Nu kör jag sedan förra torsdagen 2 mg (en halv på kvällen, en halv till natten, plus 3-4 st zopiklon 7,5;or, varav 1-2 på kvällen, 2 till natten) man har under dessa dagar "fuskat" med 3 igen, detta blir tredje dygnet på 2 mg "utan fusk".

Långsemester, vilket underlättar. Samtidigt, donar en del på landstället - när jag ska upp på långstegen och "måla högt" så tar jag självfallet kvällsdosen om en halv ikto INNAN - man vill inte stå och skaka och vara absig 6-7 meter upp...

Riskera inget fysiskt arbete alls vid höga doser, nedtrappning och blanda absolut inte in imovan i mixen då minns man inte ens vad som hänt och vaknar ofta på en bår i ambulans eller sjukan.

been there done that för många ggr.

det är inte kul.
Citera
2022-07-16, 20:27
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

svårt att säga rakt av, tar du andra mediciner, dricker du alkohol samtidigt?
kontakta vården i detta fall, vill ej ge tips och råd utan att veta mer och bör heller inte göra det.
bättre ta kontakt med tex 1177 eller kolla om du kan få chatta med en läkare online.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in