2022-07-04, 09:40
Medlem
Muppetys avatar
Bli av med de sista Iktorivilen?

Min GAD har släppt, eller har jag växt ifrån den. Men jag har ätit Iktorivil sen ca 20 år tillbaka, 4 mg om dagen, men har nu trappat ner de. Nu vill jag bli av med det sista. Jag äter inte de dagligen längre, men tar ca 2 mg var tredje dag, p.g.a beroendet. Är det lämpligast att ta en större dos lite mer sällan, eller en mindre dos (runt 0,5 mg) dagligen? Det känns ju bäst att inte ta de dagligen. Hur blir man enklast av med det sista?

Slutar jag helt blir jag rastlös, tjurig o nervös, men har ingen ångest.
Citera
2022-07-04, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety

Min GAD har släppt, eller har jag växt ifrån den. Men jag har ätit Iktorivil sen ca 20 år tillbaka, 4 mg om dagen, men har nu trappat ner de. Nu vill jag bli av med det sista. Jag äter inte de dagligen längre, men tar ca 2 mg var tredje dag, p.g.a beroendet. Är det lämpligast att ta en större dos lite mer sällan, eller en mindre dos (runt 0,5 mg) dagligen? Det känns ju bäst att inte ta de dagligen. Hur blir man enklast av med det sista?

Fortsätt bara trappa ner till du når 0mg.
Annars om du inte får panikattacker osv utan bara blir rastlös och tjurig, klipp den helt. Det går över och blir bättre med tiden.
Citera
2022-07-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety

Skulle tippa på en mindre dos dagligen som trappas ner typ 0.5 mg som du är inne på och sedan ner till 0.25 mg. Sedan kanske 0.25 mg varannan dag och glesa ut det tills du är helt fri.

Känns spontant bättre än att ta 2 mg typ var tredje dag men jag kan ha fel.
Citera
2022-07-09, 11:38
Medlem
Det står att halveringstiden är minst 18 timmar för iktorivil. Samtidigt förstår jag att verkningstiden är högst 12 timmar. Hur ska jag förstå sambandet däremellan?

Kan jag anta att en administrering av iktorivil vid timme 0 fortfarande kan ha en kramplösande effekt 18 timmar senare - en mycket lägre kramplösande effekt 18 timmar senare; då den maximala effekten ska vara timme 1-4; eller?
Citera
2022-07-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arligmenintenaiv
Det står att halveringstiden är minst 18 timmar för iktorivil. Samtidigt förstår jag att verkningstiden är högst 12 timmar. Hur ska jag förstå sambandet däremellan?

Kan jag anta att en administrering av iktorivil vid timme 0 fortfarande kan ha en kramplösande effekt 18 timmar senare - en mycket lägre kramplösande effekt 18 timmar senare; då den maximala effekten ska vara timme 1-4; eller?
Det tar ca 1 - 4 timmar innan du får full effekt av Iktorivil beroende ifrån person till person (för mig nås full effekt efter 1 timme).

Den verksamma tiden för mig är ca 12 timmar (men kan vara så låg som 8 hos vissa individer) sedan är det dags för en ny tablett.

Jag är ingen kemist men jag antar att man med halveringstid menar den tiden det tar för läkemedelsrester att brytas ner och helt försvinna ur kroppen för skulle verkanstid och halveringstid vara samma sak så skulle man bli väldigt väck efter ett par dagar om man går på Iktorivil dagligen och substansen bara fylls på i snabbare takt än den elimineras och medicinen fortfarande ger fysisk effekt.
Citera
2022-07-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det tar ca 1 - 4 timmar innan du får full effekt av Iktorivil beroende ifrån person till person (för mig nås full effekt efter 1 timme).

Den verksamma tiden för mig är ca 12 timmar (men kan vara så låg som 8 hos vissa individer) sedan är det dags för en ny tablett.

Jag är ingen kemist men jag antar att man med halveringstid menar den tiden det tar för läkemedelsrester att brytas ner och helt försvinna ur kroppen för skulle verkanstid och halveringstid vara samma sak så skulle man bli väldigt väck efter ett par dagar om man går på Iktorivil dagligen och substansen bara fylls på i snabbare takt än den elimineras och medicinen fortfarande ger fysisk effekt.

Ok tack
Citera
2022-07-10, 10:40
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Dom fel jag kunde se i tabellen var hur ekvationen mellan Diazepam - Triazolam och Diazepam - Oxazepam.
Triazolam är sjukt potent! 0,125 mg är ekvivalent med 10 mg Diazepam.
Oxazepam är väldigt svag. 30 mg är ekvivalent med 10 mg Diazepam.

Tabellen är inte fel. Däremot så räkna jag fel på en grej nämligen att xanor är 1mg och ikto alltid 2.
Därför är 1mg ikto = 2 mg xanor
de har samma jämförbarhet men ikto är dubbelt så mycket aktiv substans i
Citera
2022-07-10, 10:42
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Det stämmer att halveringstid funkar så.
skillnaden är som tidigare nämt att half-lfie är så lång tid det tar för den att halveras , det andra är den aktiva tiden ruset håller i sig.
Citera
2022-07-11, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Tabellen är inte fel. Däremot så räkna jag fel på en grej nämligen att xanor är 1mg och ikto alltid 2.

Jag tycker inte att några av de där tabellerna stämmer egentligen, man kunde lika bra sluta med dem för att sluta förvirra folk.
Citera
2022-07-11, 20:27
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid

Xanor och Iktorivil har samma styrka. Jag blev inlagd på sjukhus i 6 dagar för att sänka från 5mg Ikto dagligen i över 4 år, till 40mg Stesolid. Och det var en jävla resa, så att 5mg Ikto motsvarar 100mg Stes, tvivlar jag inte en sekund på.
Citera
2022-07-11, 20:35
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Nu är jag nere på 6mg Stesolid och nästa vecka sänker jag till 4mg, känns fint
Citera
2022-07-16, 09:40
Medlem
Jag vill sänka min dos Ikto 2mg om dagen sakta men säkert. Jag köper dom illegalt, men tagit 2mg per dag i 3 månader minst. Hur skulle ni gå tillväga? För grovt att sänka till 1mg om dagen direkt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in